Strona 1 z 1

akumlator do r5

: 18 stycznia 2015, 20:17
autor: wojciechz
Witajcie !!!

Koleżanki i koledzy potrzebuje waszej porady . Kupując 7 lat temu moją Renie GTX=a był w niej zamontowany akumlator Varta 44 Ah i po dwóch latach padł i 5 lat temu kupiłem nowy Bosch Silver S4 o takiej samej mocy , czyli 44Ah i wczoraj odmówił posłuszeństwa . Proszę was o podpowiedz , czy 44Ah to do silnika 1.7 to nie za mało, może kupić większej mocy . Ktoś wie jaki w tym silniku nominalnie powinien być akumlator . Macie może jakieś doświadczenia jakiego producenta kupić czy wsio ryba bo go po 5 latach i tak szlag trafi . Dzięki . Pozdrawiam !!!

: 18 stycznia 2015, 20:57
autor: RYCHO35
pojemność aku to jedna sprawa a ważny jest też prąd rozruchowy. Skąd wiesz że padł? Ktoś go pomierzył? Pozatym 5 lat na aku to wcale nie zły wynik. Ja do laguny 1.8 kupowałem 50 Ah w real'u ( jakiś power coś tam coś tam ) i służy już 7 lat.
Czy 44 Ah to za mało to nie wiem, sprawdź w literaturze.
Ale zanim weźmiesz się za wymianę akumulatora daj do jakiegoś zakładu niech ci go pomierzą, sprawdzą obwód ładowania i może poszukają jakiś upływów prądu.Bo jeśli masz coś nie tak z inst. to wymiana akumulatora nic nie pomoże.

: 18 stycznia 2015, 22:29
autor: TQT
Jeśli chodził Ci 5 lat na 44Ah to mógłby być i 44Ah. Natomiast silnik GTE jest nieco większy od 1,1 i 1,4 I może mógłby być i większy akumulator. Musisz jednak popatrzeć czy większy zmieści się w komorze akumulatora. U nas siedzi 55Ah ale mieści się na styk. Dyskusji na różnych forach na ten temat było dużo, że o kłótniach i wymądrzaniu się już nie wspomnę :( :)
Moim zdaniem nie ma co przesadzać z pojemnością akumulatora, bo na krótkich dystansach może alternator go nie doładowywać.

Napisałem moje zdanie i nie podejmuję dalszej dyskusji :>

: 18 stycznia 2015, 22:57
autor: wojciechz
był mierzony dlatego wiem , że padł .Natomiast z ładowaniem i wszystko z prądem oraz instalacją jest ok . Dzięki za podpowiedzi , ale proszę o więcej informacji . Pozdrawiam !!! :>

: 18 stycznia 2015, 23:22
autor: TQT
Według internetu dla wszystkich z wyjątkiem Diesla - 45Ah, przy prądzie rozruchowym 380A.
Dla diesla 63Ah - 630A.

Weź też sam poszukaj :)

: 19 stycznia 2015, 09:10
autor: tommies
Do R5 wchodzi spokojnie i nic nie wystaje 77 Ah. Długość – 278 mm Szerokość – 175 mm Wysokość - 190 mm. Np. Bosch z serii S5 czy Varta Silver.
5 lat to normalna długość życia akumulatora. Osobiście wole zwykłe z odkręcanymi korkami, gdzie mogę samodzielnie kontrolować stan elektrolitu i uzupełniać. Obecnie jednak nawet najtańsze markowe sa już "bezobsługowe", co moim zdaniem skraca ich żywotność. Rekord był u ojca w Lanosie, gdzie najtańsza Varta miała 9 lat i z nią samochód został sprzedany. Ile jeszcze podziałała to nie wiem, ale był to właśnie model, gdzie samodzielnie można było uzupełnić stan elektrolitu.

: 19 stycznia 2015, 10:49
autor: RYCHO35
nie ma sensu montować zbyt dużego akumulatora bo efekt będzie odwrotny od zamierzonego, alternator nie da rady go naładować. Nie bądźmy mądrzejsi od konstruktorów.

: 24 stycznia 2015, 23:11
autor: djmonkey
RYCHO35 pisze:nie ma sensu montować zbyt dużego akumulatora bo efekt będzie odwrotny od zamierzonego, alternator nie da rady go naładować. Nie bądźmy mądrzejsi od konstruktorów.
Alternator będzie w stanie go naładować lecz czas który będzie potrzebny naładowania jest zależny od stanu rozładowania i pojemności.

Dla ciekawostki mogę wam powiedzieć że bardzo rozładowany akumulator potrafi pobierać 30A i więcej, w aucie odpalonym z kabelków bądź ostatkiem sił kręcenia rozrusznikiem.

Aktualnie polecam EXIDE oraz pod markę Centre tego ostatnio dużo montuję i nikt nie wraca z reklamacją

: 25 stycznia 2015, 12:41
autor: tommies
Z pojemnością akumulatora nie ma co przesadzać. To że wchodzi 77Ah, to tylko informacja mająca jedynie zastosowanie, gdy mamy diesla 1.6 albo zeswapowanego 1.9 D/TD. Do silników benzynowych 55 Ah wystarczy w każdym przypadku, nawet jeśli był robiony swap na coś o większej pojemności.

: 13 października 2015, 12:08
autor: iparts
Jeśli chodzi o producenta alternatora to polecałbym Magneti Marelli albo Quinton Hazell.