Strona 1 z 2

F16 w R5

: 26 września 2007, 12:41
autor: Tomek24
Witam,jestem tak przyzwyczajony do r5 ze chce kupić z nastepną i mam okazje kupić silnik Od Clio williams'a nie s16 1.8 16V tylko prawdziwe od williamsa chyba 2.0 16v 180km i czy ktos sie orientuje czy bedzie bardzo duzo przerobek pod maska zeby zalozyc ten sionik do r5?????i tak z ciekawości trzeba cos przerabiac zeby zamontować silnik s 16????

: 26 września 2007, 14:26
autor: konradmk
przerobić trzeba łapy do trzymania silnika i wiązkę elektryczną. zapytaj dzika na privie on chyba najwięcej bedzie wiedział

: 27 września 2007, 21:25
autor: makhi
albo kureckiego podobno on tez kombinuje z przekładkami.

: 5 października 2007, 20:25
autor: julian_RSi
Tomek24 pisze:prawdziwe od williamsa chyba 2.0 16v 180km i czy ktos sie orientuje czy bedzie bardzo duzo przerobek pod maska zeby zalozyc ten sionik do r5
Dużo przeróbek, a przede wszystkim baaaardzo ciasno :-? Ale Dzik udowodnił że się da ;-)

: 6 października 2007, 07:31
autor: kabar
Już dużo wcześniej niż Dzik to zrobił były takie montowane...

: 6 października 2007, 07:34
autor: kureckie30
za młody stażem żeby takie rzeczy wiedziec ;-)

: 6 października 2007, 07:49
autor: kidzio
ale z tego co wiem F7R z megi nie było wcześniej zakładane a ciut się ono różni od F7P

: 6 października 2007, 09:30
autor: kabar
kidzio pisze:ale z tego co wiem F7R z megi nie było wcześniej zakładane a ciut się ono różni od F7P
Mechanicznie czym?

: 6 października 2007, 11:55
autor: kidzio
kolektorem wydechowym, kolektorem dolotowym, głowicą, czujnikiem hala na wałkach, zapłonem. Dzik jest troche bardziej obcykany w różnicach tych silników - może się wypowie

: 6 października 2007, 12:19
autor: kabar
Ale sam blok, mocowania są takie same jak F7P?
Osprzętem to rozumiem że się różnią, chodzi mi o różnice w bloku.

: 6 października 2007, 12:29
autor: kidzio
blok generalnie taki sam, dolne mocowania też , nie jestem pewien czy górna łapa nie jest ciut inna

: 6 października 2007, 23:18
autor: dzik
F7R z willego a F7P nie roznia sie praktycznie wcale. Tzn pod katem instalacji.
F7R z meganki rozni sie glowica, walkami i cholerna elektronika.
Mocowania sa takie same we wszystkich tych trzech silnikach, gorne mocowanie mozna pominac, ja go nie mam. Zamiast gornego uzylem dolnego ktore z GTE pasowalo. Blok mial otwory.

Moja rada jest taka:
wrzucaj F7P, jest tanszy, latwo sie instaluje, do odpalenia wystarczy podpiac + do kompa i tyle. Jak padnie kupisz za 600PLN inny.
Instalacja elektryki jest tak przyjemna ze modul zaplonowy z tego co kojarze pasuje w miejsce i podlaczenia z R5.

F7R z meganki odpusc, 80% czasu swapa to byla elektronika.

: 6 października 2007, 23:59
autor: -=wasq=-
i oczywiscie warto dodac ze f7r kosztuje jakeis 3 razy tyle co f7p :P

aha nie wspominajac o cewce ktora do f7p z valeo trzeszczy kolo 90 zeta a do f7r kolo 400-500 bo tam jest taki smieszny modul nakladany na swiece

: 7 października 2007, 08:12
autor: kabar
Mimo wszystko polecam zostawić fabryczne mocowania tego silnia, czyli góra i dół.
Jest trochę pracy ze spasowaniem i spawaniem mocowania, ale da się zrobić.

: 18 maja 2009, 18:10
autor: lukasz0312
Witam!

Prosiłbym o rade co do silnika 1.8 16v F16 posiadam taki silnik kompletny z instalacja z kompem poprostu wszystko i chciałbym włozyc ten silnik. Obecnie mam 1.7 MPI chciałbym sie dowiedziec czy musze przekładac instalacje czy moe zostac z 1.7MPi?Pozdrawiam!!