Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

karo3003

Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy

Post autor: karo3003 »

Witam

Wiem, że taki czujnik występował bo jest nawet kontrolka na desce rozdzielczej. Może ktoś posiada i może zrobić fotki jak to wygląda i od czego się nada oraz jak to zaadoptować do wersji bez takiego wynalazku?

Pozdrawiam
Karol
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Rurka plastikowa, zielonkawa z konektorami na wierzchu wciskana w gumową uszczelkę znajdującą się w otworze w zbiorniku płynu spryskiwaczy. W rurce jest pływak wykonany z jakiegoś styroduru z zatopionym w środku magnesem w kształcie pierścienia. Najczęściej pływak po latach traci właściwości pływania w płynie do spryskiwaczy i tonie. Skutek - cały czas świeci lampka braku płynu. U siebie dorobiłem nowy pływak z jakiejś takiej dziwnej gąbczastej materii wykorzystanej z jakiegoś opakowania. Pływa już trzy lata i nie tonie. :) Myślę, że w innych renówkach z tamtych czasów były podobne lub takie same czujniki.
karo3003

Post autor: karo3003 »

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, pewnie podejdzie jakiś inny czujnik, który działa na zasadzie zamykania obwodu gdy poziom płynu spadnie tylko zastanawia mnie czy jest już do pewnego momentu położona wiązka do zegarów czy trzeba robić wszystko od zera... Jak znajdziesz chwilkę to podrzucisz foto umiejscowienia czujnika w zbiorniczku i rzucisz okiem którędy leci kabel sygnałowy? Ewentualnie napisz do której kostki wchodzi (może akurat francuzy dali pół metra kabla gratis - wiązkę do tylnego światła przeciwmgłowego a także wiązki do obrotomierza oraz poziomu oleju w silniku miałem fabryczne, pomimo, że moja renówka nie posiadała takiego wyposażenia... :) )
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

wiązkę do tylnego światła przeciwmgłowego a także wiązki do obrotomierza oraz poziomu oleju w silniku miałem fabryczne, pomimo, że moja renówka nie posiadała takiego wyposażenia

Kiedyś Francuzi tak dawali. Np. w safranie w fazie I było położone okablowanie do każdej możliwej wersji wyposażenia, wystarczyło tylko podpinać do wiązek odpowiednie elementy. Potem w tym modelu, ale fazie II już tak dobrze nie było. Dawali wiązki tylko do tego co wchodziło z wyposażenia w danym modelu. Ot przyszedł księgowy i zarządził.

Za parę minut pójdę do garażu, zobaczę i opiszę co, jak leci :)
karo3003

Post autor: karo3003 »

Czekam zatem na relację :) odebrałem wczoraj piateczkę od lakiernika i rozleciała się pompka od tylnego spryskiwacza, pomyślałem, że jak będę ją wymieniał to pokuszę się o ten czujnik :) chyba, że będzie za dużo zachodu...

Moja piątka jest z (chyba) 1989 - może wtedy nie oszczędzali na kabelkach... Tak jak wspominałem, przeciwmgłowe tylne, obrotek i poziom oleju jest :)
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Fotki czujnika

Obrazek

Obrazek


Kabelki do czujnika i pompek spryskiwaczy lecą z wiązek wchodzących do podszybia: wentylator powietrza, akumulator itd.

Fotek kabelków nie zrobiłem :( Bałem się w tym chłodzie zdejmować osłonę na podszybiu :(
karo3003

Post autor: karo3003 »

Dzięki za pomoc, chyba sobie daruję ten czujnik bo widzę, że na szybko tego nie zrobię...
Prezes
Posty: 114
Rejestracja: 10 marca 2012, 09:00
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: Prezes »

jak coś mam 2 takie czujniki i 2 kontroli płynu chłodniczego
karo3003

Post autor: karo3003 »

Jakbyś dysponował zbiorniczkiem, który ma możliwość podpięcia tego czujnika to chętnie kupię :)
Robcio_GTT

Post autor: Robcio_GTT »

Muszę poszukać, bo chyba gdzieś taki miałem.
karo3003

Post autor: karo3003 »

Rzuć okiem, jak jest cały to chętnie kupię, napisz tylko ile chcesz za to :)
ODPOWIEDZ