Strona 1 z 3
Regeneracja tylnej belki
: 13 maja 2008, 18:33
autor: Radek
Dzien dobry. Mam problem z tylna belka:
Czy znacie kogos kto podejmie sie regeneracji tylnej belki w R5 Campus 1990. Po prawe stronie wali juz niemilosiernie. Jesli nie regeneracja to chociaz moze poradzcie gdzie mozna kupic uzywane na wymiane. Mieszkam w trojmiescie.
: 13 maja 2008, 18:48
autor: 76stitch
poszukaj w dziale sprzedam a regeneracjia belki to raczej sie nie opłaca
: 13 maja 2008, 21:51
autor: Antystatyczny
Nie wiem jak w 3city, ale u mnie tuleje do tylnej belki kosztują po 34 złote( są dwie), a łożysko niecałe 70 złotych. Masz dwudrążkową belkę i jej remont wcale nie jest taki kosztowny. Kupowanie używanej belki zawsze wiąze się z ryzykiem. Przestroga: Naprawa belki nie jest prosta i jeśli nie masz pojęcia o mechanice to lepiej tego nie rób sam. Poproś kolegę samochodziarza, który już miał do czynienia z belkami. Przed wypatroszeniem zaopatrz się w literaturę, bo do poskładania belki wypada mieć jakieś dane

Gdybyś się zdecydował na naprawę to Ci zeskanuję strony dotyczące regulacji tylnego zawieszenia po naprawie.
Pozdrawiam
: 13 maja 2008, 22:06
autor: lodoo
tylko ta belki nie bardzo chca robic bo jest w jakis sposob upierdliwa

: 13 maja 2008, 22:15
autor: Antystatyczny
No jest bida z nimi, bo np. trza drążki skrętne wybić, a nierzadko gwint w drążku zżarty

. Pewnie jest i kilka innych problemów, których nie znam, bo jeszcze nie miałem przyjemnosci naprawiania belki w R5. Robiłem belkę w P309 i kiedyś pomagałem w naprawie belki w R11. Naprawa jest trudna, ale w życiu nie dam 960 zł. za regenerację belki. Musiałbym upaśc na głowę...Ile fajnych rzeczy mozna za tę kasę kupić do R5

: 13 maja 2008, 22:22
autor: lodoo
trzeba miec rozne dizwne narzediza

rozcinac laczyc .... w serwisowce jest narysowane jak regenerowac - i nei dziwie sie ze nie chca

: 13 maja 2008, 22:27
autor: Antystatyczny
Ja mam gdzieś polski opis naprawy belki i tam to jest sensowniej opisane...ale yeahbaniny przy tym jest na kilka godzin. Jak moja padnie to ją zregeneruję( będę wiedział na czym jeżdżę)

Mój kumpel ma warsztat samochodowy i ma takie rózne narzędzia jak młotek kinetyczny ( chyba nie przekręciłem nazwy) i inne rózne dziwne eksponaty, które dopiero poznaję

: 14 maja 2008, 15:47
autor: karkosz
Ja do siebie zamiast regenarecji zakupilem kompletna belke od clio I za 150-160 zl i jest cacy, z bebnami lozyskami, tylko tzeba trafic na taka w b.dobrym stanie z 1,5 godz.ogladalem i szukalem z pracownikiem tego szrotu.
: 14 maja 2008, 16:25
autor: Radek
Witam ponownie,
Dzieki za pomoc i pomocne porady. Wasze opisy naprawy beli jednak mnie zniechecaja do samodzielnego zrobienia tej naprawy. Bylbym wdzieczny za podania namiarow do warsztatow ktore moga to zrobic, nie ma wiekszego znaczenia gdzie w Polsce. Jestem zdesperowany, bo w Renault powiedzieli mi ze "na jedno kolo naprawa kosztuje od 4500-5000 pln). Nie chce sie pozbywac R5, ale chce naprawic ta belke.
Z gory dziekuje za podanie namiarow na warsztaty.
: 14 maja 2008, 19:40
autor: cyp
Mnie niedlugo czeka zajrzenie do mojej belki bo skrzypi na zakretach, jesli ktos ma jakies materialy (oprocz serwisowki) i zechcialby sie nimi podzielic, bede bardzo wdzieczny

: 14 maja 2008, 20:36
autor: Arti
jak naprawa jednej strony 5000zł to ja Ci gratuluję!!
ja będę się brał za naprawę belki z clio 16V i koszt częsci 200zł
robota własna
meches kumpel walnął 100zł za zrobienie jak mu przywiozę zdemontowane
: 14 maja 2008, 21:13
autor: kuba
tylna belka to nie takji problem jak wamn sie wydaje
: 15 maja 2008, 11:44
autor: lodoo
ale 4 drazkowa to inna bajka jak 2 drazkowa

kuba no to na co czekasz bierz i rob koledze

: 15 maja 2008, 21:18
autor: Antystatyczny
w GTT chyba jest 4 drążkowa...łącznik bliźniaczy i inne wynalazki

: 15 maja 2008, 22:21
autor: żuwik
Yo!
W ASO coś przygrali. Nie chce się im. U mnie powiedzieli 800zł za wymianę łożysk centralnych (jak bym przyniósł belkę zdemontowaną z auta). To dużo. Za 400 gość (który robił za warsztat bielskiego ASO nim to dorobiło się nowego budynku z warsztatem) miał mi zrobić wymianę łożyska belki, łożysk kół, tulei gumowych, dorobienie przewodów hamulcowych, montaż, demontaż, ustawienie geometrii. Wymiękł tylko bo miał narzędzia do 19ki, nie miał do 5ki. Mógłby je wykonać (tuleje zwykłe) ale musiałby mnie obciążyć kosztami, bo pewnie byłbym pierwszym i ostatnim na wymianę tych łożysk. Kupiłem belkę z GTT.
Co do wymiany we własnym zakresie, ponoć te łożyska łatwo pękają przy wciskaniu, dlatego mało kto się tego podejmuje. Wg mnie to pic na wodę, ale osobiście nie próbowałem.
Jakbyś potrzebował to za 80zł sprzedam Ci zestaw do naprawy belki (tuleje metalowo gumowe i łożyska belki SASICa), ale najpierw znajdź ludzki warsztat.