Strona 1 z 3

Skrzynia biegów (podobno)

: 4 lipca 2007, 16:38
autor: gogoll
Witam. Posiadam Reno 5 w dislu. Pewnego dnia przyjechałem do domu normalnie. Następnego dnia rano autko odpaliło i pojechałem, ale auto zachowywało się dziwnie, to znaczy: samochód ciągnął ale co chwilę przyhamowywał, tak jak bym dusił impulsowo na hamulec. Skrzynia przełączała biegi normalnie. Na luzie tego nie było. Przejechałem około 10 km i w drodze powrotnej coraz bardziej to hamowanie się odzywało, i zaczął się wydobywać jakiś dziwny dżwięk, ale biegi chodziły bez problemu. Przyjechałem do domu i zacząłem go rozbierać, rozkręciłem skrzynie od silnika ( w sumie nie potrzebnie) ale w pewnym momencie przestałem go rozkręcać bo się okazało, że skrzynia w dislu musi wyjść razem z silnikiem (czy to prawda?). Może mi ktoś doradzi co robić dalej, czy wyciągać tą skrzynie razem z silnikiem, czy może przyczyna tego impulsowego hamowania tkwi gdzie indziej. A może jest sposób wyciągnięcia samej skrzyni.
Pozdrawiam

: 4 lipca 2007, 20:55
autor: lodoo
luzukesz sanki z jednej strony a z drugiej odkreczasz - skrzynia powinna wyjsc na tyle zeby poloojac sprzeglo, a i dac sie wyjac od dolu....

: 7 lipca 2007, 23:23
autor: Mariusz
No nie wiem czy tak wyjdzie. Ona ma dwa cm luzu od prowadnicy. Ale spróbować można.
Wogóle to opisz dokładniej. Zapala normalnie?? Dusi się tylko na konkretnych biegach?? Części Eksploatacyjne (olej, filtry....) kiedy wymienione?? przy sprzęgle było coś kiedyś robione??
Wogóle dziwna sprawa. Może Ci turbo przepuszcza?? :-P
Żeby tak z dnia na dzień?? A ten dźwięk to bardziej metaliczny?? Jakiej firmy pompa paliwa??

: 8 lipca 2007, 02:17
autor: lodoo
wyjsc to dolem nie wyjdze cala... ale do sprzegla zajrzec i wymienic je sie da...

: 8 lipca 2007, 08:33
autor: gogoll
Silnik pracuje normalnie, stabilnie. Skrzynia też normalnie (biegi wchodzą), ale jak wracałem do domu to zaczęło być głośno, trudno określić konkretnie żródło i rodzaj dżwięku (jakby coś tarło) ale tylko jak samochód ciągnie, tzn jest włączony bieg i dany gaz, jeśli bieg pozostanie nadal włączony a tylko ściągniemy nogę z gazu jest cicho, i brak tego cyklicznego hamowania.
Auto obecnie stoi na wpół rozkręcone i czeka na moją decyzję.

: 9 lipca 2007, 21:22
autor: Mariusz
Kurde naprawdę dziwne. A może tu nie leży wina po stronie sprzęgła. Gdyby sprzęgło to byłby problem z biegami. A tu tylko przy przyspieszaniu. A może pod obciążeniem pompa nie podaj odpowiedniej dawki paliwa?? A nie Sączy Ci się paliwo z pompy?? Żeby jeden tłok nawalił to chyba tez mało prawdopodobne?? Wiocznie nie ma ciagu z tego co piszesz, reszta ok. Hmm. A może w wężyk od paliwa w baku jakiś paproch ci wciągnęło i tkwi w przewodzie. Na wolnych obrotach daje radę, ale jak potrzeba więcej paliwa to nie wyrabia.
Na www.tuningforum.pl w dziale diesel znalazłem identyczny temat http://tuningforum.pl/dzwine-szarpanie- ... 97491.html
w pugu 306 też miał takie szarpanie. Pompa poszła na złom u niego.
Ale u Ciebie moze być np. zanieczyszczenie filtra paliwa lub przewodu. Bardziej bym się tu skupił niż nad skrzynią;]

: 9 lipca 2007, 21:46
autor: żuwik
A może łożyska półosi już nie mogą... Lepiej zrób to szybko.

: 10 lipca 2007, 16:20
autor: Mariusz
Łożyska to by było słychać jak chol... :-) Szczególnie na zakrętach. Mocne wycie. Z drugiej strony łożyska sie nie klinują tylko luzują jak są na złom i dlatego wyją.
Ps. zuwik jesteś adminem??? :-P

: 10 lipca 2007, 18:40
autor: lodoo
chodzi o lozyska polosi a nie lozyska kol.... tak zrozumialem...

: 11 lipca 2007, 18:01
autor: Mariusz
Fakt :->

: 11 lipca 2007, 23:47
autor: scog
Jeśli masz nadal problem,to sprawdź czy nie puszcza ci fałszywego powietrza membrana od ręcznej pompki paliwa tej nad filtrem paliwa.Na próbę załóż przeźroczysty przewód paliwowy między filtrem paliwa i pompą wtryskową/tylko dobrze zaciągnij opaski/będziesz widział czy idzie ci paliwo z powietrzem.przy niskich obrotach będzie działać dobrze ale przy wyższych będzie hamowało,ale skąd ten hałas ?

: 17 lipca 2007, 05:10
autor: arek
Witam
Ten chałas wg. mnie to kończące się łożysko w skrzyni biegów.
Ja właśnie zmieniam skrzynię. U mnie tak to wylglądało :na niskich biegach 1,2,3 cisza biegi wskakują normalnie na 4 i na 5 biegi też wchodzą normalnie ale jeśli przyśpieszałem zaczynało wyc.Żeby wymienic skrzynie trzeba poświęci w zasadzie cały dzień .Wyciąga się ją oczywiście z silnikiem inaczej się nie da.

: 27 listopada 2007, 12:22
autor: gogoll
Wracając do tematu. Skrzynie wyciągłem i mam problem z jej rozpołowieniem. Rozeszła mi się na około 2 cm i dalej ni jak nie idzie. Chciałbym nadmienić, że te dzwięki to jakby tarcie i hamowanie auta, ale tylko w chwili gdy auto ciągło i to na koncu dość głośne. Dlatego chcę rozpołowić tą skrzynię i zobaczyć czy w niej wszystko ok.
Sorry że powieliłem temat ale nie zwróciłem uwagi.
Czekam na porady, z góry dzieki o wynikach powiadomię.

: 27 listopada 2007, 12:43
autor: lodoo
skrzynia skrzyni nierowna....
odkreciles dekiel i rozebrales 5 bieg?? (jesli go masz w ogole)

: 27 listopada 2007, 14:21
autor: gogoll
Skrzynia 5 biegowa. Odkreciłem pokrywe skrzyni tylną , mocowana na 3 śrubach , jest tam jeden wodzik, myślę, że to od piatego biegu, i to wszystko, wyciągnąć go też nie mogę. No i rozkrecona po środku, jesli to tak można nazwać, ale rozchodzi się maxymalnie na około 2 cm. Nie mam pojęcia co ją jeszcze trzyma, jeśli ktoś może pomóc to czekam na instrukcje.