Strona 1 z 2
					
				Wysokie obroty po odpaleniu auta.
				: 15 czerwca 2015, 09:32
				autor: pako
				Witam,po odpaleniu auta silnik ma b.wysokie obroty.Nawet po przejechaniu kilku km ,na gorącym silniku wystarczy zdjąc nogę z gazu  a silnik ciagnie.Szczególnie jest to wkurzające podczas zmiany biegów.Wygląda to jakby cały czas był na ssaniu,może jakiś czujnik-macie jakieś pomysły?
			 
			
					
				
				: 15 czerwca 2015, 09:55
				autor: dredzioch1
				Tak mam pomysł. Uwalona uszczelka pomiędzy kolektorem ssącym i wydechowym,. Standard w C3J.  Numer w ASO 7700272725.
Przy okazji wywalasz i zaślepiasz EGR moneta lub blaszka dorobioną odpowiednio i wklejoną na silikon. 
Powinno pomóc. Przy okazji wymiany tej uszczelki zakładasz nowa uszczelkę pomiędzy kolektorami, a głowicą. 
Poczytaj sobie tutaj 
http://www.klubrenault5.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0 
			
					
				
				: 15 czerwca 2015, 21:14
				autor: pako
				Dzięki dredzioch za pomoc 

 .Wziąłem się za  moją 5 dziś po południu.Zacząłem od najprostrzej sprawy-wyczyściłem świece,kopułkę ,palec.Potem zdjąłem całą obudowę z filtrem powietrza,zapsikałem kontaktem wszystkie wtyczki i gniazda przy wtrysku,module zapłonowym a nawet złączkę przy sondzie lambda.Bez efektu-obroty nadal wysokie.Natomiast zainteresował mnie ten silnik krokowy czy też regulator obrotów pod przepustnicą.Zdjąłem z niego wtyczkę- żadnej reakcji.Zdemontowałem dziada i obroty w cudowny sposób spadły do prawie odpowiednich,były nawet za niskie.Potem podłożyłem pod szpilki mocujące ten regulator podkładki żeby go trochę niżej opuścic i wyregulowałem obroty śrubą na silniczku.Jest ok.Nie wiem czy musi on byc koniecznie podłączony ale widocznie nie.W tej chwili pracuje on jako śruba regulacyjna obrotów-nawet dośc dokładna.Nie ma też żadnych innych niepokojących objawów np związanych z uszczelkami na kolektorach czy z zaworem egr.Jedynym minusem jest to ,że przy odpalaniu muszę delikatnie nacisnąc pedał gazu,do tej pory odpalał bez tego.Silnik pracuje jak zegarek a swoje lata ma...
 
			
					
				
				: 16 czerwca 2015, 13:55
				autor: tommies
				DRUCIARSTWO!
Winni to EGR+uszczelka POMIĘDZY kolektorami (trzeba zdjąć i rozkręcić kolektory).
Robiąc w swój powyższy sposób możesz uszkodzić silniczek krokowy, a po drugie tylko udowodniłeś tym sobie, że masz nieszczelność w układzie dolotowym, bo obniżając nastawnik silniczka zamknąłeś przepustnice do zera a i tak ma lewe powietrze i nie gaśnie.
			 
			
					
				
				: 16 czerwca 2015, 20:09
				autor: dredzioch1
				Ehhhhh, Cytryn i Gumiak naprawiajo!!!!!
			 
			
					
				
				: 17 czerwca 2015, 12:08
				autor: pako
				tommies,ale silniczek krokowy[nastawnik]jest  uszkodzony,dlatego go odłączyłem.Jest to wynalazek made in Mexico,wewnątrz są plastikowe,wytarte kółka zębate.Silniczek pracuje ale tylko mieli w miejscu i nie reguluje obrotów,które w tej chwili są ok.Gdyby było coś z uszczelkami to nadal by były wysokie obroty bez możliwości regulacji.To prawda,przepustnica jest zamknięta,ale jak pisałem wystarczy przy rozruchu delikatnie nacisnąc gaz i silnik zapala.,obroty się ustalają i silnik nie gaśnie.Może to i druciarstwo,ale na tą chwilę skuteczne . 

  Może uda mi się zdobyc taki nastawnik ,to wtedy go zamontuję.
 
			
					
				
				: 18 czerwca 2015, 19:14
				autor: tommies
				Gdyby uszczelki były ok, to silnik by zdychał z uwagi na całkowicie zamkniętą przepustnicę 

Znam ten silnik na pamięć 

 i wszelkie jego dolegliwości 
 
 
90% było Made in Mexico. Mam gdzieś w zapasie, ale na działce.
 
			
					
				
				: 19 czerwca 2015, 09:45
				autor: pako
				Tzn według ciebie silnik by zdychał nawet po zagrzaniu i zamknieciu przepustnicy przy dobrych uszczelkach.A ponieważ mój nie gaśnie to łapie lewe powietrze uszczelkami.To logiczne,ale  czy szkodliwe dla silnika i czy można tak jeżdzic przynajmniej jakiś czas?Czy to powoduje większe spalanie czy grzanie sie silnika?Bo ja nic takiego nie zauważyłem a wręcz  przeciwnie 

 
			
					
				
				: 19 czerwca 2015, 10:38
				autor: dredzioch1
				Zamiast klepać w klawiaturę i kombinować już dawno byś te uszczelki wymienił.
			 
			
					
				
				: 19 czerwca 2015, 11:43
				autor: pako
				OK,MASZ RACJĘ 

 .Ale odpowiedz mi,jeśli możesz, na pytania z mojego poprzedniego postu. 

 
			
					
				
				: 19 czerwca 2015, 12:54
				autor: tommies
				Jest szkodliwe, bo przede wszystkim łapie ci spaliny na skutek niedomykającego się EGR i przepalonej uszczelki pomiędzy kolektorami. Dodatkowo nie działa nastawnik i komputer silnika nie jest w stanie dobrać optymalnych parametrów. Na pewno więcej pali. Zapewne przez krótki okres czasu jazdy z takim uszkodzeniem nic się nie stanie, ale po miesiącach jazdy na zdrowie mu to nie wyjdzie.
Moja rada - zdejmij te kolektory i daj do zaspawania wlot EGR i dziurę pomiędzy kolektorami. Problem będzie raz na zawsze rozwiązany.
			 
			
					
				
				: 19 czerwca 2015, 14:52
				autor: dredzioch1
				W mojej R5 jak jeszcze była w poprzedniej rodzinie był ten sam problem. Przez kilka lat auto jeździło z podwyższonymi obrotami, a potem jakiś magik wykręcił śrubkę z nastawnika przepustnic i wywalił przewód mapsensor - monowtrysk. Efekt był generalnie taki, ze w silniku przez te lata znalazło się kilka kilogramów sadzy. Po wlaniu świeżego oleju od razu jest czarny jak smoła. 
A dlaczego, bo tak jak napisał Tommies silnik wciąga sobie zamiast świezego powietrza przez filter lewe. Ale to lewe to głownie spaliny, pyłki i sadze z kolektora wydechowego. 
U mnie takie druciarstwo zabiło panewki i pierścienie.....
Ale jak chcesz to śmigaj:)
			 
			
					
				
				: 19 czerwca 2015, 22:25
				autor: pako
				No,ale mi nagadaliście. 

 Będę musiał jednak się tym zając w wolnej chwili.Dużo jest z tym roboty?Szczególnie obawiam się o śruby mocujące kolektory bo nie wyglądają najlepiej.A po zaślepieniu egr co zrobic z tym wężykiem który wychodzi z niego na tego map sensora,cokolwiek to znaczy?I jeszcze uszczelki.Czy osiągalne i ew.gdzie? I co tam jeszcze potrzeba?
 
			
					
				Re: Wysokie obroty po odpaleniu auta.
				: 29 maja 2023, 12:24
				autor: vutik
				Podbijam stary temat, bo aktualnie sam z tym walczę.
Szukam rzeczonej uszczelki pomiędzy kolektorami (OE 7700272725) i ewentualnie pod monowtrysk (8933000190) i zonk. Pytałem w zaprzyjaźnionej firmie z częściami oryginalnymi - podobno niedostępne.  Wydaje mi się, że na Alledrogo kiedyś widziałem, ale teraz znajduję tylko te od strony głowicy. W katalogach Corteco, Elringa i Reinza nic nie ma, może tylko w zestawach, ale i tak niedostępne. Ktoś wie, gdzie tego szukać?
			 
			
					
				Re: Wysokie obroty po odpaleniu auta.
				: 29 maja 2023, 13:52
				autor: Patencik1987
				Przecież takie uszczelki można zrobić, więc po co szukać miesiącami?