Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zawieszenie tył

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Zawieszenie tył

Post autor: jacenty »

Czy przerabiał ktoś tylne zawieszenie w R5 tak, żeby była sprężyna+amortyzator jak w innych autach?
Tak się zastanawiam czy są takie mody?
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

Jacuś, przyjedź wkońcu to pogadamy
Widziałem takie rzeczy ale to nie ma sensu w Twoim przypadku, przyjedź wkońcu po te belke :rotfl:
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

OK
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Re: Zawieszenie tył

Post autor: RYCHO35 »

jacenty pisze:Czy przerabiał ktoś tylne zawieszenie w R5 tak, żeby była sprężyna+amortyzator jak w innych autach?
Tak się zastanawiam czy są takie mody?
Są takie mody ale o kosztuje. Widziałem w jakimś sklepie internetowym zestaw amortyzator i sprężyna jako jeden element i było to na gwincie. Były do babć i super5 i różnie można było dobrać twardość sprężyn: albo współpracowało to z orginalną belką jako uzupełnienie albo jako osobny element-do wyboru. Na pewno trzeba by wzmocnić górne mocowanie amortyzatora. Nie pamiętam dokładnie ale komplet na 4 koła to było parę tysi no i trooooochę czasu już minęło jak to widziałem.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 992
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Nie prościej wsadzić amortyzatory tylne od motoru?jaki sens ma tylne zawieszenie w R5?
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

Patencik1987 pisze:Nie prościej wsadzić amortyzatory tylne od motoru?jaki sens ma tylne zawieszenie w R5?
..to może lepiej od razu wywalić całe i wsadzić kółka od taczki, taki agro tiuning. Masz pomysły, chyba niewiele wiesz o tym jak działa zawieszenie a o kinematyce to już chyba nie słyszałeś wogóle.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 992
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

RYCHO35 widzę że Ty nie bardzo masz pojecie o kinetyce oraz pracy zawieszenia,są projekty np.clio I z tylnymi amortyzatorami od motocykli,ba,jeździ to i użytkownicy chwalą Sobie takie rozwiązanie.Pomyśl jak ułożone są amortyzatory(kąt) w R5 czy tez w clio I i czy te rozwiązanie ma jakikolwiek sens.
Dlaczego w dzisiejszych czasach amortyzatory tylne są w pionie,a nie pod jakimkolwiek kątem.
Zresztą co mają w tym momencie kółka od taczki do amortyzatorów?
RYCHO35
Posty: 1052
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

Patencik1987 pisze:ą projekty np.clio I z tylnymi amortyzatorami od motocykli,ba,jeździ to i użytkownicy chwalą
Ja znam takich co ćpają i też sobie chwalą ale osobiście nikomu tego bym nie polecił.
Jeżeli nie widzisz różnicy w amorach samochodowych i motocyklowych i tego w jak odmiennych warunkach pracują to już trudno.
Nie będę tu robił wykładów bo musiałbym książke napisać. Krótko: masy resorowana i nieresorowana, charakterystyka ugięcia- tłumienia-odbicia, to jakie obciążenie amortyzator musi znieść na łuku spowodowane przechyłem nadwozia, jak się zmieni wartość przechyłu wzdłużnego nadwozia i jaki to ma wpływ na zachowanie pojazdu podczas przyśpieszania i hamowania (zmiana geometrii może być ponad norme).
Ja miałem raz w alpinie dobierane amory o podobnej charakterystyce bo orginały były poza zasięgiem-o mały włos nie zabiłbym siebie, siostry, mamy i dziadka-wyprzedzałem ( 80 km/h) na równym asfalcie i jak mi rzuciło tyłem to cud ze z tego wyszłem. Zaraz wymieniłem na stare amory i było nieporównywalnie lepiej.
Zapomniałem napisać o kwestii prawnej takiego przedsięwzięcia: spowoduj takim wynalazkiem wypadek to się dowiesz jak to boli.

[ Dodano: 9 Październik 2016, 23:34 ]
Znalazłem przykład tego zawiasu do r5, ten jest akurat do gtt
http://www.autoracing.pl/p/662/1029/gwi ... zenia.html
ODPOWIEDZ