Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

GTX vs GTE

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

GTX vs GTE

Post autor: radklein »

witam, przymierzam się do kupna któregoś z modeli ze wskazaniem na model GTX i stąd moje pytanie. Jakie są różnice w zawieszeniu oraz napędzie, hamulcach między obiema wersjami. Różnice w wyposażeniu wnętrza oraz z zewnątrz to widać. GTE bardziej sportowa ale jeżeli mają ten sam silnik i zawieszenie to..... no właśnie proszę o podpowiedź,

Radek
Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 3925
Rejestracja: 7 lipca 2011, 14:22
Lokalizacja: Wroc³aw/£ozina

Post autor: Andzia »

witam, jesteśmy 5 dni przed zlotem i podejrzewam, że większość ludzi z forum siedzi przy autach i grzebie ale w tym wirze prac ktoś może odpowie. Ja od spraw technicznych się nie znam kompletnie ale wiem, że jeżeli masz do nabycia w dobrym stanie i rozsądnych pieniądzach GTX lub GTE to nie patrzyłabym w ogóle czy to X czy to E tylko brałabym w ciemno każdą sztukę.
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2019, 10:40 przez Andzia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 3925
Rejestracja: 7 lipca 2011, 14:22
Lokalizacja: Wroc³aw/£ozina

Post autor: Andzia »

a tutaj masz linka do wikipedi Renault 5 i tam jest porównanie GTX i GTE
https://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_5
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Różnica jest kolosalna.

GTX - to typowy cywilny kanapowiec, ze zwykłym zawieszeniem i zwykłym układem hamulcowym.
Jedyne co go wyróznia to silnik o większej pojemności 1.7, w zależności od roku produkcji albo z gaźnikiem (mocniejsza, ale jak to gaźnik - problemy) albo z układem wtryskowym jednopunktowym (niezawodny) i w standardzie wyższe wyposażenie takie jak elektrycznie regulowane szyby, welurowa tapicerka, "bogata" deska, zdarza się nawet wspomaganie.
Ceny jedynie odrobinę wyższe od zwykłych wersji.

GTE - to typowy hot hatch. W krajach z ostrzejszymi normami spalin zastępował wersję GT turbo.
Ma zawieszenie identyczne z GT turbo, tak samo układ hamulcowy, poszerzenia, koła itp. Upraszczając to GT turbo z innym silnikiem. Bardzo łatwy swap silnika na 1.7turbo B18FT
Baaardzo przyjemne autko i bardzo trudne do kupienia. No i cena za egzemplarz do jazdy 3x GTX

To tak w uproszczeniu :)
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: radklein »

Witam, bardzo dziękuję za odpowiedzi i pomoc,

Pozdrawiam
Radek

[ Dodano: 19 Październik 2019, 14:16 ]
witam, czy mozliwa jest lekka modyfikacja zawieszenia Renault 5 GTX w kierunku GTE? Np wymiana sprężyn i amortyzatorów od wersji GTE? Czy te elementy są zamienne aby go troszke usztywnic czy zawieszenia są całkowicie inne- mocowania itp? Pozdrawiam Radek
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 874
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

Hej

Nie chce być nie przyjemny, ale to forum kipi od informacji o zawieszeniu.
Polecam poczytać o rożnych zmianach.

Przód amorki i sprężyny od GTE czy GTT pasują beż problemu zwróć tylko uwagę na mocowanie przy zwrotnicy i te górne.

Tył belka zwykła jest miękka a znalezienie belki od GTE GTT cud no chyba że masz ( nie pamiętam czy GTX miał ) 4 drążkowa to tylko amore i po sprawie.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

GTX miał zwykłą.
Tylko GTE/GTT 4-drążki. Pasuje też od Rapida/Expressa ale drążki są grubsze, zatem zawieszenie twardsze.
ODPOWIEDZ