Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Lexx - Citroen Xantia 2.0 16v - 96r. - koniec metamorfozy :)

Tutaj prezentujemy nasze auta, inne niż Renault 5

Moderator: Moderatorzy

Maolat

Post autor: Maolat »

piekna a zawieche chcial bym miec w mojej gtt :) pyk jest gleba ,, pyk jest kangorek .... SUPER .
lexx

Post autor: lexx »

dzik pisze:A ustawisz sie z moja GTE jak ja odpale? :)
No mogę spróbować chociaż ja to baaaardzo spokojny kierowca jestem :) Oczywiście pod warunkiem, że masz seryjne GTE :-P

Ogólnie moja Xantia i GTE mają podobny stosunek masy do mocy około 1KM na każde 10kg masy.

Moja Xantia ma 135KM i 180Nm przy masie 1350kg (GTE 95KM przyu około 900 kg masy). Daje to Xantii około 10s. do setki (GTE 9,3s.) i Vmax 203 km/h (GTE 185)
Dlatego twierdze, że może ruszę wolniej ale potem pokaże swój pazur ;-)

Jak uda się spotkać na jakimś spocie chętnie wpadne się pościgać
supermonster

Post autor: supermonster »

A powiedz nam jak możesz najniżej ustawić zawiechę aby móc jechać? Bo gleba na postoju to już znamy...
kilimr5

Post autor: kilimr5 »

jaki masz rodzaj zawieszenia jest to standard czy aktywne?
lexx

Post autor: lexx »

supermonster pisze:A powiedz nam jak możesz najniżej ustawić zawiechę aby móc jechać? Bo gleba na postoju to już znamy...
Generalnie ustawienia zawieszenia dźwigienką w środku są cztery:

-GLEBA (czyli zawieszenie opuszczone całkowicie na ziemie, nie da się tak jeżdzić bo zawieszenie ma zerowy skok. Służy to głównie do
a) napraw hydro
b) szpanowania przed znajomymi
c) robienia sesji zdjęciowych
d) unikania blokad na kołach bo koło jest tak schowane w nadkolu, że nie założą blokady nie ma bata :)

-SZOSA (czyli ustawienie do jazdy [fotka.1] samochód jest bardzo komfortowy i świetnie sie prowadzi)

-TEREN (to ustawienie pośrednie, stoi wtedy nieco wyżej i jest twardszy. Można na tym jeździć z ograniczoną prędkością do 40km/h w lekkim terenie)

-MAX (siłowniki są napompowane maksymalnie do góry, skok jest zerowy, zawieszenie nie ugina sie nawet o centymetr, samochód skacze jak piłka, można na tym przejechać przez jakies pojedyncze przeszkody (zalana ulica np.), wymienia się też koło w tej pozycji podlewarujesz samochód o centymetr i koło juz powietrzu, nawet oba hehe)

Więc generalnie regulacja dźwignia służy przede wszystkim do wzbudzania zainteresowania wsród znajomych i czynności serwisowych.

Mnie najbardziej przydaje się funkcja samopoziomowania. Z tyłu i z przodu są tzw. korektory wysokości, które dbają o to aby zawsze z przodu i z tyłu był prawidłowy prześwit
Jeśli wsiadaja z tyłu 3 osoby i samochód tyłem przysiądzie o 10cm to po chwili korektor wysokości unosi tylne zawieszenie o te 10cm. Tak samo jest z przodu. Jeśli usiądziemy na masce i autko ugnie sie przodem o 5cm to zaraz się samo podniesie o te 5cm :D
Rewelka! Dzięki temu jądąc samemu i w pięc osób z bagażem autko prowadzi się tak samo i nigdy nigdzie nie przytrę :D
kilimr5 pisze:jaki masz rodzaj zawieszenia jest to standard czy aktywne?
Ja mam standard czyli bez hydroactive. Hydroactive to jest fajna zabawka bo jest po pierwsze przycisk w środku którym utwardza się zawieszenie (tryb sportowy) a dodatkowo komputer cały czas monitoruje sposób jazdy i jeśli gwałtownie przyśpieszamy, skręcamy lub hamujemy sam utwardza zawieszenie. Niestety jest fajnie póki to działa bo jak się popsuje to są cyrki dlatego ogólnie dla oszczędności i spokoju lepiej tego nie mieć. Ja nie mam, za to ojciec ma w swojej hehe
kilimr5

Post autor: kilimr5 »

zderzak przedni mi się podoba
mój ojciec też ma obecnie Xantie II 2,0 HDI break taki wół roboczy ze skórą :)
tanie i naprawde solidne auto w testach na niezawodność wysoko to wypada ale trzeba to serwisować bo jak ktoś tam łapy wsadzi to popsuje
ODPOWIEDZ