Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Witam wszystkich...Renault 5 TR do kanibalizacji

Czyli zanim zaczniesz pisać posty...

Moderator: Moderatorzy

abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

RYCHO35 pisze:nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy-pisząc o silniku 72 KM mialem na mysli gaźnikowy 1.4 więc nie ma tam żadnego komputera, natomiast gaźnik ma nieco inne nastawy no i inny jest moduł zapłonowy
Zrozumieliśmy sie dobrze, tylko rozważam, czy da się przerobić C3j na C2J, a to wymaga dla pewno wywalenia komputera i zmiany modułu. ale to chyba najmniejszy problem. Z tego co wyczytałem, to nie każdy C3J, ale właśnie E760, który posiadam, ma inną średnicę tłoków i zmniejszoną pojemność... Czy ktoś tego próbował? Bo może dać sobie spokój i po prostu szukać silnika C2J w przyzwoitym stanie...
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

z tego co się orientuję to silnik c3j ma tylko mniejszą średnice tłoka o 0,2mm, pozatym chyba niczym się nie różni, a może się myle? :mysli:
Gdybyś chciał przerobić go na inny silnik "C" (1397cm3) to masz dwa wyjścia:
-dokupić tłoki i rozwiercić tuleje albo dokupić komplet tulei i tłoków , pytanie tylko czy ma to jakikolwiek sens bo jak dobrze pójdzie to taki zestaw da radę załatwić za ok tysiaka.
Jeśli chciałbyś przerobić c3j na gaźnik ( 72 KM) to nie powinno być problemu, tak jak koledzy wcześniej pisali dokupujesz kolektor ssący do gaźnika, gaźnik, moduł zapłonu i powinno wszystko pasić, oddasz wałek rozrządu do przefazowania i git.
A jak lubisz się bawić i masz na to czas i kaskę to może pójdźmy odrobine dalej:
-głowica z alpiny, wałek przefazować, i podwójne poziome gaźniki no i przerobiny wydech?
A swoja drogą ciekawy jestem co renault chciał osiągnąć poprzez to zmniejszenie pojemności skokowej o 7 cm3?
abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

RYCHO35 pisze:Jeśli chciałbyś przerobić c3j na gaźnik ( 72 KM) to nie powinno być problemu, tak jak koledzy wcześniej pisali dokupujesz kolektor ssący do gaźnika, gaźnik, moduł zapłonu i powinno wszystko pasić, oddasz wałek rozrządu do przefazowania i git.
A jak lubisz się bawić i masz na to czas i kaskę to może pójdźmy odrobine dalej:
-głowica z alpiny, wałek przefazować, i podwójne poziome gaźniki no i przerobiny wydech?
A swoja drogą ciekawy jestem co renault chciał osiągnąć poprzez to zmniejszenie pojemności skokowej o 7 cm3?
Twoja propozycja bardzo mi się podoba, ale:
1) kolektor gaźnik, moduł, to jestem w stanie zrobić sam, natomiast rozbiórka silnika to ponad moje możłiwości a przede wszystkim ponad możliwości sprzętowe którymi dysponuje.
2) głowica z alpiny, pewni ejak jednorożec, trudno dostępna. gdzie szukać?
3) wałek przefazować - kto to dobrze zrobi w okolicach Warszawy?

A te 7 cm tez mnie zaskakuje... Może chodziło o mniejsza emisje spalin i w ogóle o mniejsze spalanie? To jedna z ostaniach modyfikacji Cleona, więc może o jakieś normy UE chodziło?
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

rozbiórka silnika cleon to nie jest nic strasznego i nie potrzeba żadnych specjalistycznych narzędzi no chyba że ktoś tego nie czuje
głowica z alpiny to albo ebay albo nasze forum,
przefazowanie wałka-wujek google, ja mam zamiar skorzystać z usług firmy heinrich tuning z wrocławia, można do nich wysłać

A z ciekawostek to gdzie by się nie szukało tulei do c3j 760 to podają średnice 76mm (czyli jak w innych cleonach) a nie 75,8mm . Ciekawe, i pojemność też określają na 1397 cm3
abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

No właśnie. W dowodzie mam jak byk 1390 cm i w dostepnych na forum serwisowkach jest 1390 i fi 75,8 mm.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ja też nie wiem gdzie zgubili te 7 cm3, bo na oko to wszystko jest dokładnie takie samo.
A może po prostu chodzi o inną metodologię liczenia? Może jakieś normy w 1989r wyszły odkąd nowy silnik z monowtryskiem wyszedł? Podobna sprawa jest z silnikiem 1.7. Reguły jeszcze nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że na rynek niemiecki podawane były mniejsze pojemności i tak 1.4 był 1390 zamiast 1397 a 1.7 1709 zamiast 1721 cm3.

Niezależnie od tego w przypadku 1.4 można zamiennie stosować osprzęt 1.4 gaźnik / monowtrysk.
Z reguły tez 1.4 z monowtryskiem są w znacznie lepszej kondycji z uwagi na lepszy skład mieszanki i mniejsze grzanie się silnika.
abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

tommies pisze: Reguły jeszcze nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że na rynek niemiecki podawane były mniejsze pojemności
To by się zgadzało, bo moja Renia przeznaczona była na rynek niemiecki. Mam oryginalną niemiecką kartę homologacji i brief.

Czyli wywalam komputer, szukam odpowiedniego modułu i Webera, a na koniec przefazować wałek?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jeszcze kolektory dolotowy i wydechowy, oraz obudowa filtra powietrza, mechaniczna pompka paliwa. No i pewnie kilka mniejszych pierdółek.
Nadal jednak uważam, że pomysł słaby. Jak już zmieniać to na 1.7 choćby nawet z monowtryskiem.
Gaźnik to zakała ;)
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

tommies pisze:Gaźnik to zakała
co Ty mówisz! Gaźnik to jest to !!! A jeszcze lepiej to dwa poziome gaźniki :okok:
pompka paliwowa w zbiorniku mogłaby zostać elektryczna, tak sądzę.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

I do tego doktorat z ustawiania :) Bo można o tym encyklopedie napisać a i tak nigdy dobrze wyregulowany nie będzie, bo nie dostosowuje się do zmiennych warunków otoczenia.
Jedyny gaźnik który jakoś ogarniam to w motorze, bo ten od piły łańcuchowej już mnie wk... bo ma za dużo śrubek od wolnych i wysokich obrotów;)
A no i w kosiarce jest jedyny bezobsługowy który znam :)

Pompka elektryczna raczej nie może zostać, bo ma za dużą i stałą wydajność i byłby problem. Trzeba by jakieś regulatory ciśnienia i inne cuda robić. Przekroje przewodów też są znacznie większe przy elektrycznej.
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

tommies pisze:Pompka elektryczna raczej nie może zostać, bo ma za dużą i stałą wydajność i byłby problem
Być może ale przecież gaźniki też chodzą na pompkach elektrycznych, nawet alpiny na pojedybczym weberze miały robione pompy elektryczne (ale nie fabrycznie) i nie miały regulatora ciśnienia ani żadnych innych dupereli ( tylko powrót nadmiarowy), być może że do gaźników pompki mają inną wydajność? A co do wydajności to pompki mech też nie są liche bo np. pompka z malucha ma wydajność minimalną 40 l na godzinę (choć elektryczne do wtrysku pewnie więcej potrafią)
ja w każdym razie będę w alpinie bawił się z pompką elektryczną, sam jestem ciekaw co z tego wyniknie z tym że mam przyszykowane do tego dwa poziome solexy, no ale zanim to nastąpi to jeszcze ho hooo.... jak na razie jak alpine porozcinalem 3 lata temu to od tamtej pory nie ruszyłem dalej z robotą bo czasu nie było
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

do gaźnika powinna być wystarczająca pompa paliwa z jednopunktu, podobno jedna piątka turbo tak jeździła i było ok
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

podobno na pewno ;)
Wszystkie pompki elektryczne w R5 były takie same - niezależnie czy 1.4 mono, GTX, GTE Czy GTT :)
Ja nie twierdze, że się nie da, tylko że trzeba by dostosować odpowiedni regulator ciśnienia lub inne rozwiązanie. O ile mnie pamięć nie myli to wydajność takiej pompki to około 150l / min
abdank
Posty: 26
Rejestracja: 8 lutego 2015, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: abdank »

Z bardziej przyziemnych tematów. Widziałem na forum ogłoszenie o sprzedaży progów do gtx... Właśnie skończyłem dopasowywać progi zwykłe ( z pomocą Pana Waldka i jego spawarki). Zanim oddam do lakiernika to może warto podpytać. Czy progi od GTX wymagają jakiś przeróbek? Czy wystarczy zdjąć te "zwykłe progi" ?

Obrazek
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Progi z GTX to są plastikowe nakładki na progi które masz. Nic nie trzeba spawać ani przerabiać :)
ODPOWIEDZ