Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Luz zaworowy w 1.6D

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

jastv
Posty: 6
Rejestracja: 10 czerwca 2018, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Luz zaworowy w 1.6D

Post autor: jastv »

Witam,

Pomierzyłem i wylotowe mam do poprawki, a sporo brakuje do normy 0,4. Jak wcisnąć szklanki, aby wyjąć płytki? Rozwiązania ze śrubokrętem itp. nie skutkują, szklanka ani drgnie, a zawór raczej na pewno nie opiera się o tłok...
Dziękuję z góry.
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

Trzeba mieć magiczny przyrząd opisany w książce lub coś na jego wzór.
Prezes
Posty: 114
Rejestracja: 10 marca 2012, 09:00
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: Prezes »

robilem to ostatnio to prosty silnik pomierz jakie sa luzy zdejmij vacum pompe rozrzad i obsadki to chwila roboty
jastv
Posty: 6
Rejestracja: 10 czerwca 2018, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jastv »

Czyli zdemontować rozrząd i jeszcze wałek ? Wolałbym jednak jakoś wcisnąć te szklanki.
Prezes
Posty: 114
Rejestracja: 10 marca 2012, 09:00
Lokalizacja: stalowa wola

Post autor: Prezes »

Jak wolisz kombinowanie pochłonie dużo więcej czasu
jastv
Posty: 6
Rejestracja: 10 czerwca 2018, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jastv »

Płytki najpierw trzeba pomierzyć, potem wyszukać właściwe i zakupić, a to trwa. Na koniec oczywiście zamontować zakupione nowe. To daje dwie stresujące operacje demontażu/montażu wałka rozrządu. Mam wątpliwości, czy nie byłoby to właśnie kombinowaniem. Wiem, że istnieją specjalistyczne przyrządy do wciskania szklanek, tylko gdzie tego szukać?
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

Jak to gdzie, w sklepie z narzędziami lub częściami do samochodów
Nazywa się to fachowo "Dźwignia do płytkowej regulacji luzu zaworów", w InterCars taki przyrząd kosztuje poniżej 200 zł i jego producentem jest firma Hazet, innego bym nie kupował bo jeszcze się ułamie i będzie. Podsumowując jeśli masz to zrobić raz to podnieś wałek tak jak Prezes pisze, wcale nie ma tam nic stresującego. Powodzenia ;)
jastv
Posty: 6
Rejestracja: 10 czerwca 2018, 18:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jastv »

Nie mam doświadczenia z rozrządem oraz wałkiem tegoż. Poczucie rozeznania to za mało, aby mieć pewność dobrze wykonanej pracy oraz bezpieczeństwa dla silnika, który bardzo lubię. Ten klekot, ta moc :) Wałek pamięta jeszcze czasy fabryki i wolałbym go nie ruszać. Z drugiej strony mógłbym oddać sprawę w ręce mechanika, ale obawiam się ryzyka kowalskich metod. HAZET 2574-1 powinien być odpowiedni - jeżeli jest osiągalny (w intercarsie zerowe stany magazynowe). Dzięki za informację.
ODPOWIEDZ