Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Dodatek do benzyny zastępujący ołów ??

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Dawid
Posty: 41
Rejestracja: 11 stycznia 2012, 23:52
Lokalizacja: Poznañ
Gender:

Dodatek do benzyny zastępujący ołów ??

Post autor: Dawid »

Czy w naszych wozikach z silnikami benzynowymi należy dodawać dodatek do benzyny zastępujący ołów ?? Mam Renault super 5, silnik benz. 1.1 z roku 1987 r. - wtedy chyba jeszcze silniki jeździły na paliwie z ołowiem.. Nie wiem jak z autkami po 1990 roku. Martwię się troszkę ( to chyba dobrze :-) ) o swoje cacko, bo słyszałem że lanie benzyny bezołowiowej może niszczyć zawory, czy gniazda zaworów.
Bardzo proszę o odpowiedzi i pozdrawiam współfanów R5 !
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

Wczoraj robiłem głowicę 1,4 z 1990r. i nie było tragedii. A silnik sporo przeszedł, przebieg ok. 300.000km + LPG. Sama głowica ma bardzo delikatną budowę ale zniosła ciężką służbę, gniazda i zawory też. Wystarczyło delikatnie zabielić płaszczyznę i dotrzeć zawory. Nie były wypalone, są szczelne. Prowadnice aż dziwne nie mają luzów. Uszczelniacze trzonków do wymiany, wiadomo.
~15 lat temu jak była zmiana paliwa to używałem tych dodatków w zabytkowym motocyklu, miało to chronić gniazda. Tankowanie konia przypominało 2-suwa :] przy następnym remoncie obejrzę tam zawory.
Dawid
Posty: 41
Rejestracja: 11 stycznia 2012, 23:52
Lokalizacja: Poznañ
Gender:

Post autor: Dawid »

Dziekuję za pomoc, pewnie mało kto dolewa te dodatki.. Ja konkretnie myślę o dolewaniu dodatku potasowego "Unikat +" który jest na stacjach "Orlen"
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

szkoda zawracać sobie głowy, wystarczy żeby poprawnie pracował na benzynie i będzie okej
martwić się możesz jak masz lpg i skręcone jak najoszczędniej, wtedy uboga mieszanka wypala zawory :)
Dawid
Posty: 41
Rejestracja: 11 stycznia 2012, 23:52
Lokalizacja: Poznañ
Gender:

Post autor: Dawid »

DZiękuję za odpowiedzi i pozdrawiam,
"R5" - R jak radość !
ODPOWIEDZ