Strona 1 z 2

Przerywanie silnika 1,1 88'

: 22 kwietnia 2008, 15:43
autor: SomeoneNew
Witam wszystkich bardzo serdecznie, jak już dziś pisałem wcześniej mam renault 5 1,1 tl 5 biegów i 5 drzwi :D wersja TL czerwona i mam taki problem, a mianowicie jak auto się zagrzeje, a jest zimno na dworze to mi przerywa, zależy raz więcej raz mniej i to na już takich normalnych obortach, pisze normalnych bo mam tablice roździelczą bez obrotka, pojechałem kiedyś do znajomego mechanika który zaraz powiedział, aparat zapłonowy... otwiera go i się okazuje że on cały lata w środku, no więc pytam musi być nowy ?? ponoć nie, wystarczy kupić jakąś tulejke ?? niestety z nim już z przyczyn losowych nie rozmawiam, prosiłbym was forumowiczów, jak się nazywa ta tulejka ?? i gdzie ją można dostać ?? bardzo proszę o pomoc, potrzebuję jeszcze kupić lewą osłonę gumową kolumny kierowniczej, w sklepie mi gość powiedział 15 zł a ja super, ale dostępne to już nie jest od dłuższego czasu w 48 hurtowniach w Polsce do których mają dostęp, więc tu też muszę się was radzić.... silniczek 1,1 rocznik 88 wersja TL, kable mam dobre, świece kupione NGK też będą włożone.... z góry bardzo dziękuję za odp mam nadzieję, że uda mi się poprawić stan mojej 5-tki :D

: 22 kwietnia 2008, 19:11
autor: lodoo
nie kolumny kierowniczej a maglownicy chyba ;-)
co do objawoa - raczej napewno obstawiam zaplon - sprawdz kopulke i palec - moze to to a nie aparat... nie wiem jak to wyglada w 1,1 ale mi w 1,7 robila tak samo i byla to kopulka...

: 22 kwietnia 2008, 22:55
autor: Antystatyczny
co do przerywania: Złej jakości świece, przewody, kopułka. Ustawić zapłon. Zacząć od przerwy na przerywaczu, a następnie kąt wyprzedzenia. Złej jakosci paliwo też ma ogromny wpływ( sprawdziłem niedawno na własnej skórze). Co do osłon drążków kierowniczych: Bytom ul. Chorzowska przy stacji BP są te osłony po 10 zł. generalnie jest to dobry sklep, al enie najtańszy. Zanim zaczniesz wymieniać same osłonki zajrzyj na szarpak na stacji diagnostycznej i sprawdź, czy nie masz czegoś wiecej do roboty. Będziesz miał możliwosć wymienić wszystko co potrzebne przy jednej robocie. Piszesz, że masz silnik 1.1 ....zakłądam więc, że masz silnik C1E-G750. jesteś świadom tego, że ten silnik jest zaprojektowany do pracy z paliwem 98 ?

: 23 kwietnia 2008, 05:50
autor: SomeoneNew
co do tych osłon, to super pojadę tam i to kupię, jeśli chodzi o ten aparat, to mam już kupione świece NGK i zamontuje je dziś albo jutro i dam znać co się zmieniło :) kable też sprawdzę jeszcze raz, i dam wam znać, co do rodzaju silnika, to za bardzo się na tym nie znam, wezmę dziś cyfrówkę po pracy i zrobię zdjęcia wszystkiego o czym pisałem i wtedy sami ocenicie, co do tego przerywania, możemy paliwo wykluczyć, bo auto nie szarpie zawsze, dziś jeździ super jutro też a jak sie na trasie zagrzeje a deszcz pada to sie zaczyna tak robić, kable nie puszczają iskier wyprzedzam pytanie, pokarze wam forumowiczom też, ten aparat zapłonowy, jak się rusza, ściągnę tą gumową osłonkę to się chyba kopułka nazywa ?? i pokarze o co mi chodzi, z góry przepraszam jeśli napiszę coś śmiesznego pod względem mechanicznym... moja przygoda z mechaniką dopiero się rozpoczęła.... jeśli ktoś potrzebuje pomocy z komputerem to chętnie pomogę :-) na tym forum można podawać zdjęcia jako obrazek w okienku posta prawda ?

: 23 kwietnia 2008, 08:59
autor: lodoo
ty chcesz z komputerami pomagac a zdjec na foum nie potrafisz wkleic?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

popatrz na moj podpis....

sprawdz jeszcze kopulke czy ma wszystkie styki rowno zuzyte, czy moze ktorys (ktores) nie sa "osmarkane" albo wytarte modniej....

: 23 kwietnia 2008, 11:14
autor: unikorn
SomeoneNew pisze:z góry przepraszam jeśli napiszę coś śmiesznego pod względem mechanicznym... moja przygoda z mechaniką dopiero się rozpoczęła.... jeśli ktoś potrzebuje pomocy z komputerem to chętnie pomogę
Hehe, witam w klubie.
Lodoo ja też bardziej ogarniam kompy niż samochody ale to forum jest pierwszym w jakim uczestnicze :P też nie wiedziałem jak się zdjęcia wkleja :P :P :P Hail Moderatoor :mrgreen:

: 23 kwietnia 2008, 13:30
autor: lodoo
dlatego napisalem gdize suzkac wskazowek jak to zrobic :-D i to z zartem stad te buzki ;->

: 23 kwietnia 2008, 18:57
autor: SomeoneNew
ok właśnie mam wymienione świece na NGK i auto idzie równo, lepiej zapala i wogóle, teraz idę zrobić foty i wkleje wam na forum, bo ładowały się akusie do aparatu :D z tego co kolega oglądał to leje się z lewego zimeringa olej ? z aparatu zapłonowego leje olej od dołu no i tzn Palec jest luźny, kopułka przetarta... z rzeczy którą jeszcze szukam, tą osłonkę gumową którą zaraz wam pokarze, linkę z licznika bym jeszcze potrzebował, bo nie umię dostać ;/ mam tą wersję z licznikiem od pierwszych clio, ale jeszcze bez obrotka i kontrolki temp silnika, a co do zdjęć to u mnie na forum nie wolno dawać fotek, tylko linki dlatego pytałem, ale teraz już będę widział, że wolno i wam wkleję ;) dobra ide szczelać foty bo się szarzy... potem będę pisać ?? a propo może jest ktoś z rudy Śląskiej lub okolic kto ma Renault 5 i by sam na moją renię zerknął ??




Edit... Diabeł ogonem przykrył mi kabel do kompa, a że w domu mam remont to mam nadzieję, że go jakoś szybko znajdę i wam pokarze o co chodzi :/

: 23 kwietnia 2008, 22:24
autor: wsmpw
ja obstawiam na 98% cewke zapłonową jeśli deszcz pada i sie przerywa to może nie szczelna jest i ma przebicie nie pordzewiała jest?
cewka to takie coś co idzie kabel z środka kopułki do tego.... :lol:

: 28 kwietnia 2008, 17:40
autor: SomeoneNew
Pytanie do was forumowicze, czy jest ktoś z Rudy Śląskiej kto ma lub interesuje się R 5 ?? najbliżej na razie jest Antystatyczny chętnie bym porozmawiał z kimś takim o moim aucie w 4 oczy, powiedział by mi co i jak bo taka rozmowa z kilkoma mechanikami to o du*e rozbić niestety, każdy mówi co innego ;/



Edit mam wkońcu te fotki, części udało mi się dziś zamówić, więc po długim weekendzie będę miał wszystko zrobione :D tzn potem zostaną takie pierdołki jeszcze, ale jak już mówiłem zrobie te fotki to wam je pokarze ;) zdjęcia może są troszkę nie idealne, ale mialem kiepski aparat... a więc ta nieszczęsna osłona gumowa kolumny kierowniczej za 10 zł sztukę złapałem :D
Obrazek
teraz przegub z którego wycieka olej ze skrzyni,gość się mnie pytał jaką mam skrzynię, powiedziałem że 5 biegów, a on powiedział, że są 2 rodzaje, więc jak to wymontuje to mam mu przynieść a on na drugi dzień sprowadzi odpowiedni uszczelniacz i taką gumę jak trzeba Obrazek

Obrazek

a teraz te moje nieszczęsne wycieki, pokrywa silnika wygląda tak Obrazek

na tym zdjęciu z pokrywy silnika, widać już patrząc na aparat zapłonowy jak tam jest mokro :/ ale też będę miał to zrobione :mrgreen: ponoć taki " oring" nie jest problem dostać trzeba tylko go wymontować i wszędzie taki dostanę :) teraz mój aparat zapłonowy Obrazek

a teraz widać na górze zdjęcia jak jest pod nim mokro niestety z oleju Obrazek
autko w 8/10 przypadków trzeba zapalać z naciśniętym gazem :( teraz mam pytanie, u mnie było dziś 20 stopni, bardzo Ciepło, zapalam auto z gazem bo inaczej nie chcialo i jak chodziło na luzie, to mimo tego że jest tak ciepło i mam nówki świece silnik chodził nie równo ! na biegach też chodził nie równo, dopóki się troszkę nie zagrzał 500 metrów i już cykał idealnie, może mi ktoś powiedzieć czego to przyczyna ?? auto nie robi tak często raczej bardzo rzadko, ale w zależności jak zapali tak potem chodzi ? tak jak człowiek, jak wstanie lewą nogą :lol: :lol: a zdjęcia mojego autka można zobaczyć Tutaj :-)

: 29 kwietnia 2008, 15:01
autor: lodoo
co do pytania nie bede sie powtarzal....

co do gumy na polos - masz ta wersje "wieksza" na grubsza polos.... tak na oko ;-) zmierz srednice suwmiarka i to powinno wystarczyc :-)

: 31 maja 2008, 11:17
autor: SomeoneNew
Witam wszystkich, ponownie jestem już po wymianie gałek, Sworzni, osłon gumowych kolumny kierowniczej, mam też zrobioną zbierzność :D bajka, teraz to się jeździ, ale niestety muszę wymienić aparat zapłonowy, bo mój jest cały zajechany, wie ktoś gdzie nie daleko w obrębie Rudy Śląskiej można zregenerować aparat zapłonowy ?? a może ktoś ma taki do sprzedania sprawny ?? jaki jest tego mniej więcej koszt ? byłbym bardzo wdzięczny, w poniedziałek jadę wymienić olej na shell helix :D filtry już kupiłem też wymienię w poniedziałek, ten silniczek 1,1 ma mechaniczne zawory prawda ?? nie hydrauliczne ??

: 31 maja 2008, 14:29
autor: lodoo
prawda ;-)

: 2 czerwca 2008, 13:53
autor: SomeoneNew
mechaniczne ? ok więc, dziś jade na wymianę oleju i filtra oczywiście, uszczelkę pod pokrywę silnika już mam, prosiłbym tylko o podanie mi przy moim silniczku jakie powinienem mieć luzy na zaworach ?? jeśli chodzi o regenerację, wie ktoś gdzie zregenerują ten aparat zapłonowy i za ile ? wczoraj byłem ze znajomymi na pławniowicach, i wkońcu mogłem wytestować moją r5 na autostradzie katowice-wrocław :D w 4 osoby na bardzo długim prostym odcinku uzyskałem 150 KM/H i byłem dumny z mojej piątki :D no może po za spalaniem... za taką zabawe zapłaciłem 8-8,5 litra na 100 KM i wcale nie miałem pedału gazu w podłodze, tylko raz przez max 5-6 km, a później tak w połowie i jechałem średnio 110-135... aparat zawory i będzie pięknie...

: 2 czerwca 2008, 22:23
autor: Antystatyczny
Cześć :)
Pytałem jakiś czas temu o zestawy naprawcze do aparatu zapłonowego w kilku róznych sklepach i we wszystkich odpowiedziano mi, że wymienia się w całości( aparat). Nie jest to wesoła weiadomość. Szukałem tez używki, ale całe szanowne forum klubowiczów nie posiada takowych aparatów, bo jeżdzą reniami z większym motorem :( Wszystkie silniki powyżej 1.1 miały już bezstykowy zapłon....