Cześć, dzień dobry
Piszę do Was z prośbą o pomoc - poradę dotyczącą hamulców. Poczytałam na ten temat w Dziale technicznym i zauważyłam, że macie pojęcie na ten temat na pewno większe niż ja.
Otóż:
Rok temu wymieniłam klocki z przodu, przy okazji przetoczyli tarcze, dużo nie jeździłam (ok. 5000 km) i parę dni temu, przy wymianie opon okazało się, że klocki "zewnętrzne" po obydwu stronach są zjechane do zera, a "wewnętrzne" - jak nowe. Miły Pan Od Opon był trochę zdziwiony i powiedział, że powinno być odwrotnie ale nie w tym stopniu. Może, nie wiem.
Prośba moja dotyczy odpowiedzi na parę pytań pomocnych mi w naprawieniu tego stanu.
Dlaczego doszło do tego, że rzeczone klocki tak szybko i w ten sposób uległy destrukcji?
(Hamuję - świadomie - silnikiem, hamulców używam przeważnie na dohamowaniach, przy zatrzymaniu, sytuacjach awaryjnych itp, wg mnie powinny pośmigać pare latek.)
Jaki typ klocków powinnam zamontować gdyż zauważyłam, że istnieją różne systemy i rodzaje klocków do tego typu auta?
RENAULT SUPER5 1.4CAT rocznik 1991 VIN: VF1C4070506812670
Ceny zaczynają się od 25-30 PLN wzwyż. Dlaczego mam nie kupić tych tańszych?
W związku z przeprowadzką nie mam w nowym miejscu zaufanego mechanika, dlatego piszę do Was z prośbą o pomoc.
Pozdrawiam,
Ilonka.
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
hamulce przód
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 644
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Też bym stawiał na zapieczone prowadnice lub np. skrzywione po przegrzaniu zaciski lub nawet mocowania zacisków przy zwrotnicach.Wiem że to brzmi może dziwnie ale miałem taką sytuację w twingo (bardzo podobny układ hamulcowy, różni się tylko wielkością klocków). Rozbierz zaciski, wyczyść porządnie, przesmaruj prowadnice i zamontuj bez klocków. Dokręć śruby prowadnic z taką siłą jak ma być i poruszaj ręką zaciskiem, powinien lekko i bez zacięć chodzić po prowadnicach, jeśli się zacina to coś jest nie tak. W twingo przestawał mi się zacinać jak popuściłem śruby prowadnic o 1/4 obrotu, no ale tak nie może być. Wymieniłem zacisk i dalej to samo, dopiero wymiana zwrotnicy przyniosła oczekiwany efekt.