Strona 1 z 2

1.6 Diesel opinie, niespodzianki, rozrzad

: 22 października 2014, 23:36
autor: kusio102
Jak w temacie
Opinie o silniku
Jak z rozrzadem, jakies trudnosci przy wymianie, dostęp, ceny części
Ogólne częste usterki w silniku :D

: 23 października 2014, 07:18
autor: tommies
Ten silnik to z gatunku tych, które pojadą niezależnie co ropopochodnego wlejesz. Rozrząd bardzo prosty.
To typoszereg F, zatem części bardzo tanie.
Najważniejsza jest kondycja konkretnego egzemplarza, bo resztą nie ma co się przejmować.
Właściwie jedyne co można mu zarzucić w Renault 5, to zmniejszony komfort podczas jazdy, bo to stary klekot i w środku jest głośno, a na wolnych obrotach trochę trzęsie. Trochę pomaga wymiana poduszek na nowe w których guma nie jest stwardniała ze starości.

: 24 października 2014, 17:52
autor: Lepper
Mam w mojej Renatce tej silnik, i tak jak napisał Tommies, pojedzie na wszystkim( osobiście nie testowałem ale wiem że tak jest ), mój już prawie 400 tyś zrobił i ma się dobrze, nie wiem jak w Renatkach z innym silnikiem, najgorsza wymiana jest sprzęgła gdyż trzeba wyciągnąć cały silnik aby się do niego dostać.
Dużym plusem silnika jest to że po 26 latach w trasie pali średnio 3.9l w trasie jeśli nie przekraczamy 90km/h po mieście to tak z 5 literków.
A i na koniec najlepsze zabawa jak zadymiasz otoczenie jak dodaje się mocno gazu (wszędzie czarno) :D

: 24 października 2014, 19:19
autor: tommies
Jak na czarno to wtryski już trochę leją :) Po takim przebiegu mają prawo.
A co do sprzęgła, to niekoniecznie. To blok F taki sam jak w 1.7 i mniejszą skrzynia bo JB1 a nie JB3. Skoro w 1.7 da się bez wyciągania silnika, to tym bardziej w 1.6D z mniejszą skrzynią.

Jeszcze więcej jest frajdy z 1.9D i 1.9TD

http://www.youtube.com/watch?v=fZrp_2zp ... tPxylaf-sA

Łezka w oku się kręci ;)

: 26 października 2014, 14:52
autor: Lepper
Tommies jest duży problem z wyciągnięciem mój tata też kiedyś próbował ale nie dało rady a rok temu jak wymieniałem sprzęgło to samo było że nie dało rady wyciągnąć bez wyciągania silnika, mniejsza z tym :P a co do filmiku to 1.9TD w mojej Renacie to by było coś, ale moim postanowieniem jest to aby była w serii tak jak wyszła z fabryki :P

: 28 października 2014, 11:09
autor: kusio102
A jak wygląda sprawa z regulacją zaworów i ustawieniem pierwszego wtrysku pompa bosch

: 29 października 2014, 21:54
autor: tommies
Zawory reguluje się na podkładkach - tak jak w każdym silniku F Renault. Wartości luzów musisz poszukać na forach bo nie pamiętam. Podkładki da się wymienić bez konieczności zdejmowania wałka, no ale nie wiadomo czy jest potrzeba.
Co do początku tłoczenia pompy, to regulacja jest fasolkami na kole pompy (wtedy trzeba mieć miernik zegarowy i znać wartość albo patyk Renault MOT numercośtamcośtam). Bywały tez koła bez regulacji i być może miały to na pompie albo wogóle :) Pewnie wtedy był montowany ten przyśpieszacz na linkę z termostatem w głowicy dla łatwiejszej opałki zimą.

: 19 listopada 2014, 15:40
autor: kusio102
Okej dzięki, teraz tylko pozostaje ustawienie pierwszego wyrysku czyli załatwianie miernika zegarowego. A tak z innej beczki, czy poduszki silnika od 1.4 beda pasowac? Bo przykra prawda jest taka ze na postoju wszystko na desce mi podskakuje a nie moge znalesc do 1.6 dedykowanych.

: 19 listopada 2014, 23:17
autor: tommies
Poduszki są te same. W dieslu jest jedna dodatkowa przy skrzyni biegów od strony lewej półosi.
ło takie cuś

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp/19 ... 3793_6.jpg

Po wymianie poduszek na pewno będzie lepiej, ale na jakieś cuda bym nie liczył.

Dużo daje zmiana zawieszenia silnika na górne z Rapida 1.9 D, ale to trzeba wspawać mocowanie przy kielichu z prawej strony i wspornik przy głowicy.

Poszukaj w moim temacie - gdzieś pod koniec są fotki z zabawy z dieslami.

: 17 grudnia 2014, 12:15
autor: djdred
Mam pytanie do rozrządu bo ponoć są dwa rodzaje.
do 88 i po 88 ja mam 1987r ;p

Trudno do wyszukać ale na tej stronie http://toc.luk-as.de plus jeden sprzedawca twierdzi że są inne. Dodam że inni sprzedawcy twierdzą że są taki same i to potwierdza chyba ta strona http://www.gatesautocat.com/article/K015212

Proszę o pomoc :)

: 17 grudnia 2014, 13:18
autor: tommies
No rzeczywiście wychodzi że są dwa typy do 88 numer Renault 7700696055 po 88 7700727166 ale cholera wiem czym się różni, bo ilość zębów ta sama, rozstaw także, szerokość ta sama, długość też.
Czołowi producenci jak Conti, czy Bosch także je rozróżniają, czyli z jakiegoś powodu nie są zamienne.

: 17 grudnia 2014, 16:10
autor: kusio102
Po roczniku 1988 jest 154 zęby rozrządu zamiast 153, ponieważ zmienili rolkę. Doczytałem się tego w katalogu autodaty :)

: 17 grudnia 2014, 16:44
autor: tommies
A widzisz. W GTE było to samo. Niestety starsze auta są już traktowane po macoszemu i ciężko wyłuskiwać takie informacje lub są najzwyczajniej w świecie błędne.

: 17 grudnia 2014, 20:10
autor: kusio102
Ja na szczęście mam dostęp do książek autodaty i jest tam zawartych wiele informacji m.in o pompie wtryskowej czy zaworach.
A co do częstych awarii to głównie leje się z uszczelniacza ( takiej kwadratowej małej gumki ) w okolicach panewki pierwszego tłoka.
:)

: 18 grudnia 2014, 11:38
autor: djdred
No to extra, nikt nie chce rozebrać auta i czekać na części 2-3 dni :(