Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

F16 w R5

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Tomek24

F16 w R5

Post autor: Tomek24 »

Witam,jestem tak przyzwyczajony do r5 ze chce kupić z nastepną i mam okazje kupić silnik Od Clio williams'a nie s16 1.8 16V tylko prawdziwe od williamsa chyba 2.0 16v 180km i czy ktos sie orientuje czy bedzie bardzo duzo przerobek pod maska zeby zalozyc ten sionik do r5?????i tak z ciekawości trzeba cos przerabiac zeby zamontować silnik s 16????
konradmk

Post autor: konradmk »

przerobić trzeba łapy do trzymania silnika i wiązkę elektryczną. zapytaj dzika na privie on chyba najwięcej bedzie wiedział
makhi

Post autor: makhi »

albo kureckiego podobno on tez kombinuje z przekładkami.
julian_RSi

Post autor: julian_RSi »

Tomek24 pisze:prawdziwe od williamsa chyba 2.0 16v 180km i czy ktos sie orientuje czy bedzie bardzo duzo przerobek pod maska zeby zalozyc ten sionik do r5
Dużo przeróbek, a przede wszystkim baaaardzo ciasno :-? Ale Dzik udowodnił że się da ;-)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Już dużo wcześniej niż Dzik to zrobił były takie montowane...
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

za młody stażem żeby takie rzeczy wiedziec ;-)
kidzio

Post autor: kidzio »

ale z tego co wiem F7R z megi nie było wcześniej zakładane a ciut się ono różni od F7P
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

kidzio pisze:ale z tego co wiem F7R z megi nie było wcześniej zakładane a ciut się ono różni od F7P
Mechanicznie czym?
kidzio

Post autor: kidzio »

kolektorem wydechowym, kolektorem dolotowym, głowicą, czujnikiem hala na wałkach, zapłonem. Dzik jest troche bardziej obcykany w różnicach tych silników - może się wypowie
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Ale sam blok, mocowania są takie same jak F7P?
Osprzętem to rozumiem że się różnią, chodzi mi o różnice w bloku.
kidzio

Post autor: kidzio »

blok generalnie taki sam, dolne mocowania też , nie jestem pewien czy górna łapa nie jest ciut inna
dzik

Post autor: dzik »

F7R z willego a F7P nie roznia sie praktycznie wcale. Tzn pod katem instalacji.
F7R z meganki rozni sie glowica, walkami i cholerna elektronika.
Mocowania sa takie same we wszystkich tych trzech silnikach, gorne mocowanie mozna pominac, ja go nie mam. Zamiast gornego uzylem dolnego ktore z GTE pasowalo. Blok mial otwory.

Moja rada jest taka:
wrzucaj F7P, jest tanszy, latwo sie instaluje, do odpalenia wystarczy podpiac + do kompa i tyle. Jak padnie kupisz za 600PLN inny.
Instalacja elektryki jest tak przyjemna ze modul zaplonowy z tego co kojarze pasuje w miejsce i podlaczenia z R5.

F7R z meganki odpusc, 80% czasu swapa to byla elektronika.
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

i oczywiscie warto dodac ze f7r kosztuje jakeis 3 razy tyle co f7p :P

aha nie wspominajac o cewce ktora do f7p z valeo trzeszczy kolo 90 zeta a do f7r kolo 400-500 bo tam jest taki smieszny modul nakladany na swiece
Ostatnio zmieniony 12 października 2007, 13:53 przez -=wasq=-, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Mimo wszystko polecam zostawić fabryczne mocowania tego silnia, czyli góra i dół.
Jest trochę pracy ze spasowaniem i spawaniem mocowania, ale da się zrobić.
lukasz0312

Post autor: lukasz0312 »

Witam!

Prosiłbym o rade co do silnika 1.8 16v F16 posiadam taki silnik kompletny z instalacja z kompem poprostu wszystko i chciałbym włozyc ten silnik. Obecnie mam 1.7 MPI chciałbym sie dowiedziec czy musze przekładac instalacje czy moe zostac z 1.7MPi?Pozdrawiam!!
ODPOWIEDZ