Strona 1 z 1

Car audio podstawy

: 4 lutego 2016, 11:41
autor: Patencik1987
Witajcie automaniacy

Zakładam temat dotyczący Car audio i w nim postaram się napisać(liczę na Wasz udział w temacie oraz dzielenie się doświadczeniami z innymi forumowiczami)co jest potrzebne i od czego zacząć montując radio,wzmacniacz,głośniki i jakich materiałow użyć do budowy skrzyni oraz czym wygłuszać drzwi.

Na początek podłączanie radia do instalacji:

Radio można podłączyć bezpośrednio pod akumulator przeciągając przewod + przez przelotkę,a minus do masy.Został jeszcze przewód Logiki zapłonu popularny żółty z tyłu czarnej kostki radia.
Można go podłączyć pod żółty przewód od stacyjki lub zmostkować z czerwonym + w czarnej kostce z tyłu radia.

Schemat pinów po niżej:
1)Wolny
2)Wolny
3)Wolny
4)Żółty(podtrzymanie pamięci + 12V)
5)Niebieski Remote(po włączeniu radia załącza elektryczną antenę lub wzmacniacz)
6)Pomarańczowy(podświetlenie)
7)Czerwony stały +12V
8)Czarny masa

Obrazek

Kostka głośnikowa(często brązowa)

1)Fioletowy prawy tył +
2)Fioletowo-czarny prawy tył -
3)Szary prawy przód +
4)Szaro-czarny prawy przód -
5)Biały lewy przód +
6)Biało-czarny lewy przód -
7)Zielony lewy tył +
8)Zielono-czarny lewy tył -

Obrazek

: 6 lutego 2016, 17:39
autor: kabar
Małe sprostowanie - żółty nie służy do podtrzymania pamięci - na ten pin standardowo podaje się sygnał ACC czyli stacyjki.
Czerwony ma mieć stałe +12V.

Jeszcze jedna uwaga: auta grupy VW mają odwrotnie wyprowadzone zasilanie - tzn zamieniony plus stały i ACC.

: 8 lutego 2016, 08:45
autor: Patencik1987
Pozwoliłem sobie wkleić adnotacje do Twojego sprostowania na temat podtrzymania po niżej wkleiłem link gdzie jest napisane o logice zapłonu oraz podtrzymaniu procesora w radiach kodowanych
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... gnilog.htm

: 9 lutego 2016, 10:14
autor: kabar
Każdy podłączy jak mu wygodnie. Ja tylko piszę jaki jest standard ISO.

: 9 lutego 2016, 10:20
autor: Patencik1987
Jako że nie którym nie wystarcza moc samego radia samochodowego pomocny jest tutaj wzmacniacz,podłączanie takiego sprzętu nie jest trudną operacją,ważne jest dobranie przewodu zasilającego,masowego,głośnikowych oraz zamontowanie oprawki na bezpiecznik przy akumulatorze,ale to później:

Po lewej stronie mamy:
1)Minus można podłączyć do karoserii lub ciągnąć przewód do akumulatora
2)Remote podłączamy albo do wyjścia anteny elektrycznej w radiu,albo jak np.w
przypadku baupunkta w kostce miniiso.Remote to + załączający wzmacniacz
3)Stały + ciągniemy przewód do akumulatora i bezpiecznika dodatkowego(odległość bezpiecznika od akumulatora około 30 cm.
Kolejność podłączania przewodów do wzmacniacza:
1) +12V
2) Remote
3) Masa
Kolejność podłączania przewodów do akumulatora:
1) + 12V
2) Masa

Obrazek

[ Dodano: 9 Luty 2016, 10:20 ]
kabar pisze:Każdy podłączy jak mu wygodnie. Ja tylko piszę jaki jest standard ISO.
Oczywiście że tak.Po to jest forum żeby wymieniać doświadczenia oraz poglądy na dany temat

: 30 grudnia 2017, 18:23
autor: Kuba385
Ma ktoś moze schemat tej kostki oryginalnej z auta ?

: 30 grudnia 2017, 19:15
autor: -=wasq=-

: 30 grudnia 2017, 19:55
autor: Kuba385
patrzyłem, jednak zostawię to i kupię kostkę bez sztukowania bo nie chce mi się z tym bawić :)