Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

R5 GTE nie pali

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

Witam, chciałbym uruchomić moją 5 i pewnie bedę się jeszcze nie raz zwracał z prośbą o pomoc.
Piąteczka jak ja kupiłem to paliła chwilowo na zimnym nawet równo pracowała ale po chwili zaczynała sie krztusić itp wiec postanowiłem jej pomóc. Paliwko stare usunąłem, wymieniłem filtr paliwa, powietrza, świece oraz kable i co?...... palił na 2 gary 1 i 4 i tak telepał sobie. Na drugim cylindrze była iskra ale świeca nie wskazywała aby pracowała po wykręceniu. Problem w tym ze przy tym silniku dostęp do 3 i 4 świecy jest tragiczny i nawet poprawienie kapturka to udręka. Przeczyściłem kopułke oraz palec i po tym to już w ogóle tragedia. Zacząłem mieszać kablami tak że już nie wiem jak było na początku. Jaki jest schemat podłączenia kabli do kopułki? 1,3,2,4?
Aktualnie nie pali a wczesniej sobie chodził :-)
Dodatkowo co to jest na foto zaznaczone na czerwono?
Załączniki
Renault-R5-GTE-26-1100x674.jpg
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Co do przewodów - rozrys masz na kopułce. Lepiej kup nową i nie jakiś maxgear bo i tak będzie kicha.

To co zaznaczyłeś to silnik krokowy od sterowania wolnymi obrotami. Powinno być to podpięte.

Ogólnie tu jest komp który bada czujniki. Jak coś gmerałeś i odginałeś coś to mogłeś uszkodzić też wiązkę.

Najpierw bym popatrzył na kopułkę. U mnie jak postała na wilgotnym to szopka była i dopiero porządna kopułka dała radę.
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Z tego co kojarzę to kolejność zapłonu w standardowych R4 jest zazwyczaj 1/3/4/2.
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

witam, oj gmerałem kablami a że sa stare to starałem sie ostrożnie. kable sztywne po latach też się o nie boję :-) Dostęp do tego krokowego i świec fatalny,
Obawiam sie ze nie mam kompresji. Ktoś wie jak sprawdzić elektrycznie silniczek krokowy ? Jak pomierzyc rezystancje itp?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Rezystancja jest zmienna zależna od temperatury ;) ciężko o wartości.

Zobacz czy nie odpiąłeś czujnika temp pod krokowcem. Bo jak tak to na pewno nie odpali nigdy ;)

Realnie jak przekręcasz kluczyk to powinno być słychać jak krokowieć jak pyka i zamyka się. Taki metaliczny dźwięk.

To pierwszy znak, że działa. Zawsze może się upalić końcówka TDA w kompie i nie domykać, ale to by falowały obroty a nie że nie odpalał.
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Nawet przy braku kompresji na 1 czy 2 cylindrach silnik odpali, więc raczej nie to jest problemem. Natomiast na pewno pomiar kompresji nie zaszkodzi:) Z tym, ze raczej robi sie to na ciepłym silniku.
Sprawdź kolejność kabli zapłonowych, podepnij wtyczkę pod krokowca.
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

witam, jak przekręcę kluczyk to w krokowiecu tylko buczy cewka cichutko przez cały czas. Nie rusza się - odpiąłem go i sprawdzałem ma wyciągniętym.
Sprwdzę pod silnikiem krokowym ten czujnik temperatury. Gdzie sie dokładnie znajduje ?
Juz podejrzewam ze rozrząd się przestawił bo sprawdziłem zapłon, kopułkę i jest OK. Paliwo też podaje a nie pali :-) Z tego co wiem to nawet bez krokowego powinien odpalić.
Jutro sprawdze kompresję czujnikiem ale niestety na zimo bo nie mogąc odpalić trudno przeprowadzic próbę na ciepłym silniku :-)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

EDIT:

Patrząc na kopułkę od strony filtra.
1 - lewy -- 2
3 - lewy -- 4

przy czym 1 jest najbliżej nas w głowicy.

;)

Trochę materiału na forum jest do znalezienia tylko trzeba czasu na uzyskanie odpowiedzi.

Dodatkowo od siebie, rób duuużooo zdjęć jest łatwiej później.


W bloku wtyczka dwu-pinowa. W linii z krokowcem. Do niej jest dopiero przefikany dostęp.

No to może ci zwarło w wiązce i upaliła się końcówka w kompie. koszt z 3 zł tyle że trzeba wputować i pasty dać :)

Powinien cykać pozycjonując się. Zawsze możesz zatkać i tą dziurę i powinno odpalić.

Myślę że z kablami namieszałeś. Później podejdę i otworzę maskę i napiszę jak jest u mnie.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

1 garnek jest od strony koła zamachowego,jeżeli czyściłeś kopułkę i jest gorzej to dobrze się koło niej "kręcisz" kup nowy palec i nową kopułkę lub sprawdź zamocowanie starej i stan węglowej szczotki w środku.Rozrząd możesz sprawdzisz dla pewności.Sprawdź również wtyczkę od komputera czy nie jest mokra(może zacieka gdzieś)jak zacieka to i sam komputer także.

[ Dodano: 10 Grudzień 2019, 10:20 ]
Sprawdź też przewody podciśnieniowe i czy nie ma lewego powietrza.Map sensor czy jest drożny przewód podciśnienia do kolektora.
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 gte nie pali

Post autor: radklein »

Witam, dziś sprawdzę ponownie kable i zamontuję nową kopułkę z palcem. Napiszę jaki efekt. Nr cylindró znalazłem na kopułce. Pierwszy cylinder to ten od koła zamachowego czy kopułki bo zdaje się są sprzeczne informacje w dwóch poprzednich odpowiedziach 😀 pozdrawiam
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

1 garnek jest od koła zamachowego.Nr są na kopułce i kabel z pierwszego garnka łączysz z nr 1 na kopułce.Analogicznie idziesz po kolei po nr cylindrów i nr na kopułce .

[ Dodano: 10 Grudzień 2019, 15:15 ]
Kable założyłeś nowe?jeśli używki to podmień ten kabel w którym nie działa świeca.A jeśli nowe kable Masz to zobacz,czy w kablu nie podszedł styk łączący świece z kablem
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Edit:

EEeeee nie doczytałem :D a czy kopułki nie masz nad kołem zamachowym? :rotfl: To może to nie R5 :D

-------------

I co w temacie? Patrzyłeś kable?

Jak nie działa dalej zrób zdjęcie komory może coś się rzuci w oczy.
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

o kurteczka dla mnie 1 cylinder to ten od strony rozrządu!!! Pomyliłem koło zamachowe z kołem zębatym od rozrządu :(
Musze pozamieniać kabeli jeszcze raz. Kopułka dotarła ale bez palca więc nie wymieniałem. Jurto dojdzie do południa palec to wymienie i napisze o efektach.
Kable nowej i jak zmieniałem to wydawało mi się że pamiętam kolejnośc na kopułce ale.... tylko mi się wydawało :-) To moje pierwsze kroki jako mechanik samochodzowy. Chciałbym większość prac przy silniku zrobic sam łącznie z rozrządem ale nie jestem pewien czy wszystko ogarnę,
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Tego auta to juz nie wielu się podejmie zrobić ;)

Tu można samemu ogarnąć i rozrząd też :)

Szukaj info przeszukuj itp ;)

I pisz o efektach prac.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Daleko nie Masz,zawsze możesz przywieźć Piątala na lawecie do Mnie :P
ODPOWIEDZ