Strona 1 z 2

wegfahrsperre w renault twingo...

: 23 października 2007, 09:57
autor: renata
ktoś wie co to jest?
zaczęła mi migać kontrolka od tego czegoś, ale tylko jak na luzie mam..
(kontrolka wygląda jak linia życia w przyrządzie pokazującym tentno itp w szpitalu.. a jak ktoś umiera to jest linia prosta- u mnie są to zygzaki)

do czego to prowadzi..
proszę o szybką odpowiedź

: 23 października 2007, 10:01
autor: McGregor

: 23 października 2007, 10:10
autor: renata
jest to immo, już to wiem ale dlaczego mi miga...
jak jadę np i zmiana biegu chwilkę pomiga i znika jak mam na biegu..

: 23 października 2007, 10:37
autor: McGregor
A tego to już nie wiem, nie miałem styczności z immo. Może sie po prostu kontrolka schrzaniła i coś nie styka, a miga przy szarpnięciach.

Chociaż po krótkiej lekturze może znalazłem wskazówkę:
http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/vie ... c7c1#11440

: 23 października 2007, 11:22
autor: żuwik
Albo wypada zapłon, albo sonda lambda ma dość (najczęściej wtedy mryga na jałowym), albo krokowy ma dość (mryga tylko na jałowym siłą rzeczy) ;)

Miło wspominam, jak w Kangoo wymieniali silnik i dostaliśmy z wypożyczalni clioI. Ta ikonka świeciła non stop i była potraktowana plastrem bez gazy :P

Generalnie jest to usterka urządzeń pomocniczych silnika, któregoś ze sprzężeń zwrotnych.

: 23 października 2007, 14:52
autor: renata
wystarczy że zwiększę obroty o włos i jest ok!
może podnieść obroty?

tu chodzi o włos.. :-P
co wy na to?

: 23 października 2007, 22:04
autor: żuwik
Ja myślę że chodzi o układy powiązane z czujnikiem zamknięcia przepustnicy, więc podkręcanie o włos nic nie da, bo i tak leży na czujniku zamknięcia. Ale może :idea: Jeśli błędem są za niskie obroty jałowe to powinno pomóc. JEDNAK :!: weź obrotomierz i sprawdź, a potem ewentualnie kręć. Jak pokręcisz możesz już nie wrócić do punktu wyjścia za łatwo...

: 23 października 2007, 22:10
autor: renata
z tego co się rozczytałem to immo się mogło rozkodować i należy na serwis jechać..
choć mój niemiecki jest śreni i to wcale nie musi być prawda :mrgreen:

: 23 października 2007, 22:13
autor: żuwik
Jakby Ci się immo rozkodowało to byś wiele nie ujechał, chyba że w stylu Flinstonów.

Piszę CI przecież że to jest kontrolka usterki osprzętu silnika. Jakbyś miał mieć kontrolkę od immo, krokowego, sondy, map sensora, świec, cewki, bla, bla, bla to by Ci deski brakło...

: 24 października 2007, 07:51
autor: renata
:-P

: 25 października 2007, 22:19
autor: Yakkul
Dokładnie tak jak żuwik pisał to jest lampka kontrolna awarii elektronicznej.

Powinna zapalać się po przekręceniu kluczyka i gasnąć ok 3sek później , jeśli świeci awaria elektroniki (nie powinna mrugać)

Dodatkowo dodam że jeśli jest w aucie automatyczna skrzynia biegów

1. mruga przy zimnym silniku i temperaturach zewnętrznych poniżej -20`C sygnalizuje że temp. oleju jest zbyt niska.

2. Jeśli mruga w każdych innych warunkach jazdy sygnalizuje że temp oleju jest zbyt wysoka.

Immobilizera raczej nie da się rozkodować chyba że za pomocą specjalistycznego sprzętu, najprościej zgubić chip z kluczyka. W każdym razie bez immo nie ma jazdy a nawet jeśli odpali silnik to po sekundzie gaśnie.

: 26 października 2007, 07:44
autor: renata
no mój się odpali i jedzie :)

: 26 października 2007, 09:22
autor: Yakkul
Więc o immo możesz zapomnieć, pozatym chyba lepiej jechać na serwis ta kontrolka ma szeroki zakres awarii dotyczącej osprzętu silnika nie wiem czy sam coś zdziałasz

A jak by miały być kontrolki "do wszystkiego" ,wyglądało by to conajmniej śmiesznie :lol:

Obrazek

: 26 października 2007, 15:21
autor: renata
pojadę...

muszę tylko zebrać siły :mrgreen:

: 26 października 2007, 22:12
autor: żuwik
W Norauto mamy wdrażanie urządzeń diagnostycznych i w ramach testu można się podpiąć chyba za 30zł. Zapytaj u siebie.