Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Jakim silnikiem można zastopićsilnik 1.1?

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

supermonster

Post autor: supermonster »

Czegoś tu nie rozumiem... Renault 5 MkI to już auto kultowe, klasyczne. Samochód starej konstrukcji i jedyna droga do modyfikacji takiego auta to wyszukiwanie części oryginalnych (nowych bądź używanych) i przywracanie tego auta do stanu oryginalnego. Po 30 latach od wyprodukowania samochód taki raczej powinien być używany jako auto na weekend, na zlot, do czerpania przyjemności z jazdy przez miłośnika starych aut. Owszem, w wielu przypadkach jest to auto tanie i kupowane przez niezamożnych studentów lub inne osoby z niewielkim portfelem potrzebujące czterech kółek do jeżdżenia na codzień - OK. Ale profanacje w stylu wkładania silników z opla; min. 1.8 i szukanie mocy to droga do nikąd!!! Silnik 1.8 to moc w granicach 90 - 140 KM i spora masa czego Twoje auto na pewno nie wytrzyma (zawieszenie, hamulce, rozwiązania konstrukcyjne) Więc albo sprzedaj to auto komuś kto je uszanuje i doceni i kup sobie GTE/GTT lub inne auto klasy GTI i ścigaj się po ulicach albo zarzuć wreszcie takie plany i ciesz się autem, które ma w sobie to "coś" i nie musi być szybkie żeby je kochać!

W podpisie pod obrazkiem piszesz klasyk a tym co przezntujesz bliżej Ci do ulicznego huligana kręcącego do 6000 rpm na każdych światłach.
sopel

Post autor: sopel »

no dobra buda wnetrze wszystko orginał ja lubie porostu jak auto jest nie pozorne które kazdy sobie mysli ze jest wolne a w zeczywistosci jest inaczej!!!!mi własnie tylko o to chodzi!!!jak sie bydobrze zrobiło to by i wytrzymało!!
supermonster

Post autor: supermonster »

ale nie w R5 MkI... w nowej budzie to już bardziej - i konstrukcja inna i większy wybór silników do potencjalnego SWAP'a.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

cyzli latwiej poprostu :-P ale po co isc na latwizne :-D jakas mocna motorownia w babci - super :-) ale zadnych wlotow, spoilerow itp...
z innej marki - NIE i jeszcze raz NIE

najlepiej silnik z alpinki i go podkrecic :-)
Greg205

Post autor: Greg205 »

Jedynie silnik z alpiny n/a lub turbo.
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

silnik od opla?? fuck.... co za pomysły.. a co? leży taki w garazu i dlatego pytasz? czy co? bo nie kumam?

opel hehe adam heheh

normalnie czytam i leje w gacie :mrgreen:
Arti

Post autor: Arti »

mnie zatkało... :-(
Dziku

Post autor: Dziku »

Kto ma hopla, wkłada Opla... Szkoda gadać, przecierz starą OHV'ke można bez problemu wykręcić jak sie chce zarówno turbo jak i N/A, a już zwłaszcza jak się ma główke od alpiny, to jak chcesz mieć N/A To wałek 290* i dwa DCOE/DHLA 40/45mm i dobry baran na wydech.... A turbo...temat rzeka, tu chyba nie ma końca, no chyba że budżetu ;D
Pozdro
sopel

Post autor: sopel »

no własnie mi o to chodzi z zewnatrz orginał jak sie patrzy srodek równiez tylko motor inny!!!wiem ze alpina najlatwiej nawet bez turbo by mnie interesowało ale tak jak juz wczesniej pisałem ciezko znalesc!!!czem opel.....moze dlatego ze miałem taki samochóed wczesniej i latwo zrobiłem z 1.4 100KM.
Dziku

Post autor: Dziku »

a jaki masz problem z 1.4 z r5 zrobić 100KM, duzo trudniej niż w Hoplu? wątpię, te silniki aż się proszą o zrobienie im dobrze... zauważ że w serii dochodziły do 72KM... Warto poszukać, bo poczekasz, wydasz na alpine i masz plug'n'play, a hopel bedzie wieczną rzeźbą, zwłaszcza że nie wyprowadziswz mu napędu nad koło zamachowe, o łapach pod silnik, alternator i flanszy pod skrzynie nie wspomnę...
Pozdro
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

i o elektryce :-D czujnikach itp - jesli jakis wtrysk
sopel

Post autor: sopel »

czyli pozostało mi szukac alpine!!!ok bd cierpliwy!!
tomo

Post autor: tomo »

Heja,
W ramach powitania: mam sobie taką renie na temat, czyli r4 ze zmienionym silnikiem ze starej r5ts.

Troche powalczylem z cleonem ale ogólnie wszystko jest plug&play.
Czuje się tą nadwyżkę mocy dlatego warto zmienic również skrzynkę

zamieściłem kilka fotek tutaj:
http://tomo.carbonmade.com/
sopel

Post autor: sopel »

witamy tomo jak widac swap wyszedł ładnie fajna renia :) ta puszke na gaznik to wzioles od pasata????
tomo

Post autor: tomo »

zasysanie jest przez dwuprzelotowego webera 32 dis 100 (jak w fuego) na nim jest taka oryginalna plastikowa obudowa z gumowym elementem amortyzującym drgania w który wepchnąłem kawałek rury PCV ze stożkiem :)
taka se prowizora. Jest jeszcze sporo detali do zrobienia no i podłoga chyba od podstaw estetykę zostawiam na koniec
ODPOWIEDZ