Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

zimne powietrze z kratek nawiewu

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

JohnyP
Posty: 5
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 20:16
Lokalizacja: £ód¼

zimne powietrze z kratek nawiewu

Post autor: JohnyP »

Renault Express 1.1 rocznik 1994. - sytuacja następująca. Niezależnie od ustawienia kierunku wylotu ciepłego powietrza, zawsze z kratek nawiewu leci zimne. Szukałem ale takiego przypadku ale nie dopasowałem z żadnym opisem na forum. Proszę o wskazówki. Pozdrawiam
pzengota
Posty: 51
Rejestracja: 15 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: pzengota »

Po pierwsze silnik musi być nagrzany, ciepło do ogrzewania nie bierze się z powietrza. Następnie należy ustawić pokrętło na ciepłe powietrze, jeśli to nic nie daję to może się okazać że pokrętło nie otwiera klapy, może coś być uszkodzone, np. cięgło otwierające klapę. Ale zapewne jest tak że jest od diabła kamienia w układzie chłodzenia i po prostu nie jest on drożny, ja mam taki sposób diagnozy, cisnąć ręką węże prowadzące do kabiny, jak ciężko to zrobić i tak zgrzytają to jest tam kamień, a dodatkowo one nie będą ciepłe bo płyn nie może przepłynąć, jeśli tak jest trzeba wyczyścić, choć w nagrzewnicy też będzie kamień a jego to już ciężko będzie usunąć. Jeśli nie to, to należy sprawdzić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, na temat odpowietrzania znajdzie się zapewne kilka tematów na forum
Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniu usterki :)
PS. Raczej wybrałeś zły temat, bo prócz wentylatora to nie ma żadnej elektroniki w tym :)
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

U mnie ( stara biedna deska) ciepło leci ( tylko po zatkaniu wlotu nad radiem ) z nawiewu na przednią szybe, nie ważne w jakim kierunku ustawione jest cięgno ( moge decydowac (po zatkaniu srodkowego wlewu) czy cieple powietrze leci na nogi czy na szybe) ale po odetkaniu środkowego poprostu leci zimne
Co z tym zrobić ?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jedyna rada na szybko, to zaklejenie taśmą środkowego nawiewu. Powodem wiania zimna jest wykruszenie się ze starości gąbkowej uszczelki od środkowego nawiewu. Aby to nareperować jest sporo roboty, więc radził bym to robić wiosną / latem kiedy plastiki są mniej skłonne na połamanie.
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

tommies,
Dzięki za rade, zdjęłem kratke nawiewu ustawiłem tą zapadke prostopadle do deski i zakleiłem silikonem, powinno trzymać
Teraz z innej beczki, moja piąteczka wybiera się w czerwcu za granice i muszę zająć się silnikiem
Leje mi sie z pompy oleju a nigdzie nie moge ani znaleść informacji na ten temat ani części, wystarczy wymiana samego simeringu czy raczej całego wałka pompy ? Gdzie tego szukać?
I czy głowice od f8m/q można planować czy fabryka zabraniała ?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Teoretycznie Renault nakazuje wymianę głowicy. Praktycznie każdy planuje i jest ok :) Pamiętaj też, że planowanie nie zawsze jest konieczne - jeśli odchyłki są niewielkie to sprawę załatwia nowa uszczelka i odpowiednie dokręcenie.
Co do pompy oleju, to nowy simering powinien problem rozwiązać. Coś mi jednak się przypomina, że może cieknąć jakoś w innym miejscu - to był jakiś oring.
Chyba w tym temacie to poruszają http://www.renault19.pl/forum/viewthrea ... owstart=20
JohnyP
Posty: 5
Rejestracja: 17 sierpnia 2014, 20:16
Lokalizacja: £ód¼

Post autor: JohnyP »

Przepraszam ale nie napisałem że powietrze ciepłe jest ale leci tylko na szybę. Dokładnie objawy są takie jak u kusio102. Zatem wykorzystam podane wskazówki. Bardzo dziękuję i pozdrawiam.
ODPOWIEDZ