Strona 1 z 1

zimne powietrze z kratek nawiewu

: 3 stycznia 2015, 23:10
autor: JohnyP
Renault Express 1.1 rocznik 1994. - sytuacja następująca. Niezależnie od ustawienia kierunku wylotu ciepłego powietrza, zawsze z kratek nawiewu leci zimne. Szukałem ale takiego przypadku ale nie dopasowałem z żadnym opisem na forum. Proszę o wskazówki. Pozdrawiam

: 4 stycznia 2015, 02:31
autor: pzengota
Po pierwsze silnik musi być nagrzany, ciepło do ogrzewania nie bierze się z powietrza. Następnie należy ustawić pokrętło na ciepłe powietrze, jeśli to nic nie daję to może się okazać że pokrętło nie otwiera klapy, może coś być uszkodzone, np. cięgło otwierające klapę. Ale zapewne jest tak że jest od diabła kamienia w układzie chłodzenia i po prostu nie jest on drożny, ja mam taki sposób diagnozy, cisnąć ręką węże prowadzące do kabiny, jak ciężko to zrobić i tak zgrzytają to jest tam kamień, a dodatkowo one nie będą ciepłe bo płyn nie może przepłynąć, jeśli tak jest trzeba wyczyścić, choć w nagrzewnicy też będzie kamień a jego to już ciężko będzie usunąć. Jeśli nie to, to należy sprawdzić czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, na temat odpowietrzania znajdzie się zapewne kilka tematów na forum
Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniu usterki :)
PS. Raczej wybrałeś zły temat, bo prócz wentylatora to nie ma żadnej elektroniki w tym :)

: 4 stycznia 2015, 13:01
autor: kusio102
U mnie ( stara biedna deska) ciepło leci ( tylko po zatkaniu wlotu nad radiem ) z nawiewu na przednią szybe, nie ważne w jakim kierunku ustawione jest cięgno ( moge decydowac (po zatkaniu srodkowego wlewu) czy cieple powietrze leci na nogi czy na szybe) ale po odetkaniu środkowego poprostu leci zimne
Co z tym zrobić ?

: 4 stycznia 2015, 13:15
autor: tommies
Jedyna rada na szybko, to zaklejenie taśmą środkowego nawiewu. Powodem wiania zimna jest wykruszenie się ze starości gąbkowej uszczelki od środkowego nawiewu. Aby to nareperować jest sporo roboty, więc radził bym to robić wiosną / latem kiedy plastiki są mniej skłonne na połamanie.

: 5 stycznia 2015, 00:26
autor: kusio102
tommies,
Dzięki za rade, zdjęłem kratke nawiewu ustawiłem tą zapadke prostopadle do deski i zakleiłem silikonem, powinno trzymać
Teraz z innej beczki, moja piąteczka wybiera się w czerwcu za granice i muszę zająć się silnikiem
Leje mi sie z pompy oleju a nigdzie nie moge ani znaleść informacji na ten temat ani części, wystarczy wymiana samego simeringu czy raczej całego wałka pompy ? Gdzie tego szukać?
I czy głowice od f8m/q można planować czy fabryka zabraniała ?

: 5 stycznia 2015, 10:06
autor: tommies
Teoretycznie Renault nakazuje wymianę głowicy. Praktycznie każdy planuje i jest ok :) Pamiętaj też, że planowanie nie zawsze jest konieczne - jeśli odchyłki są niewielkie to sprawę załatwia nowa uszczelka i odpowiednie dokręcenie.
Co do pompy oleju, to nowy simering powinien problem rozwiązać. Coś mi jednak się przypomina, że może cieknąć jakoś w innym miejscu - to był jakiś oring.
Chyba w tym temacie to poruszają http://www.renault19.pl/forum/viewthrea ... owstart=20

: 8 stycznia 2015, 11:35
autor: JohnyP
Przepraszam ale nie napisałem że powietrze ciepłe jest ale leci tylko na szybę. Dokładnie objawy są takie jak u kusio102. Zatem wykorzystam podane wskazówki. Bardzo dziękuję i pozdrawiam.