Strona 1 z 1

To nie taka tragedia zużycie 1,5l oleju /1000km

: 4 maja 2008, 23:21
autor: Yakkul
I mit o normach i jakościach olejów został obalony.

ubaw po pachy :lol:
Obrazek

[znalezione na : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic955440.html ]

: 4 maja 2008, 23:39
autor: Antystatyczny
Heh, a ja się martwiłem moim litrem na tysiak :D:D:D A tak poważnie.to chyba za dużo pali oleju taka audica ...

: 4 maja 2008, 23:40
autor: Arti
yeah!

: 5 maja 2008, 17:18
autor: supermonster
smutne to, bo we Fiacie na przyklad należy udac się do serwisu gdy zużycie oleju przekracza 1 litr/1000km... Moje GTE spala litr, ale w 5000.

: 6 maja 2008, 00:48
autor: Yakkul
supermonster pisze:smutne to, bo we Fiacie na przyklad należy udac się do serwisu gdy zużycie oleju przekracza 1 litr/1000km... Moje GTE spala litr, ale w 5000.
Smutne smutne poza tym masz się czym szczycić nie lejesz minerala tylko półsyntetyk, a silniki audi 80/90 wiekowo odpowiadają tym w renatkach i tam piszą o mineralnym. Faktycznie w tych latach zachód ostro dupska dał. Co do obecnych silników z dojczów nie mam zastrzeżeń.

: 6 maja 2008, 18:36
autor: żuwik
No jak ktoś leje mineralny to musi go spalić. Taka jego natura. A to, że do silników z przebiegiem ponad 150oookm należy lać mineralny, to już tylko polska teoria spiskowa i "fachowstwo" panów Zenonów.

Obalając kolejny mit, moje auto jeździło na mineralnym od przebiegu 70oookm do dziś, czyli 230ooo. Jakiś czas temu wlałem półsyntetyk. Silnik się nie rozszczelnił, nie zatarł, nie wchłonął oleju, ba, jeździ lepiej :!: (a to cuda...)

Te limity producentów często są "zabezpieczeniem" przed ludźmi, którzy upalają auta, a potem na gwarancję przyjeżdżają. W warunkach pełnego wysilenia faktycznie ubytek takiej ilości oleju, nawet wysokiej klasy, jest normalny. Jeśli takie są ubytki przy zwykłej eksploatacji - jest to groźny objaw.

: 7 maja 2008, 07:27
autor: 76stitch
w starych skodach to była norma takie spalanie jak się nie mylę

: 7 maja 2008, 22:02
autor: Yakkul
Oj tak, jeździłem 105 - tką przez kilka lat, silnik po remoncie nawet po dotarciu miał to do siebie że brał setkę na 1000km. A jak miało się ciężką nogę to i 1l na 1000km. Ale taki ich urok.

: 11 maja 2008, 23:15
autor: Antystatyczny
a mój ojciec miał dwa polonezy i pierwszy żarł olej nawet po remoncie, a drugi własciwie od wymiany do wymiany zadowalał się tym co było w misce.

: 21 listopada 2008, 15:50
autor: jjmag
koledzy mój szef miał do tej pory awensis 2ld4d 2003r. tam normatywne zużycie oleju to było podawane przy syntetyku do 3,5l na 15tyś czyli wedłóg książki od wymiany do wymiany