Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Witam wszystkich...Renault 5 TR do kanibalizacji
Moderator: Moderatorzy
Witam wszystkich...Renault 5 TR do kanibalizacji
Witam wszystkich. Stało się... Moja kochana Renia TR rocznik 1989 została rozbita przez miła panią w Radzyminie. Do tej pory chwaliłem się, ze jest w wieku młodej polskiej demokracji, tylko w lepszym stanie ... teraz niestety nadaje się tylko na dawcę części. Ponieważ znalazłem na forum ciekawe ogłoszenie z Łodzi, stałem się właścicielem Renault 5 Five, r. 1990, niestety 1,4 CAT (C3J 760), z mocno usportowionym zawieszeniem i bez wnętrza. Samochód miał deskę rozdzielczą od Campusa, którą poprzedni właściciel usiłował zamienić na tę zwykłą, bez powodzenia. Ja mam taką deskę, ale położenia włączników jest inne
Czy trzeba będzie zamienić wiązki? Zwłaszcza, że tam jest komputer siemensa, chyba od r19, a w mojej był gaźnik...
I drugie pytanie: czy da się silnik C3J 760 przerobić na wersję gaźnikową z Weberem 32 DRT?
Czy trzeba będzie zamienić wiązki? Zwłaszcza, że tam jest komputer siemensa, chyba od r19, a w mojej był gaźnik...
I drugie pytanie: czy da się silnik C3J 760 przerobić na wersję gaźnikową z Weberem 32 DRT?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b28 ... 6da00.html
zdjęcie komputera. To jest Bendix, a nie Siemens.
zdjęcie komputera. To jest Bendix, a nie Siemens.
-
- Posty: 644
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
.dredzioch1 pisze:Pytanie po co skoro mono to w zasadzie też gaźnik tylko elektroniczne sterowana ilością paliwa. Ale waha pod przepustnicą leci już tak samo jak w gaźniku.
Ale ja lubię grzebać w gaźnikach, a w komputerach, przynajmniej tych samochodowych już nie No właśnie ale C3J e760 ma 58 km, a C2J 60, 68 , a nawet 72. Poza tym ten 1,4 Cat ma chyba mniejszą odrobinę średnicę tłoków i ogólnie ciut mniejsza pojemność.
Poza tym jest jeszcze kwestia wiązki (odpada komputer), chyba wymiany modułu zapłonowego i coś czytałem na forum, że inny wałek jest...
Poza tym wiadomo... chodzi o większą frajdę...
Różnice wynikają głównie z innych modułów zapłonowych i gaźników. Informacja o wałku jest prawdopodobna, ale nie potwierdzona
W codziennej eksploatacji wersja z monowtryskiem jest moim zdaniem lepsza. Najważniejszą cechą wtrysku jest dostosowanie dawki paliwa do aktualnych warunków. Jeśli tylko czujniki i sonda są sprawne, to auto jest znacznie przyjemniejsze w eksploatacji.
Z gaźnikami są same problemy, a już dwugardzielowy weber to wyjątkowo parszywa bestia. Pomimo, że chyba z 3 czy 4 złożyłem naprawdę super gaźniczek z nowymi uszczelkami to i tak co jakiś czas wymagał regulacji, a po mieście spalał paskudne ilości paliwa.
Ten sam silnik z wtryskiem jest praktycznie bezobsługowy.
Na Miedziance parami porównywaliśmy i rzeczywiście gaźnikowiec jest odrobinkę żwawszy, ale to symboliczne różnice. Prawdziwa różnica robi się po włożeniu 1.7
W codziennej eksploatacji wersja z monowtryskiem jest moim zdaniem lepsza. Najważniejszą cechą wtrysku jest dostosowanie dawki paliwa do aktualnych warunków. Jeśli tylko czujniki i sonda są sprawne, to auto jest znacznie przyjemniejsze w eksploatacji.
Z gaźnikami są same problemy, a już dwugardzielowy weber to wyjątkowo parszywa bestia. Pomimo, że chyba z 3 czy 4 złożyłem naprawdę super gaźniczek z nowymi uszczelkami to i tak co jakiś czas wymagał regulacji, a po mieście spalał paskudne ilości paliwa.
Ten sam silnik z wtryskiem jest praktycznie bezobsługowy.
Na Miedziance parami porównywaliśmy i rzeczywiście gaźnikowiec jest odrobinkę żwawszy, ale to symboliczne różnice. Prawdziwa różnica robi się po włożeniu 1.7
Czyli jak na moją skromną wiedzę:RYCHO35 pisze:wersja 72 KM miała inne fazy rozrządu
1) wałek jest inny,
2) pokrywa głowicy lub tłoki (3CJ e760 ma 0,2mm mniejszą średnicę tłoków), bo jest różnica 7 cm3 w pojemności
3) z tym modułem i komputerem, to bym sie raczej tez upierał, bo jest jeszcze kwestia zmiany kata wyprzedzenia zapłonu...
... Czyli tylko wariat by sie tego podjął, jak rozumiem...