Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Car audio podstawy

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Car audio podstawy

Post autor: Patencik1987 »

Witajcie automaniacy

Zakładam temat dotyczący Car audio i w nim postaram się napisać(liczę na Wasz udział w temacie oraz dzielenie się doświadczeniami z innymi forumowiczami)co jest potrzebne i od czego zacząć montując radio,wzmacniacz,głośniki i jakich materiałow użyć do budowy skrzyni oraz czym wygłuszać drzwi.

Na początek podłączanie radia do instalacji:

Radio można podłączyć bezpośrednio pod akumulator przeciągając przewod + przez przelotkę,a minus do masy.Został jeszcze przewód Logiki zapłonu popularny żółty z tyłu czarnej kostki radia.
Można go podłączyć pod żółty przewód od stacyjki lub zmostkować z czerwonym + w czarnej kostce z tyłu radia.

Schemat pinów po niżej:
1)Wolny
2)Wolny
3)Wolny
4)Żółty(podtrzymanie pamięci + 12V)
5)Niebieski Remote(po włączeniu radia załącza elektryczną antenę lub wzmacniacz)
6)Pomarańczowy(podświetlenie)
7)Czerwony stały +12V
8)Czarny masa

Obrazek

Kostka głośnikowa(często brązowa)

1)Fioletowy prawy tył +
2)Fioletowo-czarny prawy tył -
3)Szary prawy przód +
4)Szaro-czarny prawy przód -
5)Biały lewy przód +
6)Biało-czarny lewy przód -
7)Zielony lewy tył +
8)Zielono-czarny lewy tył -

Obrazek
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Małe sprostowanie - żółty nie służy do podtrzymania pamięci - na ten pin standardowo podaje się sygnał ACC czyli stacyjki.
Czerwony ma mieć stałe +12V.

Jeszcze jedna uwaga: auta grupy VW mają odwrotnie wyprowadzone zasilanie - tzn zamieniony plus stały i ACC.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Pozwoliłem sobie wkleić adnotacje do Twojego sprostowania na temat podtrzymania po niżej wkleiłem link gdzie jest napisane o logice zapłonu oraz podtrzymaniu procesora w radiach kodowanych
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... gnilog.htm
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Każdy podłączy jak mu wygodnie. Ja tylko piszę jaki jest standard ISO.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Jako że nie którym nie wystarcza moc samego radia samochodowego pomocny jest tutaj wzmacniacz,podłączanie takiego sprzętu nie jest trudną operacją,ważne jest dobranie przewodu zasilającego,masowego,głośnikowych oraz zamontowanie oprawki na bezpiecznik przy akumulatorze,ale to później:

Po lewej stronie mamy:
1)Minus można podłączyć do karoserii lub ciągnąć przewód do akumulatora
2)Remote podłączamy albo do wyjścia anteny elektrycznej w radiu,albo jak np.w
przypadku baupunkta w kostce miniiso.Remote to + załączający wzmacniacz
3)Stały + ciągniemy przewód do akumulatora i bezpiecznika dodatkowego(odległość bezpiecznika od akumulatora około 30 cm.
Kolejność podłączania przewodów do wzmacniacza:
1) +12V
2) Remote
3) Masa
Kolejność podłączania przewodów do akumulatora:
1) + 12V
2) Masa

Obrazek

[ Dodano: 9 Luty 2016, 10:20 ]
kabar pisze:Każdy podłączy jak mu wygodnie. Ja tylko piszę jaki jest standard ISO.
Oczywiście że tak.Po to jest forum żeby wymieniać doświadczenia oraz poglądy na dany temat
Kuba385
Posty: 43
Rejestracja: 5 września 2017, 18:07
Lokalizacja: Nowy S±cz

Post autor: Kuba385 »

Ma ktoś moze schemat tej kostki oryginalnej z auta ?
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

Kuba385
Posty: 43
Rejestracja: 5 września 2017, 18:07
Lokalizacja: Nowy S±cz

Post autor: Kuba385 »

patrzyłem, jednak zostawię to i kupię kostkę bez sztukowania bo nie chce mi się z tym bawić :)
ODPOWIEDZ