Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

1.6 Diesel opinie, niespodzianki, rozrzad

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

1.6 Diesel opinie, niespodzianki, rozrzad

Post autor: kusio102 »

Jak w temacie
Opinie o silniku
Jak z rozrzadem, jakies trudnosci przy wymianie, dostęp, ceny części
Ogólne częste usterki w silniku :D
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ten silnik to z gatunku tych, które pojadą niezależnie co ropopochodnego wlejesz. Rozrząd bardzo prosty.
To typoszereg F, zatem części bardzo tanie.
Najważniejsza jest kondycja konkretnego egzemplarza, bo resztą nie ma co się przejmować.
Właściwie jedyne co można mu zarzucić w Renault 5, to zmniejszony komfort podczas jazdy, bo to stary klekot i w środku jest głośno, a na wolnych obrotach trochę trzęsie. Trochę pomaga wymiana poduszek na nowe w których guma nie jest stwardniała ze starości.
Awatar użytkownika
Lepper
Posty: 39
Rejestracja: 26 września 2012, 23:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Kontakt:

Post autor: Lepper »

Mam w mojej Renatce tej silnik, i tak jak napisał Tommies, pojedzie na wszystkim( osobiście nie testowałem ale wiem że tak jest ), mój już prawie 400 tyś zrobił i ma się dobrze, nie wiem jak w Renatkach z innym silnikiem, najgorsza wymiana jest sprzęgła gdyż trzeba wyciągnąć cały silnik aby się do niego dostać.
Dużym plusem silnika jest to że po 26 latach w trasie pali średnio 3.9l w trasie jeśli nie przekraczamy 90km/h po mieście to tak z 5 literków.
A i na koniec najlepsze zabawa jak zadymiasz otoczenie jak dodaje się mocno gazu (wszędzie czarno) :D
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jak na czarno to wtryski już trochę leją :) Po takim przebiegu mają prawo.
A co do sprzęgła, to niekoniecznie. To blok F taki sam jak w 1.7 i mniejszą skrzynia bo JB1 a nie JB3. Skoro w 1.7 da się bez wyciągania silnika, to tym bardziej w 1.6D z mniejszą skrzynią.

Jeszcze więcej jest frajdy z 1.9D i 1.9TD

http://www.youtube.com/watch?v=fZrp_2zp ... tPxylaf-sA

Łezka w oku się kręci ;)
Awatar użytkownika
Lepper
Posty: 39
Rejestracja: 26 września 2012, 23:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Gender:
Kontakt:

Post autor: Lepper »

Tommies jest duży problem z wyciągnięciem mój tata też kiedyś próbował ale nie dało rady a rok temu jak wymieniałem sprzęgło to samo było że nie dało rady wyciągnąć bez wyciągania silnika, mniejsza z tym :P a co do filmiku to 1.9TD w mojej Renacie to by było coś, ale moim postanowieniem jest to aby była w serii tak jak wyszła z fabryki :P
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

A jak wygląda sprawa z regulacją zaworów i ustawieniem pierwszego wtrysku pompa bosch
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Zawory reguluje się na podkładkach - tak jak w każdym silniku F Renault. Wartości luzów musisz poszukać na forach bo nie pamiętam. Podkładki da się wymienić bez konieczności zdejmowania wałka, no ale nie wiadomo czy jest potrzeba.
Co do początku tłoczenia pompy, to regulacja jest fasolkami na kole pompy (wtedy trzeba mieć miernik zegarowy i znać wartość albo patyk Renault MOT numercośtamcośtam). Bywały tez koła bez regulacji i być może miały to na pompie albo wogóle :) Pewnie wtedy był montowany ten przyśpieszacz na linkę z termostatem w głowicy dla łatwiejszej opałki zimą.
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

Okej dzięki, teraz tylko pozostaje ustawienie pierwszego wyrysku czyli załatwianie miernika zegarowego. A tak z innej beczki, czy poduszki silnika od 1.4 beda pasowac? Bo przykra prawda jest taka ze na postoju wszystko na desce mi podskakuje a nie moge znalesc do 1.6 dedykowanych.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Poduszki są te same. W dieslu jest jedna dodatkowa przy skrzyni biegów od strony lewej półosi.
ło takie cuś

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/19 ... 3793_6.jpg

Po wymianie poduszek na pewno będzie lepiej, ale na jakieś cuda bym nie liczył.

Dużo daje zmiana zawieszenia silnika na górne z Rapida 1.9 D, ale to trzeba wspawać mocowanie przy kielichu z prawej strony i wspornik przy głowicy.

Poszukaj w moim temacie - gdzieś pod koniec są fotki z zabawy z dieslami.
djdred
Posty: 27
Rejestracja: 20 kwietnia 2014, 21:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djdred »

Mam pytanie do rozrządu bo ponoć są dwa rodzaje.
do 88 i po 88 ja mam 1987r ;p

Trudno do wyszukać ale na tej stronie http://toc.luk-as.de plus jeden sprzedawca twierdzi że są inne. Dodam że inni sprzedawcy twierdzą że są taki same i to potwierdza chyba ta strona http://www.gatesautocat.com/article/K015212

Proszę o pomoc :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

No rzeczywiście wychodzi że są dwa typy do 88 numer Renault 7700696055 po 88 7700727166 ale cholera wiem czym się różni, bo ilość zębów ta sama, rozstaw także, szerokość ta sama, długość też.
Czołowi producenci jak Conti, czy Bosch także je rozróżniają, czyli z jakiegoś powodu nie są zamienne.
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

Po roczniku 1988 jest 154 zęby rozrządu zamiast 153, ponieważ zmienili rolkę. Doczytałem się tego w katalogu autodaty :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

A widzisz. W GTE było to samo. Niestety starsze auta są już traktowane po macoszemu i ciężko wyłuskiwać takie informacje lub są najzwyczajniej w świecie błędne.
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

Ja na szczęście mam dostęp do książek autodaty i jest tam zawartych wiele informacji m.in o pompie wtryskowej czy zaworach.
A co do częstych awarii to głównie leje się z uszczelniacza ( takiej kwadratowej małej gumki ) w okolicach panewki pierwszego tłoka.
:)
djdred
Posty: 27
Rejestracja: 20 kwietnia 2014, 21:33
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djdred »

No to extra, nikt nie chce rozebrać auta i czekać na części 2-3 dni :(
ODPOWIEDZ