Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Witam wszystkich...Renault 5 TR do kanibalizacji

Czyli zanim zaczniesz pisać posty...

Moderator: Moderatorzy

abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Witam wszystkich...Renault 5 TR do kanibalizacji

Post autor: abdank »

Witam wszystkich. Stało się... Moja kochana Renia TR rocznik 1989 została rozbita przez miła panią w Radzyminie. Do tej pory chwaliłem się, ze jest w wieku młodej polskiej demokracji, tylko w lepszym stanie ;)... teraz niestety nadaje się tylko na dawcę części. Ponieważ znalazłem na forum ciekawe ogłoszenie z Łodzi, stałem się właścicielem Renault 5 Five, r. 1990, niestety 1,4 CAT (C3J 760), z mocno usportowionym zawieszeniem i bez wnętrza. Samochód miał deskę rozdzielczą od Campusa, którą poprzedni właściciel usiłował zamienić na tę zwykłą, bez powodzenia. Ja mam taką deskę, ale położenia włączników jest inne
Czy trzeba będzie zamienić wiązki? Zwłaszcza, że tam jest komputer siemensa, chyba od r19, a w mojej był gaźnik...

I drugie pytanie: czy da się silnik C3J 760 przerobić na wersję gaźnikową z Weberem 32 DRT?
Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 3952
Rejestracja: 7 lipca 2011, 14:22
Lokalizacja: Wroc³aw/£ozina

Post autor: Andzia »

Witam na forum.
Pani miła chyba nie była skoro auto Ci rozbiła :(
abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

Spieszyło jej sie ... do dzieci :nerwus: Prosto pod maskę mi wyjechała z jakiegoś podwórka na pełnym gazie...

Jak dodać zdjęcie???

[ Dodano: 24 Luty 2015, 14:13 ]
zdjęcie komputera
AGA
Posty: 87
Rejestracja: 5 lutego 2010, 18:18
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: AGA »

Witamy
Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 3952
Rejestracja: 7 lipca 2011, 14:22
Lokalizacja: Wroc³aw/£ozina

Post autor: Andzia »

abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b28 ... 6da00.html

zdjęcie komputera. To jest Bendix, a nie Siemens.
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

da sie przerobić. Zmieniasz kolektory dokładasz machaniczna pompe paliwa zamiast elektrycznej i chyba tyle
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Pytanie po co skoro mono to w zasadzie też gaźnik tylko elektroniczne sterowana ilością paliwa. Ale waha pod przepustnicą leci już tak samo jak w gaźniku.
abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

dredzioch1 pisze:Pytanie po co skoro mono to w zasadzie też gaźnik tylko elektroniczne sterowana ilością paliwa. Ale waha pod przepustnicą leci już tak samo jak w gaźniku.
.

Ale ja lubię grzebać w gaźnikach, a w komputerach, przynajmniej tych samochodowych już nie ;) No właśnie ale C3J e760 ma 58 km, a C2J 60, 68 , a nawet 72. Poza tym ten 1,4 Cat ma chyba mniejszą odrobinę średnicę tłoków i ogólnie ciut mniejsza pojemność.

Poza tym jest jeszcze kwestia wiązki (odpada komputer), chyba wymiany modułu zapłonowego i coś czytałem na forum, że inny wałek jest...

Poza tym wiadomo... chodzi o większą frajdę...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Różnice wynikają głównie z innych modułów zapłonowych i gaźników. Informacja o wałku jest prawdopodobna, ale nie potwierdzona :)
W codziennej eksploatacji wersja z monowtryskiem jest moim zdaniem lepsza. Najważniejszą cechą wtrysku jest dostosowanie dawki paliwa do aktualnych warunków. Jeśli tylko czujniki i sonda są sprawne, to auto jest znacznie przyjemniejsze w eksploatacji.
Z gaźnikami są same problemy, a już dwugardzielowy weber to wyjątkowo parszywa bestia. Pomimo, że chyba z 3 czy 4 złożyłem naprawdę super gaźniczek z nowymi uszczelkami to i tak co jakiś czas wymagał regulacji, a po mieście spalał paskudne ilości paliwa.
Ten sam silnik z wtryskiem jest praktycznie bezobsługowy.
Na Miedziance parami porównywaliśmy i rzeczywiście gaźnikowiec jest odrobinkę żwawszy, ale to symboliczne różnice. Prawdziwa różnica robi się po włożeniu 1.7
abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

No ale C3J e760 to tylko 58 KM, a tam 68 a nawet 72 KM. Fakt, że moment się specjalnie nie różni (100 i 104 NM). Skoro radzicie zostawić mono, to czy można jakoś przez podmianę komputera albo modułu podnieść moc tego silnika?
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

nie można
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

że tak się podepne:
abdank pisze:Ale ja lubię grzebać w gaźnikach
ja też wole gaźniki
abdank pisze:a nawet 72 KM
wersja 72 KM miała inne fazy rozrządu
abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

RYCHO35 pisze:wersja 72 KM miała inne fazy rozrządu
Czyli jak na moją skromną wiedzę:
1) wałek jest inny,
2) pokrywa głowicy lub tłoki (3CJ e760 ma 0,2mm mniejszą średnicę tłoków), bo jest różnica 7 cm3 w pojemności
3) z tym modułem i komputerem, to bym sie raczej tez upierał, bo jest jeszcze kwestia zmiany kata wyprzedzenia zapłonu...

... Czyli tylko wariat by sie tego podjął, jak rozumiem... :(
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy-pisząc o silniku 72 KM mialem na mysli gaźnikowy 1.4 więc nie ma tam żadnego komputera, natomiast gaźnik ma nieco inne nastawy no i inny jest moduł zapłonowy
ODPOWIEDZ