Strona 1 z 1

Garść zagadek - F3R w R5 - filtr oparów paliwa

: 15 sierpnia 2015, 07:18
autor: losiek
Przy okazji wyciągania silnika napotkałem się na coś takiego pod pompą hamulcową:

Obrazek

Dzięki Krystianowi już wiem, że jest to filtr oparów z baku, które jak rozumiem poprzez przewód podpięty do kolektora dolotowego miały by się spalić w silniku.

No i tu jest problem bo z tego co widzę jest tam jakiś zaworek (zaznaczony na niebiesko) który jak rozumiem te opary do silnika puszcza z tej wielkiej puszki (zaznaczona na czerwono), pewnie gdy ich ciśnienie osiągnie jakąś tam wartość itp. Zauważyłem, że brakuje tam podłączonej elektryki (pin zaznaczony na żółto), więc pewnie to ustrojstwo całe nie działa. Jeśli się mylę co do zasady działania tego układu to proszę o naprostowanie :)

Czy to by wyjaśniało dlaczego opary benzyny uciekają mi spod uszczelki ssaka w baku? Czy zatem mogę wstawić jakiś inny filtr, który nie będzie sterowany elektrycznie? Ew. mogę po prostu zrobić by-pass całego układu, tj. wywalić to wszystko i puścić odpowietrzenie baku prosto do kolektora - mam nadzieje, że nie spowoduje to jakichś problemów. Dodam, że silnik mam F3R, a ten układ pochodzi chyba z silników R5 - o ile się nie mylę.

P.S. kolejne zagadki niebawem :D

: 22 sierpnia 2015, 22:42
autor: Sylwó¶
ja u siebie w 1.4 wyrzuciłem to wszystko

: 25 sierpnia 2015, 00:03
autor: losiek
I wpiales odpowietrzenie baku bezpośrednio w kolektor dolotowy?

: 1 września 2015, 18:19
autor: RYCHO35
z tego co widzę to jest to filtr węglowy pochłaniający opary paliwa a ten zawór to chyba zawór trójdrożny i to ustrojstwo wraz z egr-em tworzy układ zwany chyba "renox" . Pogooglaj może coś się dowiesz więcej, oczywiście wypiąć to można. No ale pomysł żeby odprowadzenie par paliwa wpinać do kolektora dolotowego?!!! :stres: Jak masz takie pomysły to może lepiej sobie odpuść zabawy w mechanika. Odpowietrzenie zbiornika paliwa zawsze było do atmosfery!!! (jeśli nie było filtrów węglowych)

: 1 września 2015, 18:24
autor: dredzioch1
Ja to odłączyłem w cholerę, bo u mnie i tak przegniły przewody metalowe przy rurze wlewu paliwa które z tym były połączone.

: 2 września 2015, 10:58
autor: losiek
No to tak też zrobię.

: 3 września 2015, 20:15
autor: Sylwó¶
nic nie wpinałem ,zaślepiłem w kolektorze :)

: 5 września 2015, 08:36
autor: RYCHO35
jak już zaślepisz "wejście" do kolektora ssącego to musisz też zrobić odpowietrzenie zbiornika paliwa do atmosfery i to najlepiej wyprowadzić gdzieś w okolicę korka wlewu. Jeśli będzie to obok korka to korek możesz zostawić taki sam a jeśli wepniesz się z odpowietrzeniem tuż pod korek (w rure do tankowania) to prawdopodobnie będzisz musiał zmienić też korek na taki który ma "połączenie" z atmosferą.
A to co myślisz że Ci opary uciekają przez uszczelkę pływaka to rzeczywiście mogą być nagromadzone opary ale może też zasysać tamtędy powietrze ponieważ przy braku odpowietrzenia pompa paliwowa wytworzy podciśnienie w baku. Może to doprowadzić do przerw w działaniu silnika a nawet do zatrzymania silnika . Wtedy krótkie otwarcie korka wlewu paliwa rozwiązuje problem.