Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

silnik do piateczki

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

pavko

Post autor: pavko »

dospawania mocowania pod górną prawą poduszkę (od strony pasażera), trochę rzeźby w elektryce z usunięciem immo z komputera, wyspawania nowego wydechu i w zasadzie z grubych rzeczy to tyle.
Sensekhmet

Post autor: Sensekhmet »

Czyli rozumiem, że mechanik "okołorajdowy" nie powinien mieć z tym większych kłopotów, ale ciut gorzej ze "zwykłymi"?
A co to jest immo?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

immobiliser... ale nie wszystkie energy go maja...
polecam jak juz energy to 1,4 na gazniku 2-gardizelowym... wazy troszke wiecej jak zwykly 1,4 a jest 85 konikuff i nie ma tyle pierd.olenia sie z kabelkami....
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

Lodoo pisze:polecam jak juz energy to 1,4 na gazniku 2-gardizelowym.
ja tez polecam jeżdziłem na tym silniku to bardzo dobry motor
Sensekhmet

Post autor: Sensekhmet »

Zdecydowałbym się na niego, ale muszę dopasować się do klasy. PZM tak zrobił, że we wszystkich dyscyplinach poza KJS jest klasa X - 1400 a tylko w KJS 903 - 1300 oraz 1301 - 1600 :-/
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

buuuuuu no to walcz... napewno 1.2E beidze lepszy niz C ;-)
Sensekhmet

Post autor: Sensekhmet »

E, auto ciągle na seryjnym zawiasie i hamulcach więc aż tak bardzo mi nie żal ;)
pavko

Post autor: pavko »

tak mi się jeszcze przypomniało: D7F 730 1149 cm^3, 54-58 koni, 8 zaworów, wielopunkt... Mamy w domu w Clio I Ph3 (bo w Ph3 do clio I trafił), występował też w Kangoo a później był kontynuowany w Clio II... Naprawdę dobry silnik - fajnie ułożony moment obrotowy - jak na taką pojemność mi się podoba :P; kolektor wydechowy z tyłu; dolotowy z przodu (odwrotnie niż w ExJ) aż prosi się o 4 przepustnice z wtryskiem od jakiegoś motoru o pojemności 1100 :P; mocowanie analogiczne do ExJ, wydech prostszy w urzeźbieniu...
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Sensekhmet pisze:Czyli rozumiem, że mechanik "okołorajdowy" nie powinien mieć z tym większych kłopotów, ale ciut gorzej ze "zwykłymi"?
A co to jest immo?
Immobilizer , lub transponder (w skrócie) w kluczyku masz chip w stacyjce antenę indukcyjną która odczytuje kod i dopiero możesz odpalić silnik.

Nie ma zasady ale przeważnie do 98 roku były z kodem stałym cena dorobienia kluczyka ok 120zł, powyżej tego rocznika jest problem kod zmienny, transponder CRYPTO koszt pow 300zł lub ASO i dużo większe koszta. Jest to do ominięcia można wyłączyć w ECU ,wystarczy poczytać w google.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

pokaz mi na googlach jak wylaczyc immo w kompie... na szukaniu takiej informacji spedzilem kilkanascie godzin w sumie... po czym oddalem kompa do fachowca bo nie znalazlem....

transponder to w skrocie nie jest immobiliser bo to 2 rozne okreslenia 2 roznych rzeczy...
immobiliser to system jako taki skladajacy sie z centralki immo, transpondera, petli indukcyjnej, elektroniki i programu w komputerze silnika, a transponder to jest wlasnie ten czip w kluczyku....
Bartek_R5

Post autor: Bartek_R5 »

podpina sie pod temat a co z silinkiem z laguny 2.0 16v ?? bedzie pasował ?? nie zaduzy ??
sebasport

Post autor: sebasport »

Yakkul

Post autor: Yakkul »

Lodoo pisze:pokaz mi na googlach jak wylaczyc immo w kompie... na szukaniu takiej informacji spedzilem kilkanascie godzin w sumie... po czym oddalem kompa do fachowca bo nie znalazlem....

transponder to w skrocie nie jest immobiliser bo to 2 rozne okreslenia 2 roznych rzeczy...
immobiliser to system jako taki skladajacy sie z centralki immo, transpondera, petli indukcyjnej, elektroniki i programu w komputerze silnika, a transponder to jest wlasnie ten czip w kluczyku....
Loodo pracuję w kluczach już kilka lat, nie pamiętam czy na akurat na tym forum podawałem, ale do każdego auta da się wykasować immobilizer (co do nazewnictwa masz rację)

najnowsze BMW i Mercedes zajęło zdolnym studentom pół roku na odkodowanie zabezpieczeń to tylko kwestia ceny dekodery nie są tanie. Szukaj na "otwieranie awaryjne" . Przykładowo Allegro -> http://moto.allegro.pl/item418246226_re ... mocja.html

Fakt faktem w pewnych przypadkach lepiej kupić komplet silnik+z okablowaniem i stacyjką z kluczami ale są takie przypadki że klienci się skuszą.

W serwisie (nie ASO bo to raczej wbrew zasadom )ok 300zł zdjęcie immo a nowsze roczniki (crypto) trochę więcej.

Niestety więcej nie pomogę zmieniłem firmę, a amatorsko do tego nie podchodzę zbyt duże ryzyko jak w kompie było grzebane a to trudno przewidzieć. W tej chwili nie mam sprzętu.

Z ciekawostek mogę dodać że duża część renówek nie ma immobilizera, tylko typowe zabezpieczenie (dosłownie pierdołka) jeśli nie otworzy się drzwi z pilota tylko z kluczyka nie odpali się auto (a świeci się kontrolka immo - w 90% to nie immo [do 98r] ) ale nie jestem w stanie określić dopóki nie będę miał kluczyka w ręce. Każdy zakład który dorabia klucze z immo nie powinien robić problemów i może sprawdzic to gratis ;-)
ODPOWIEDZ