Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zapala się czerwona kontrolka ukł.chłodzenia

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Dawid
Posty: 41
Rejestracja: 11 stycznia 2012, 23:52
Lokalizacja: Poznañ
Gender:

Zapala się czerwona kontrolka ukł.chłodzenia

Post autor: Dawid »

Witam Was i proszę o pomoc, otóż mam wymieniony płyn w ukł. chłodzenia, płynu jest powyżej dolnej kreski min. a po przejechaniu kilkunastu kilometrów w mieście zapala się czerwona kontrolka ukł. chłodzenia. Na trasie się to nie dzieje, autko jeździ bardzo rzadko ma kilkutygodniowe przestoje. Co z tym fantem zrobić ?
Pozdrawiam, Dawid
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

To nie jest kontrolka od poziomu płynu tylko od przegrzania. Uruchamia się wiatrak na chłodnicy? Zacznij od sprawdzenia tego elementu. Podpinasz na krótko i patrzysz czy działa. Potem sprawdzasz czy uruchomi się jak jest podłączony przez czujnik w chłodnicy, jak rozgrzejesz auto.
Jeśli to jest ok to dalej zmieniasz termostat, dalej zmieniasz chłodnice na nową bo może być już zakamieniona itd....
Dawid
Posty: 41
Rejestracja: 11 stycznia 2012, 23:52
Lokalizacja: Poznañ
Gender:

Post autor: Dawid »

Dziękuję za pomoc, chłodnica jest nówka, wiatrak też się uruchamia, wiem że to kontrolka od przegrzania a nie od poziomu płynu, tylko myślałem że skoro jest płynu tyle co trzeba ( i nowa chłodnica ) to nie powinien się grzać. Czyli z tego co piszesz może być problem z termostatem.
Jeszcze raz dzięki !
Dawid
Awatar użytkownika
jacenty
Posty: 111
Rejestracja: 11 lutego 2016, 13:30
Lokalizacja: Wroc³aw

Post autor: jacenty »

Albo z zaszlamionym blokiem silnika i nagrzewnicą.
Płukanka do układu chłodzenia + świeży płyn pomoże. Płyn się wymienia co kilka lat.
Ja używam takiej: http://allegro.pl/liqui-moly-2699-oczys ... liqui_moly

Producenci płynów chłodniczych podają to co podają dla warunków zbliżonych do bdb czyli warstwa na ściankach ok. 50 mikronów. W 20-30 letnich autach na ściankach jest zazwyczaj 1-2mm kamienia kotłowego + olej + inne świństwa, których w układzie nie powinno być. Więc jak układ ma poprawnie działać?

Sprawdź również termostat - odpal silnik i za minutę dwie będziesz wiedział jak się rozgrzewa górrny wąż od chłodnicy. W razie gdy termostat przepuszcza od razu lub wogóle nie otwiera - wymieniaj go.

pzdr, J.
Dawid
Posty: 41
Rejestracja: 11 stycznia 2012, 23:52
Lokalizacja: Poznañ
Gender:

Post autor: Dawid »

DZięki bardzo, będę działał wg wskazówek !
pozdrawiam Dawid

R jak radość :)
ODPOWIEDZ