Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zmiana silnika

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

zanat

Zmiana silnika

Post autor: zanat »

Witam.dziś w nocy przywiozłem silnik od kolegi benio.
Ten z działu giełda (1,4). U siebie mam taki sam.
W związku z ty mam pytanie jakie mogę napotkać niespodzianki podczas przekładki. Chodzi mi o jakieś nietypowe klucze i temu podobne, bo w renault jeszcze tego nie robiłem. Co ewentualnie warto od razu kupić nowe żeby nie było problemów? Na przekładkę będę miał 1 weekend i chciałbym żeby autko w poniedziałek zawiozło mnie do pracy już z nowym serduszkiem.
Pozdrawiam
Link do silniczka: http://www.forum.renault5.pl/viewtopic.php?t=1568
wsmpw

Post autor: wsmpw »

a więc klucze płasko oczkowe
16mm x2 naljepiej jeden płasko oczkowy drugi podgięty kopytkowy
jakieś 13,12 kilka nowych opasek na przewody wodne
narazie tyle napewno ktoś coś dopisze a z 1.1 na 1.4 robisz czy z 1.4 na 1.4??
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

13, 16, 17, 18, 19 to takie podstawowe - warto miec po kilka roznych
jak ze skrzynia zmieniasz to jakies wybijaki, mlotek
jak dolem to do sanek klucz chyba 24
poloski 30
przyda sie grzechotka z przegubem ;-)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

oczywiście jak robimy grzechotką to pierw poluzować śrubkę a nastpępnie kręcić grzechotką tak samo w drugą strone gręcimy grzechotką a dociągamy kluczem
oczywiście można dociągać grzechotką i odkręcać ale musimy sie liczyć z tym że jak jest słabej jakości to sie posypie
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

potwierdzam :-D moja sie rozspala - ale to byl "sprzet" za 30 zl i i tak dlugo wytrzymala... miedzy innymi odkrecanie belki i sanek :-D i nidy jej nie oszczedzalem...
teraz kupuje dobre klucze pojedynczo takie jak mi sa potrzebne i naprawde - majas porzadne narzediza robota idize zupelnie inaczej.... moge polecic klucze z "kuźni" polskie oraz "yato" - tak do domu do pogrzebania sa super i eni ma porownania do topexa toya itp....
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ja przy kupnie zwracam uwage na wykonanie jaka jest zastosowana opróbka końcowa i czy mają jakąś firme wybitą czy poprostu no-name i tylko "chrome-vacadium" czyli chromowo niklowe czyli obróbka galwaniczna końcowa..
kucu

Post autor: kucu »

Topex ten z wyzszej polki daj rade, przetestowane po czesci przezemnie.
Troche kosztuje, ale sprawdza sie w najciezszych bojach :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ogólnie to żeby sie narzędzia nie psuły to śrube trzeba obczyścić i można popsikać jakimś specyfikiem typu WD40 w śrubke też można puknąć przed odkręcaniem..
zanat

Post autor: zanat »

Kupiłem silnik taki sam jaki mam w tej chwili tylko mam nadzieje że w lepszym stanie. Mój na tą chwile na 300km pochłania jakieś 2 litry oleju. Przejazd w 2 strony ok 650 km poza paliwem(gaz) wciągnął jakieś 4 litry. Mam nadzieję że po zmianie będzie lepiej.
sopel

Post autor: sopel »

to ladnie ci pali tego oleju tyle co paliwa prawie!!hehe
TuTus

Post autor: TuTus »

witajcie-jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałość.
moge powiedzieć ze "prawie jestem posiadaczem" super5 -moja dziewczyna kupiła Renault od Radari'ego - Karola znam z uczelni-autko super wiec bez wachania kupilismy.

dziś moja dziewczyna była załątwic formalności -nowe tablice, dowodzik itp. i tu zaczyn sie problemik: jednym z papierków jakie należy przynieść to badanie mocy silnika-w dowodzie jest wpisany silnik 1100 - w rzeczywistości Karol tam włożył 1400. NO I CO TERAZ???/
czy mamy sie spodziewać dodatkowych kosztów, problemów??

a moze ktoś zna warsztat który mi ypisze lewe papiery???

pomocy !! :(

WOjtek
Piotrek
Posty: 998
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

jedziesz do stacji gdzie robisz przegląd. mówisz żeby uzupełnili ci dane do dowodu i tyle. nic nie będą sprawdzać wszystko z komputera spiszą(przynajmniej ja tak miałem)
tel. 694-451-356
Obrazek
TuTus

Post autor: TuTus »

no oby tak było....
Piotrek
Posty: 998
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

pojedz i napisz(nie koniecznie w tym dziale) co zdziałałeś
tel. 694-451-356
Obrazek
el_palindo

Post autor: el_palindo »

ściągnij tabliczkę z silnika i jedź do diagnosty

na diagnostyce pan nie bedzie sie orientował tylko spisze dane jakie znajdzie na komputerze
- jeśli w dowodzie jest 1.1 to po prostu wpisze dalej 1.1


dla pewności ściągnij tabliczkę z silnika, bo tylko po tabliczce można dojść jaki to silnik a jak wiadomo nie ma teraz obowiązku posiadania numeru na silniku :)


btw niedobry radari po cichu sprzedał auto
ODPOWIEDZ