Strona 1 z 1

mam problem z odpaleniem samochodu

: 17 grudnia 2007, 20:08
autor: 76stitch
wkładam kluczyk przekręcam raz załapie i zakręci rozrusznikiem a drugi nic martwa cisza nawet lampki nie przygasają na desce rozdzielczej, rozrusznik dzisiaj założyłem nowy więc odpada powiedzcie co może w takim razie być czy stacyjka czy jeszcze coś innego jak to sprawdzić

: 17 grudnia 2007, 20:12
autor: żuwik
Szczotki, jak nie to przekaźnik. Sprawdź rozrusznik czy kręci na krótko, jak kręci to wymień przekaźnik od rozrusznika.

: 17 grudnia 2007, 20:13
autor: 76stitch
rozrusznik jak pisałem mam nowy a gdzie mam szukać ten przekaźnik

: 17 grudnia 2007, 23:40
autor: Yakkul
o rozruszniku było tego multum na forum poszukaj w innych tematach, już mi się nie chce pisać i fotki wklejałem.

: 18 grudnia 2007, 08:10
autor: 76stitch
Dzieki Yakkul za opis Ściągnołem z innego tematu



1. Gruby przewód połączenie akumulatora z automatem rozrusznika zawsze pod napięciem 12V.
2. Cienki przewód wychodzący z automatu rozrusznika połączony jest ze stacyjką, to on steruje automatem.
3. Gruby krótki przewód wychodzący z automatu i wchodzący w stojan, doprowadza +12V na uzwojenie stojanu i szczotki rozrusznika.

Żeby sprawdzić działanie rozrusznika nie trzeba go wymontowywać z samochodu, wystarcza łączenie na "krótko" przewodów przy automacie rozrusznika.
Łącząc przewody 1 i 2 powodujemy zadziałanie automatu rozrusznika - pomijamy wtedy stacyjkę i przekaźnik. Jeżeli wtedy rozrusznik kręci to szukamy winy w przekaźniku lub stacyjce. (czasem w obwód wmontowany jest ukryty wyłącznik montowany własnoręcznie przez właściciela samochodu)
Jeżeli jednak rozrusznik nie zakręcił to:
Łącząc przewody 1 i 3 powodujemy włączenie samego silnika rozrusznika, jeżeli rozrusznik oraca to winny jest automat, jeżeli nie kręci nadal to wina jest po stronie samego silniczka czyli zawieszone lub kruciutkie szczotki, uszkodzony wirnik lub uzwojenie stojanu.
Wszystko to jednak jest sprawą drugorzędną, podstawą jest sprawdzenie przed przystąpieniem do weryfikacji rozrusznika stanu akumulatora i połaczeń, czyli klem i przewodów pomiędzy karoserią i silnikiem.....


posprawdzałem i okazało sie że to biały kabelek w kostce :-D
może i innym sie przyda

: 18 grudnia 2007, 09:24
autor: lodoo
w 90% przypadkow to ten bialy kabel :-) jak nie w kostce to przy rozruszniku spadnie albo sie uszkodzi... :-)

: 18 grudnia 2007, 12:00
autor: cyklista
moze byc uszkodzony automat ,wirnik, przewody uszko- miałe to samo jak sie okazało ze tulejka wyleciała a wirnik był krzywo a dotego jedna ze szczotek nie miała styku i tez niechciał odpalic .

: 18 grudnia 2007, 19:05
autor: 76stitch
zamykam więc temat