Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

R5 GTE nie pali

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

Witam, kable podłączone zgodnie z zasadą iż pierwszy cylinder to ten od kopułki a ja się upierałem przy tym od rozrządu. Zagadał ale dalej telepie nim mimo iż wymieniłem kopułkę i palec- 85zł!!!! Nie pali 3 cylinder, nie wiem jak drugi ale chyba zostaje zmierzyć kompresję, Jutro się za to biorę. Zastanawiam się tylko jak chodził w miarę równo przed wymianą świec , kabli i kopułki z palcem :-) Dłąwił się ale pracował czasami równiutko :-)
Pomierzę kompresję i dam znać.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

odepnij po koleji kazdy wtrysk i zobacz czy jest jakas reakcja,kompresji tez nie zaszkodzi sprawdzic
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

witam, cięzko odpinac te wtyczki, sa pod kolektorem ssacymchyba ze maj jakiś patent. Jak odłaczyc ECU lub właśnie te wtyczki aby zrobic pomiar kompresji?
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Po co tak się męczyć?odłącz kabel WN od cewki do kopułki.
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Wtyczki mają zabezpieczenia. Bez nich schodzą jak marzenie ;)

Posprawdzaj czy gdzieś ci jakiś przewód nie dynda.

Jak odpalił a nie ma czujnika to będzie telepał.
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

A jak sie w tym silniku reguluje zawory?

[ Dodano: 12 Grudzień 2019, 11:57 ]
Iskra jest na tym brakującym cylindrze?

Co jest dziwnego w cenie 85PLN za kopułkę i palec, bo nie załapałem????
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Regulacja na 99% na płytki.Sprawdzales ustawienie rozrządu?Cena raczej norma.
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

Witam, sprawdzona kompresja na zimnym. cylindry 1-10, 2 -10,3-11,4-10 bar

Następnie odpaliłem i chciałem nagrzać. Na feralnym 3 cylindrze po odpięciu fajki nic sie nie zmienia. Po wykręceniu świecy iskra jest ale silnik bez tej świecy pracuje jak pracował czyli nierówno. Po nagrzaniu silnik zaczyna sie dławic i obroty falują. Spadają, prawie gaśnie i podnosi obroty. Na zimnym obroty równe.:-)
O co chodzi???
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Zamień jeszcze kabel z 3 cylindra na najdłuższy, który sięgnie na właśnie 3 cylinder(po prostu) wymień go na inny,może kabel jest felerny.Jeżeli problem będzie na innym cylindrze to znaczy że kabel felerny.
Ewentualnie jakimś cudem wtrysk nie działa.

[ Dodano: 17 Grudzień 2019, 23:59 ]
Siema co tam w temacie?ogarnąłeś bestie?
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

witam, na razie sprawdziłem uszczelkę pod głowicą na patent z rurką od wina i płyn reakcyjny w zbiorniku na płyn chłodniczy. Nie wiem na ile ta metoda jest wiarygodna ale niby wszystko OK.
Podregulowałem linkę od gazu i obroty po rozgrzaniu sie utrzymuja i silnik się nie dławi.
Po dodaniu gazu nadal coś nierówno pracuje jakby jeden z cylindrów nie domagał.
Ten silnik ma złacze OBD? jakoś się mozna z nim połączyć?
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Przez Bluetooth:)

[ Dodano: 23 Grudzień 2019, 10:33 ]
I jeszcze jedno. Podregulowałeś linkę od gazu. Co to znaczy? Że podwyższyłeś obroty otwierając przepustnicę linką od gazu? Szukaj przyczyny problemu, a nie drutujesz.....
radklein
Posty: 21
Rejestracja: 17 lipca 2019, 20:39
Lokalizacja: Polkowice

R5 GTE nie pali

Post autor: radklein »

na szczęście udało sie przez NFC ;-) ha,ha!

nie podwyższałem obrotów tylko podkręciłem linkę tak aby nie była luźna. Wcześniej lekko wisiała luźno. Być moze troszke napiąłem minimalnie otwierając przepustnicę... jeżeli to druciarstwo to się poddaję. Nie mam pomysłów.
Awatar użytkownika
Patencik1987
Posty: 991
Rejestracja: 31 maja 2014, 12:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Patencik1987 »

Masz nie daleko,fura na lawetę i działamy ...
dredzioch1
Posty: 644
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

radklein, ja bym się długo nie zastanawiał nad taką propozycją. Jak sam nie ogarniesz to raczej nie licz na okolicznych mechaników, którzy prędzej zepsują, bo nigdy nie mieli do czynienia z takim autem. Temat racej nie jest zbyt skomplikowany tylko trzeba do tego podejść książkowo, od opcji najprostszych.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: R5 GTE nie pali

Post autor: tommies »

Ten silnik w porównaniu z dzisiejszymi jest prosty jak konstrukcja cepa.

Po prostu eliminuj po kolei możliwe problemy.
Podkreśliłem te, które bez obaw możesz i powinieneś sam sprawdzić.

1. Paliwo
- czy świeża benzyna
- czy pompa paliwa pracuje i wytwarza odpowiednie ciśnienie
- czy regulator ciśnienia działa prawidłowo
- czy wtryski podają paliwo

2. Elektryka WN
- palec i kopułka (zrobiłeś)
- przewody WN (jak stare i twarde, to i tak do wymiany)
- świece zapłonowe (sprawdź czy mają iskrę)

3. Elekryka silnika
Przede wszystkim sprawdź stan kabli oraz wtyczek, czy nie popękane, pośniedziałe itp. Bądź ostrożny szczególnie przy wtyczce do kompa, abyś nie połamał.

- aparat zapłonowy
- czujnik położenia wału (sprawdz koniecznie czy nie zaszedł brudem i opiłkami)
- czujnik temperatury cieczy (poszukaj jakie wartości powinien mieć przy różnych temperaturach i sprawdź miernikiem, bo lubi przekorodować i zalać od środka wodą)
Sprawdź też, czy nie zamieniłeś wtyczek między krokowym i czujnikiem, bo niestety pasują zamiennie.
- czujnik temp powietrza
- sonda lambda
- silnik krokowy
- czujnik spalania stukowego (nie zawsze jest)
- czujnik położenia przepustnicy (w GTE beznadziejnie prosty)
- komputer sterujący

Pewnie o czymś zapomniałem, i celowo pominąłem mechanikę silnika, ale zacznij od podstaw.
Jeśli nie czujesz się na siłach, to nie ruszaj i zacznij przygodę z mechaniką od prostszych czynności typu wymiana klocków czy filtrów. W międzyczasie dużo czytaj forum, oraz oglądaj porządne kanały na jutubie.
No i jeśli wydatek 85 PLN to dla Ciebie bardzo dużo, to proponuję inny samochód.
R5 to stare auto i jak w banku masz, że będzie się psuło. Obecnie to raczej dla hobbystów niż tani samochód codzienny.

Kompresja na zimnym w okolicach 10-11 to nie jest źle i tu nie szukał bym winowajcy.
Dodatkowo na 3 jest wyższa, co może (nie musi) świadczyć o tym, że zalewa go paliwo doszczelniając, ale nie ma iskry inicjującej zapłon.

Jeśli ostatnio nie wyrzuciłem, to poniewierały mi się nowiutkie kable WN od GTE. Jeśli je znajdę to mogę za free Ci przesłać po kosztach przesyłki.
I od tego bym zaczął - sprawdzenie kabli i świec, skoro wyeliminowałeś palec i kopulkę.
I jeszcze raz sprawdź kolejność, czy prawidłowa.
Wymiana płynów, filtrów, kabli WN, rozrządu to takie minimum przy kupnie nowego auta.


Przy okazji - w GTE luzy zaworowe reguluje się płytkami.
ODPOWIEDZ