Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Silnik GTT na pełnym wtrysku

Dział poświęcony tylko Renault 5 GT Turbo.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Zimny
Posty: 52
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

Silnik GTT na pełnym wtrysku

Post autor: Zimny »

Jakiś czas temu kupiłem silnik do mojej renówki, miał być klasyczny swap na 1.4 GTT, jednak plan uległ zmianie przez trudność z dostaniem oryginalnego gaźnika ( kupiłem silnik bez niego). Doszedłem do wniosku, że spróbuje poprawić fabrykę. Nie wiem czy ktoś próbował już przerabiać ten silnik na pełny wtrysk, jeżeli tak to bardzo proszę o kontakt.
Plan jest taki, aby zaprojektować i wykonać całkiem nowy kompletny układ dolotowy do tego silnika adaptująć wtryski i całą elektrykę od nowszego auta. Jednak pojawiło się parę problemów, którę wolę przedyskutować z większą liczbą osób.
Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów. A mianowicie przy projektowaniu muszę założyć moc jaką chciałbym osiągnąć, wiadomo autko ma się ładnie odpychać ale nie chcę przesadzić, żeby nie zniszczyć silnika. To pierwsza sprawa, a druga jakie obroty maksymalne osiąga oryginalny GTT na gaźniku, chodzi mi o moment odcięcia.
To są dwa założenia, bez których nie mogę przejść dalej. Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

chodzi mi o moment odcięcia
W oryginalnej GTT nie masz odcięcia dopływu paliwa. Jest jedynie wyłączenie zapłonu przy nadmiernym wzroście ciśnienia doładowania. Nie udało mi się doprowadzić do takiej sytuacji :)

Obroty maksymalne w granicy 6500.
Ostatnio zmieniony 10 kwietnia 2017, 23:04 przez TQT, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Zimny
Posty: 52
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Zimny »

Źle się wyraziłem, chodzi mi o obroty silnika, których lepiej nie przekroczyć. Potrzebuje ich do późniejszego doboru wtrysków i całego osprzętu.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Dopisałem powyżej.
Awatar użytkownika
Zimny
Posty: 52
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Zimny »

Ok, dzięki wielkie. Zostało ustalenie mocy.
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Powodzenia w działaniach :)
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

atakuj re5pect.pl Kidzio walczył z roznymi ocpjami wtrysku (własciciel firmy)
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

chcesz w miarę prosto i tanio easyecu
wtryski 250-300cc
chyba będziesz musiał sobie wyciąć nowe koło na trigger
dolot - topornie: wspawać tulejki na wtryski w ori kolektor
Awatar użytkownika
Zimny
Posty: 52
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Zimny »

Kolektor będzie nowy kompletnie od podstaw projektowany z zachowaniem odpowiednich parametrów. Nie chce tez tego robić tanio tylko jak najlepiej się da
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Można to zrobić na ori kolektorze,przetestuj najpierw na ori wtedy bedziesz widział jak się to zachowuję,pasowało by poszerzyć kanały w głowicy,bo fabrycznie trochę je zrobili małe ;).Można wykorzystać oryginalny czujnik położenia wału do sterowania iskrą i nie trzeba triggera.Pomysł z wtryskiem fajny,też to będę wprowadzał w Swoim GTT,ale dopiero przy wkładaniu silnika po zmianach i toczeniu tłoków.
Moc jaką mozesz osiągnąć na oryginalnych gratach to na pewno 150,bo do tylu jest turbo.
Podejrzewam że 180KM na seryjnych gratach po wymianie turbo i podkręceniu ciśnienia doładowania powinno wydać.Tylko tutaj koszta większe,bo dużo trzeba wzmocnić i przerobić,
Działaj powodzenia
Awatar użytkownika
Zimny
Posty: 52
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:21
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Zimny »

Początkowo zastanawiałem się czy nie przerobić oryginalnego kolektora, ale doszedłem do wniosku , że lepiej będzie stworzyć od nowa własny. Zwłaszcza, że musze znaleźć odpowiednie miejsca na czujniki w kolektorze dolotowym. Zapłon chce zostawić oryginalny, a do sterowania wtryskami użyć DET 3 Fuel Implant. Steruje on tylko dawką paliwa biorąc pod uwagę temp. Kolektora, ilość powietrza w kolektorze i odczyt z sondy lambda.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

To działaj kolego,fakt jest taki ze seryjny kolektor na początek wystarczy,ale nie jest zbyt sensownie zrobiony,a jest zrobiony po to zeby sie wszystko zmiescilo pod maską,o ile w wolnymssaku jeszcze to ujdzie,o tyle w turbo to można poprawic fabrykę.
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

Zimny, nie pakuj się w deta bo zaraz będziesz szukać całego standalone
zrób to raz a porządnie, nie będzie ci się potem chciało znowu w kabelki bawić

Patencik1987, a łyknie to trigger renówkowy?
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

kujtek zależy z czego pójdzie wtrysk i ile ma być z tego kuni,zawsze na początek można wziąść układ wtryskowy z jakiejść mocniejszej seryjnej renówki na seryjnym czujniku wału korbowego.
kujtek
Posty: 90
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 21:19
Lokalizacja: polska

Post autor: kujtek »

Patencik1987, "najprościej"* byłoby zdobyć zestaw z 21 turbo. tam masz 4 cylindry w turbo
bo tak z nowszych to co, gównianego lh-jetronica z b18ft? dopiero f4rt jest turbo benzyną, ale taki retrofit to porywanie się z motyką na słońce

*jak by jeszcze była dostępność części... a dostępność zerowa

na ile by nie było, 100 czy 200, niech kolega Zimny, nie myśli o niczym innym jak standalone
kto będzie jeździł ciągle do tunera żeby coś skorygować? a tak to sobie podepnie pod kompa i mniejsze poprawki sam wprowadzi
i prościej to odsprzedać potem
ODPOWIEDZ