Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

głowica

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

głowica

Post autor: jacenty »

Mam pytanko do praktyków: jakim momentem dokręcać głowicę?
Pacjent to silnik C3J 1,4 benzyna na monowtrysku z 1990r.
Szukajka mi nic nie wypluła a w książce do R5 chyba jest błąd bo podają, że jednoetaopowo dociągnąć do ok. 55-60Nm więc raczej coś nie halo.
Zaczynam składać Renura :]
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Teoretyczne, jak kupisz uszczelkę to powinna być do niej instrukcja, jak i jakimi momentami dokręcać śruby głowicy. Tak przynajmniej było z nasza piątką podczas remontu silnika (dokręcanie dwuetapowe). Tyle, że to turbawka i chyba jest to bardziej istotne, niż w wersji niedoładowanej.

Może właściciele zwykłych 1,4 też się wypowiedzą.
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

UPG już kupiona ale nic na niej nie ma napisane. Ktoś coś?
Dzisiaj pospawałem żeliwny kolektor 4w1 bo było małe pęknięcie i mogę już składać silnik i osprzęt.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 992
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Powinno być wszystko
Załączniki
uszczelka pod głowicą Renault 5 1.4.jpg
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

Dzienx, coś jest.
Ale silnika na stole się tak nie da...
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Ale silnika na stole się tak nie da...
No, nie da się za bardzo :(

Ale są i plusy, po rozgrzaniu silnika, zdjęciu pokrywy zaworów, dokręceniu głowicy i założeniu pokrywy można już "śmigać" :)
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

I co, nikt na forum nie dokręcał głowicy?
Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 3952
Rejestracja: 7 lipca 2011, 14:22
Lokalizacja: Wroc³aw/£ozina

Post autor: Andzia »

Ja niestety Jacku nie mam pojęcia o tym więc nie pomogę. Pisz do Kusia lub Patencika.
FrYcIoL
Posty: 49
Rejestracja: 24 września 2016, 08:53
Lokalizacja: WrOc£aW

Post autor: FrYcIoL »

nie skręcałem w R5
ale obstawiam, że jak skręcisz na 30 potem 60 i na 80/90 to będzie dobrze
i nasmarować albo naoliwić do montażu
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Ja skręcałem dokładnie według przedstawionego opisu, z tym, że powyższy opis dostałem w opakowaniu razem z uszczelką.
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

jesli masz nowe sruby glowicy i zalecenia sa jakie sa powinno sie wysztko bez problemowo udac skreci
zgodnie z zaleceniami
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

Tak, śruby kupiłem nowe. A o jakich zaleceniach piszesz?
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 992
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Jacku czy dalej czegosc nie rozumiesz?dalem opis z serwisowki,skrecaj jak w opisie moze byc 70Nm zamiast 65Nm ale nie 90Nm.
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

zaleceniach producenta uszczelki glowicy lub takich jak dal patencik
FrYcIoL
Posty: 49
Rejestracja: 24 września 2016, 08:53
Lokalizacja: WrOc£aW

Post autor: FrYcIoL »

corteco np. (jest to samo tylko bez pierwszego kroku)

Obrazek

Tak jak Patencik przesłał

1) skręcasz na 25-30
2) skręcasz na 55-65
3) uruchamiasz silnik na 20 min
4) czekasz 150 minut
5) cofasz o 180 stopni
6) dokręcasz 55-65

jak masz silnik na stole to zrób 2 pierwsze kroki wkładaj silnik i odpal
ODPOWIEDZ