Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

1.7 wielopunkt z R19 a R5

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Sharky
Posty: 53
Rejestracja: 11 marca 2010, 20:11
Lokalizacja: ³ód¼

1.7 wielopunkt z R19 a R5

Post autor: Sharky »

Witam. Jwt chce wszczepić silnik F3N multu.
1. Czy wejdzie?
2. Jak to wygląda sprawa z sankami (gdzie je przykręcić?)?
3. od czego powinienem zacząć przed swap'em? (hamulce + zawieszenie do zmiany to wiem)

szukałem tematu ale niestety nie znalazłem jeśli był to poproszę o linka.
ach kochana ruda.... :/
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tos sienie naszukal zbtnio ;-)
1. nie ma znaczenia czy z R19 czy z R5 - 1,7 sa wszystkie takie same... wiec wejdzie...
2.
a) sanki juzmmasz przykrecone - zobacz gdize i przykrec w to samo moiejsce :-P
b) sanki zostaja twoje, a nie z R19.... poduszki powinny pasowac, te z R19 sa wieksze, ale wytryzmalsze...
3.
a) hamulce mozesz tez wziac z R19, zawieszenie - z GTE/GTT przod koniecznie, tyl moze poczekac, ale tez najlepiej odrazu zmienic...
b) wiazka elektryczna do przerobienia - ale duzo roboty nie ma... jak masz "uboga" wersje deski to potrzebna ci wiazka taka "lepsza" z jakiegos wtryskowego auta ;-) chocby 1,4i a najlepiej wiazka z GTE wtedy masz plug & play (mowie o wiazce spod deski rozdzielczej) wiazka silnika zostaje z R19
c) zapodajesz nowe przewody paliwowe zasilajacy 8mm i powrotny 6mm (moga byc rurki miedziane takie jak do instalacji gazowych ;-) do tego pompa paliwa elektryczna i filtr umieszczone kolo baku pod autem
d) wydech - w 1,7 jest dwururka i caly wydech jest wiekszy jak w 1,4
e) chlodnica z wentylatorem - z R19 przypasi, z 1,4 jest stanowczo za mala
f) skrzynia moze zostac twoja z 1,4, sprzeglo zostaje przy silniku z R19... najlepiej jednak zmienic skrzynie na taka jak w GTE czy w R19 - czyli typu JB3, ale pociaga to za soba koniecznosc wymiany prawej polosi przeznaczonej do tego typu skrzyni, polos z 1,4 pasuje, ale jest za krotka i wyskoczy z przegubu (doswiadczylem na wlasnej skorze)

no to chyba tyle....

mini poradnik do swapa 1,4 ==> 1,7 mnie jwiecej sklecony
Sharky
Posty: 53
Rejestracja: 11 marca 2010, 20:11
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: Sharky »

Lodoo wielkie dzięki o takie info mi chodziło :-)
ach kochana ruda.... :/
Elvis_Presley

Post autor: Elvis_Presley »

A swap z silnika 956ccm na 1.7? Jest takie coś możliwe wogóle? To rzadki silnik dosyć dlatego pytam ;) Przepraszam z góry za odkopywanie tematu, ale nie chciałem nowego zakładać ;)
gufner

Post autor: gufner »

Wszystko jest mozliwe. Jak masz R5tke w nowej budzie, nie babcie to wkladasz silniki az po 2.xxxx jakies, albo i wyzej, juz sie pogubilem w mozliwosci swapów :)
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

2.0 i nie wiecej jesli ma wejsc w swoje mocowania ;-)
swap z obojetne jakiego silnika na 1,7....2.0 jest mechanicznie taki sam i opisany na forum... a osprzet i kabelki - to wiadomo trzeba miec z silnika 1,7 i jakos je upchac w R5 ;-)
Karol

Post autor: Karol »

małe pytanko :-P
piszecie ze do 1,7 mpi pasuje skrzynia JB5, ale czy przy każdym 1,7 mpi z renault :?:
z tego co ja pamiętam to chciałem zamontować jb5 bo nie posiadałem jb3, ale jakoś nie chciała pasować, tak jakby koło zamachowe było odrobinkę większe.
Czy to możliwe, czy po prostu skrzynia była trzaśnięta :?:
za odpowiedz wielkie dzięki ;-)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

poprostu gdzieś dałeś pupki.. trzeba blache od silnika odkręcić jakąś szpilke o ile pamiętam.. i u mnie jeździ.
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

pasuje bez problemu... a koło zamahowe mieści się na styk, ale bez problemów ;-)
jjmag

Post autor: jjmag »

podepnę się pod temat co by nie śmiecić mam do łykniecia 1,7 mpi za czapke drobnych i teraz takie pytanko
1 wiązka na bank do wymiany bo mam 1,1 wiec zapytuje znawców tematu czy od 1,4 energy z 19 wystarczy czy szukać od 1,7
2 komputer sterujący od mono będzie sie nadawał czy muszę szukać konkretnie do mpi
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

Wiązka i komp ma być od 1,7
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Dokładnie, wiązki (próg, komora, deska) muszą być z MPi, podobnie komputer.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

kabar pisze:Dokładnie, wiązki (próg, komora, deska) muszą być z MPi, podobnie komputer.
tak można pomodzić z wiązką od mpi z 19 ale zabawa jest i niekoniecznie jest potrzebna wiązka pod deske ale jeśli ma być wszystko jak z serii bez ciągniecie kilku kabli dodatkowych po zmianie zegarów to trzeba też wiązke oryginalną ;)
jjmag

Post autor: jjmag »

no tutaj właśnie myślałem zostawić cała deskę jak i zegary orginalną a przygotować się do tego w ten sposób że w razie wu podjeżdżam odpinam co muszę odkrecam sanki wraz z kompletną skrzynią i amorami podjeżdżam drugim zestawem i upycham w komplecie na swoje miejsce
mmaniek
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwietnia 2010, 20:09
Lokalizacja: £ÓD¬

Post autor: mmaniek »

witam ponownie. Dawno mnie nie było na forum więc możecie mnie nie pamiętać.Kończę właśnie montować 1.7 u siebie i jeśli można się wtrącić to u mnie przednia poduszka na skrzyni musiała przejść modyfikacje.Za chusteczkę nie chciała pasować. A wiązkę składałem z 3 nie pasowały mi kostki na deskę i słupki więc cążki w dłoń i do boju.Pozdro. :>
R 5
R 19
LAGUNA I LIFT 1.6 16V
obecnie ESPACE II 2.8 V6
ODPOWIEDZ