Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Temat teoretyczny

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

nowy93
Posty: 22
Rejestracja: 21 czerwca 2015, 12:13
Lokalizacja: Rzeszów

Temat teoretyczny

Post autor: nowy93 »

Jak się ma ten poradnik do realiów mechanicznych R5?

http://www.renault19.pl/download/FAQ/Re ... 20Clio.pdf
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

Z tego co widzę to belka czterodrążkowa i ją się dość fajnie robi pod warunkiem że drążki nie są pozapiekane i nie pękną podczas demontażu. W piątkach w większości ( oprócz chyba gtt-poprawcie mnie jeśli się mylę) jest belka dwudrążkowa z łożyskiem w środku i tu już tak kolorowo nie jest.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

W serwisówce od R5 masz bardzo dokładnie opisaną procedurę regulacji belki.

http://www.klubrenault5.pl/pafiledb/uploads/super5.pdf
nowy93
Posty: 22
Rejestracja: 21 czerwca 2015, 12:13
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: nowy93 »

Dzięki Panowie za odpowiedzi :)

Rycho fajna ta belka z Clio. :okok:

Tommies mam lekturę :radocha:

Tak na chłopski rozum; puszczona 3- 4 cm w dół belka nie straci na twardości tylko będzie mniejsza tolerancja na obciążenie żeby koła nie tarły o nadkola. Teraz jak zapakuję dwójkę krempej budowy pasażerów to tył siedzi, gdyby ich przewozić na obniżonej belce to nie da już rady. Tak czy inaczej przy obniżaniu belki zawsze wskazany będzie nowy zestaw naprawczy, co nie?
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

W belce czterodrążkowej nie wiem jaki miałby być zestaw naprawczy? Wymienia się tylko zewnętrzne tuleje w których ta belka się obraca. Nie mają one wpływu na twardość zawiasu. Gdybyś chciał utwardzic zawieszenie to być może są dostępne twardsze drążki skrętne, do laguny ponoć były ale o cenę nigdy nie pytałem i nie zagłębiałem tematu. Wiem też że montowali inne amortyzatory z dodatkowymi sprężynami regulowanymi. Gdzieś na ebayu widziałem nawet takie. No ale cena też pewnie nie niska.
nowy93
Posty: 22
Rejestracja: 21 czerwca 2015, 12:13
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: nowy93 »

Z tym zestawem naprawczym to miałem na myśli belke w R5. Pewnie trzeba by było nowe łożysko, tuleje itp. Ogółem to fabryczny Campus w miarę się prowadzi, jakichś przeróbek pod kątem twardości nie widze. Kiedyś może lepsze amortyzatory tylko. Kwestia wysokości. Przyznam się- przyjaciel pochwalił się lekko zglebionym samochodem, popatrzyłem się na jego wóz, na swój, jeszcze raz na jego i... no właśnie :P Miałem fajną belkę na oku od GTE, już prawie stałem się jej posiadaczem, ale... realny koszt sprawienia żeby ta belka była pewna, wsadzenie jej w auto, ogarnięcie hamulców itp trochę mnie przeraził. Dla samej gleby w takich pieniądzach idzie kupić kompletny gwint przód i tył do innego auta, podłej firmy bo podłej jakiegoś tatechnixa ale do jazdy po mieście wydoli. Był temat o koleżce co w R5 wsadził belke od rapida, z hamulcami tyle zabawy nie było a i tak wyszło strasznie drogo. Strasznie jak strasznie ale jak mój wóz jest wart może z 2000zł to samo tylne zawieszenie bez ruszania amortyzatorów to jakieś 30- 40% jego wartości. Nie bardzo. Zacząłem więc jeszcze raz rozglądać się jak tu po taniości (bez worka cementu w bagażniku) tylko 3cm puścić tył w dół, jak wspominałem tylko dla wyglądu bo taka moda; youngtimer dla mnie powinien być niższy niż seria. Twardość zawsze dla mnie w tym aucie będzie akceptowalna a jak przyjdą lepsze czasy to się ogarnie amortyzatory coby lepiej kleiło na nierównościach.
ODPOWIEDZ