Strona 1 z 1

Klekotanie i dymienie

: 8 listopada 2015, 20:26
autor: pzengota
Witam
Czas temu robiłem remont 1.4 na mono, wymienione były pierścienie, głowica zrobiona i nowy rozrząd inne. Wcześniej klepał na zimnym niczym zawory, mimo że wyregulowane ale jak się rozgrzał to ucichło. Ale dziś mimo tego że jest ciepły to dalej klepie, a dodatkowo z odmy idzie biały dym, ciśnienie z niej jest dość spore, było tak od czasu złożenia silnika. Panewki, tuleje i tłoki z korbami były dobre jak składałem.
Sam już nie wiem co może być, boję się najgorszego, bo nie dość że brakuję pieniędzy, czasu a co najgorsze: sił, zrobi się jedno a 3 następne rzeczy są do zrobienia.

: 9 listopada 2015, 09:51
autor: Patencik1987
A panewki wróciły na swoje miejsca?oznaczałeś je przed zdjęciem?dokręcałeś stopki korbowodów z właściwym momentem?wał wyglądał jakoś?jaki olej lałeś do silnika?

: 9 listopada 2015, 17:40
autor: pzengota
Tak, panewki wróciły na swoje miejsca, wyglądały dobrze, stopy korbowodów dokręcałem kluczem dynamometrycznym, wał też był w porządku, a olej jaki wlałem to wg zaleceń z książki 15w40 totala.

: 18 listopada 2015, 00:07
autor: RYCHO35
a jak składałeś tuleje to dałeś nowe uszczelki o odpowiedniej grubości? Tam są bodajże 3 różne grubości tych uszczelek i po założeniu tuleje muszą wystawać o określoną wartość ponad blok silnika. A jak określiłeś że tuleje , wał itd były dobre? Tak na oko czy robiłeś pomiary? Może stukać łożyskowanie wałka rozrządu. Te panewki wałka też się wymienia.