Strona 1 z 2
Zablokowane drzwi
: 13 września 2007, 08:08
autor: karol999
Jakie kroki doradzilibyście, aby odblokować zablokowane drzwi przednie od strony pasażera?
Otóż drzwi pozostają w stanie "zamknięte", kołek wciśnięty.
Nie można otworzć drzwi:
- ani klamką zewnętrzną (stan jak zamknięte kluczykiem, a kluczyka nie mam; centralny zamek akurat przy siłowniku tych drzwi szwankował, trzeba było ręcznie wciskać kołek, aby zamknąć samochód),
- ani klamką wewnętrzną (silny opór),
- ani poprzez wyciąganie kołka (kołek nie daje się wyciągnąć, pozostaje w pozycji "zamknięte).
Dodam, że chciałbym uniknąć, o ile to możliwe, zrywania tapicerki drzwiowej przy zamkniętych drzwiach, gdyż prawdopodobnie połamię wszystkie spinki (brak dostępu), a także zrywania folii, gdyż drugi raz nie da sięjej przykleić
: 13 września 2007, 09:38
autor: Karol
o folie się nie martw.
najprościej, żeby nic nie popsuć to wyjmij fotel, który Ci drzwi zasłania. potem wszystko ściągnij z drzwi, tak, by móc zobaczyć co i gdzie blokuje otwarcie drzwi.
inaczej chyba nie da rady, chyba że masz "rentgena" w oczach

: 13 września 2007, 10:19
autor: żuwik
No stary, i tak tego inaczej nie ściągniesz niż ciągnąc, a spinki dokupisz sobie w norauto za 10zł opakowanie. Ewidentnie coś się zblokowało lub przekosiło, pewnie błahostka.
: 13 września 2007, 10:41
autor: Yakkul
Spinki to groszowe sprawy w większości sklepów motoryzacyjnych kupisz nawet na sztuki weź tylko 1 żeby pokazać jakie potrzebujesz
A tak jak koledzy mówią bez ściągnięcia tapicerki nic nie zrobisz, i musisz odblokować rygiel cięgno góra dół jak nie da rady spróbuj zapodać WD40, jak odblokujesz - ciągniesz za cięgno poziome - klamkę i nie ma rady musi się otworzyć
: 13 września 2007, 19:01
autor: Ronin317
Tapicerke trzeba targac - w najgorszym wypadku stopil sie centralny i trzyma w pozycji zamknietej. Widzialem takie przypadki ale centralny zostal akurat na stale otwarty.
: 13 września 2007, 21:52
autor: Mariusz
Mi też się zablokował kiedyś, tylko, że od kierowcy i nie mam centralnego. Tapicerkę ściągniesz spokojnie. Ja żadnych zapinek nie połamałem, a folię da się przyczepic z powrotem.
: 13 września 2007, 23:22
autor: Yakkul
Ronin317 pisze:Tapicerke trzeba targac - w najgorszym wypadku stopil sie centralny i trzyma w pozycji zamknietej. Widzialem takie przypadki ale centralny zostal akurat na stale otwarty.
Centralny się nie zablokuje nawet spalony co bardzo rzadko się zdarza, częściej nawala mechanika bez problemu można pociągnąć dźwignię przynajmniej takie są moje doświadczenia z markami: ford opel i renault
: 14 września 2007, 00:20
autor: lodoo
mozesz wyjac wszystkie uszczelki szyby i po jej odchyleniu bedzie dosc duza dziura... wystarczy zeby dokladnie oblookac o co chodzi... a nawet cos wsadzic

: 14 września 2007, 00:29
autor: Yakkul
ha ha ha ... coś wsadzić

sory za skojarzenia . No racja do dużej dziury zawsze coś można wsadzić

np głowę po zdjęciu tapicerki i oblookać zamek

: 19 listopada 2007, 10:25
autor: karol999
Wreszcie można wsiadać do reni z prawej strony...
Zastosowałem patent z wyjęciem uszczelki oraz szprychą rowerową. Po usunięciu uszczelki wsadziłem w powstałą szczelinę zagiętą w haczyk szprychę i pociągnąłem do góry dźwignię zamka. Ta poddała się z trudem i Renia stanęła otworem
Po tym wszystkim popsikałem WD-40 dla rozruszania stawów zamka - jest nieźle, choć b yłoby lepiej, gdybym użył oliwy lub smaru. Niestety, nie widziałem jeszcze w handlu oliwy w sprayu (z rurką).
Nie ma niestety róży bez ognia: podczas wyjmowania uszczelki trochę ją zgiąłem, przez co teraz obciera o szybę, co może skończyć się zmatowieniem szyby. Gdybym wiedział, że jest w niej metal, to inaczej podszedłbym do całej operacji. A tak - stało się. Następnym razem nie popełnię tego błędu.
: 19 listopada 2007, 15:09
autor: lodoo
odkrec 3 srubki i wyjmij zamek i umyj w benzynce i nasmaruj.... 3h roboty razem ze zdjeciem tapicerki...
: 19 listopada 2007, 22:57
autor: Yakkul
żadnych oliw i smarów do zamków :-? jeśli już to WD40 i tym podobne. Zasyfisz sobie zamek
: 19 listopada 2007, 23:05
autor: wsmpw
karol999, jest smar w sprayu kiedyś mieliśmy na zakładzie ale nie pamiętam marki
smarem albo teflonem w sprayu.
ja ostatnio używam do smarowania mechanizmów teflonów do form wtryskowych całkiem nieźle sie sprawuje..
: 19 listopada 2007, 23:26
autor: Yakkul
Teflonów? a może silikonów ?
Do form wtryskowych może być np MOLYDAL DEMOPLAST (bez silikonu) lub coś innego dużo jest na silikonie albo coś z wlasnej produkcji

na bazie dwutlenku tytanu -> doskonale przewodzi ciepło. A taniocha kilka zł/kg
A do smarowania zamków i wkładek wszelkiego rodzaju stanowczo odradzam
: 19 listopada 2007, 23:28
autor: wsmpw
o wlaśnie mam demoplast

:D dałem na uszczelki dzwi zobaczymy czy będzie przymarzać.. a i jeszcze bardzo dobre na zderzaki i kokpit świeci sie jak po jakiś środkach nabłyszczających ...