Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

żuwik - Renault 21 TXI 2.0 12V '91r

Tutaj prezentujemy nasze auta, inne niż Renault 5

Moderator: Moderatorzy

Arti

Post autor: Arti »

ja się dowiedziałem mianowicie tego:

siemering wału przód Goetze - 20zł
siemering wału tył TRW - 22zł
ceny dla mnie po rabacie 8-)
do skrzyni nie znaleźli matołki...trza mieć wymiar i no problem
pzdr
kuba

Post autor: kuba »

czy zimwr do skrzyni jest taki sam jak w skrzyni jb :?: jesli tak to kosztuje jakies 2 dyszki
żuwik

Post autor: żuwik »

No i nic się w sumie nie działo, poza nieustannym strojeniem się. Ciągle było nie tak aż w końcu dotarło do mnie jak to zrobić. A i tak komp ustawił się jak chciał :)

Więc ostatecznie pali 10l/100km po mieście, ok. 7l/100km po wsiach, ok. 8l/100km w jeździe autostradowej. Jest jedno ale. Noga już nie lekka, pali trochę więcej niż przy "dziadkowaniu" a frajda nie ta :) Przy lekkiej nodze zejdę do 9l po mieście i nawet 6l na trasie, ale jakoś nie umiem... Ponieważ auto jest łatwo rozpoznawalne na bielskich drogach, coraz mniej panów w Golfach poniżej GTI się do mnie przystawia ;)

Miała być troska o styl i 17 cali, ale znów wygrał rozsądek. W najbliższym czasie nastąpi wymiana drążka kierowniczego, łożysk tylnych, uszczelnienie skrzyni biegów i silnika, regulacja luzu zaworowego, może również się uda położyć lakier na felerną srebrną ćwiartkę i felgi. Do miedzianej auto musi przede wszystkim pewnie jeździć :!: (nie ukrywam, że znów mam smaka na "pudło" ;) ).
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mozesz miec....
ale w tym roku nagradzane beda tylko R5...
kazdy moze jechac, ale pucharki sa dla piatkowiczow :-P
jest to zlot RENAULT 5 KLUB POLSKA

sorry winetó :-P
żuwik

Post autor: żuwik »

Nie jestem tak próżny jak Ci się to wydaje - liczy się czas a nie puchar.

(PS. Znów powraca problem - czy aby jestem członkiem RENAULT 5 KLUB POLSKA?....)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

a no to jesli tak to jestem pewien ze dzieki umiejetnosciom i swojej reni wywalczysz porzadny czas na miare "pudla" :-)
żuwik

Post autor: żuwik »

No i walnęła focha...

Wymieniałem łożysko (czyli całą piastę). Nie mogłem zbić zacisku z tarczy, bo miała rant a tłoczka nie mogłem cofnąć. Zacisk generalnie w kiepskim stanie, ale działa. Nowe piasty niestety nie mają pierścieni od ABSu, bo za ten niuans musiałbym zapłacić o 400zł więcej na sztuce. No i wszystko fajnie, gdyby nie fakt, iż nowa piasta zahacza o czujnik. Czujnik nie wyszedł, więc już go nie ma. Chyba finalnie TXI straciła ABS. Przeszedłem więc na drugą stronę, w celu popsikania WD miejsc kłopotliwych. Ściągnąłem linkę ręcznego z dźwigni zacisku i przy montażu CHLAST.... poszło gdzieś, ale chyba nie linka. Albo regulator naciągu, albo linka od dźwigni.... Nie mam ręcznego... Masakra....
Piotrek
Posty: 999
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

jak psuć to wszystko
tel. 694-451-356
Obrazek
Arti

Post autor: Arti »

niefart :-(
Qucor

Post autor: Qucor »

No to poszalałeś...

Ale cóż to for you :mrgreen: dasz radę 8-)
żuwik

Post autor: żuwik »

Dolołdło się.

Łożyska wymienione, cisza jak makiem zasiał. Mały krok dla człowieka, duża poprawa jakości jazdy.
żuwik

Post autor: żuwik »

Ręczny żyje :!:

Dla potomnych - jak luzujesz linkę na jednym końcu to jest ona luźna i na drugim, przez co może się po prostu zsunąć... :mrgreen:
cyp

Post autor: cyp »

co tam słychać u Twojej bestii :-> gdzieś pisałeś że renia się "kończy" aż tak źle ? widziałem że zarejestrowałeś się na forum safi :D zmiana wozu czy szukasz wiedzy :?: ;-)
żuwik

Post autor: żuwik »

Nad szafą dumam od dawna. Akurat mam zapewne jedyną i niepowtarzalną już okazję nabyć biturbo, ale póki co się jej boję. No i rocznik starszawy, z kredytem będzie ciężko.

Niby szafa jak szafa, silnik prostszy niż L7X, łańcuchowany, most i wał żywotne, no ale taki np. kwiatek. Biturbek było 807 (jeśli dobrze pamiętam) sztuk wyprodukowanych na cały świat. Żadne brembo ani nico nie zainteresowało się więc produkcją tarcz i klocków, a za taki komplet tarczek w ASO wychodzi 2600. Dla mnie prawię połowę mniej - ale to marne pocieszenie. Chłopaki z SKP rzeźbią tarcze z VelSatisa, ale tak mocno kocham Biturbo, że nie będę udawał że mnie na nią stać. Jeszcze się waham, ale pseudo kryzys w pracy i wypłaty obcinają, mogę nie wydoić.....

Rozglądam się stale za 2.5 w wysokiej opcji.

A 21? Heh... Coś wyje (może opony), dziś miałem nagłą regenerację alternatora, a wyjąć go, łohoho, ludzie nie wyobrażacie sobie jaka to była rzeź. Prawie tak jak podaje serwisówka - wykręć śrubę B i C. Prawie....

Drugi temat jest w czasie diagnozy. Pewnego pięknego dnia skończył się płyn chłodniczy w zbiorniczku. Wsysło go, bo silnik suchy. 2 dni zapałał na 3 garki. wczoraj nocował pod ASO i z rana blok był zalany płynem chłodniczym. Wyciek zlokalizowano na wyjściu z pompy, wycisnęło wodę spod węża. Opaska zaciskowa wymieniona. Jest tylko jedno ale: czemu wcześniej blok był suchy? Bo był gorący? Nie wiem. Wiem tylko, że dziura w uszczelce głowicy mogła zrobić ciśnienie i przy zamkniętym termostacie wycisnąć płyn. Dla niepoznaki płyn wyciekł po 12h od odpalania a dziś odpalił na 4 gary. W razie czegoś uszczelka + pasek nierządu + planowanie = 250zł. Dziś poszło 250zł. Tak wygląda zbieranie na Safrane :(

Uf, trochę sobie odreagowałem.
Qucor

Post autor: Qucor »

Zlej safrane...

Kanape masz na wypasie i nie marudź tylko zbieraj na to co mi mówiłeś ostatnio...

Jak się uda będziesz miażdżył a tak z Safraną to będziesz tylko kolejnym posiadaczem Safrany... może i biturbo ale myślę że przy twoim łbie i zapale projekt o którym mi mówiłeś jest fajniejszy :mrgreen:
ODPOWIEDZ