Strona 1 z 2

1.7 wielopunkt z R19 a R5

: 23 maja 2008, 10:39
autor: Sharky
Witam. Jwt chce wszczepić silnik F3N multu.
1. Czy wejdzie?
2. Jak to wygląda sprawa z sankami (gdzie je przykręcić?)?
3. od czego powinienem zacząć przed swap'em? (hamulce + zawieszenie do zmiany to wiem)

szukałem tematu ale niestety nie znalazłem jeśli był to poproszę o linka.

: 23 maja 2008, 12:42
autor: lodoo
tos sienie naszukal zbtnio ;-)
1. nie ma znaczenia czy z R19 czy z R5 - 1,7 sa wszystkie takie same... wiec wejdzie...
2.
a) sanki juzmmasz przykrecone - zobacz gdize i przykrec w to samo moiejsce :-P
b) sanki zostaja twoje, a nie z R19.... poduszki powinny pasowac, te z R19 sa wieksze, ale wytryzmalsze...
3.
a) hamulce mozesz tez wziac z R19, zawieszenie - z GTE/GTT przod koniecznie, tyl moze poczekac, ale tez najlepiej odrazu zmienic...
b) wiazka elektryczna do przerobienia - ale duzo roboty nie ma... jak masz "uboga" wersje deski to potrzebna ci wiazka taka "lepsza" z jakiegos wtryskowego auta ;-) chocby 1,4i a najlepiej wiazka z GTE wtedy masz plug & play (mowie o wiazce spod deski rozdzielczej) wiazka silnika zostaje z R19
c) zapodajesz nowe przewody paliwowe zasilajacy 8mm i powrotny 6mm (moga byc rurki miedziane takie jak do instalacji gazowych ;-) do tego pompa paliwa elektryczna i filtr umieszczone kolo baku pod autem
d) wydech - w 1,7 jest dwururka i caly wydech jest wiekszy jak w 1,4
e) chlodnica z wentylatorem - z R19 przypasi, z 1,4 jest stanowczo za mala
f) skrzynia moze zostac twoja z 1,4, sprzeglo zostaje przy silniku z R19... najlepiej jednak zmienic skrzynie na taka jak w GTE czy w R19 - czyli typu JB3, ale pociaga to za soba koniecznosc wymiany prawej polosi przeznaczonej do tego typu skrzyni, polos z 1,4 pasuje, ale jest za krotka i wyskoczy z przegubu (doswiadczylem na wlasnej skorze)

no to chyba tyle....

mini poradnik do swapa 1,4 ==> 1,7 mnie jwiecej sklecony

: 24 maja 2008, 21:42
autor: Sharky
Lodoo wielkie dzięki o takie info mi chodziło :-)

: 28 listopada 2008, 22:33
autor: Elvis_Presley
A swap z silnika 956ccm na 1.7? Jest takie coś możliwe wogóle? To rzadki silnik dosyć dlatego pytam ;) Przepraszam z góry za odkopywanie tematu, ale nie chciałem nowego zakładać ;)

: 28 listopada 2008, 23:38
autor: gufner
Wszystko jest mozliwe. Jak masz R5tke w nowej budzie, nie babcie to wkladasz silniki az po 2.xxxx jakies, albo i wyzej, juz sie pogubilem w mozliwosci swapów :)

: 30 listopada 2008, 23:16
autor: lodoo
2.0 i nie wiecej jesli ma wejsc w swoje mocowania ;-)
swap z obojetne jakiego silnika na 1,7....2.0 jest mechanicznie taki sam i opisany na forum... a osprzet i kabelki - to wiadomo trzeba miec z silnika 1,7 i jakos je upchac w R5 ;-)

: 7 maja 2009, 20:09
autor: Karol
małe pytanko :-P
piszecie ze do 1,7 mpi pasuje skrzynia JB5, ale czy przy każdym 1,7 mpi z renault :?:
z tego co ja pamiętam to chciałem zamontować jb5 bo nie posiadałem jb3, ale jakoś nie chciała pasować, tak jakby koło zamachowe było odrobinkę większe.
Czy to możliwe, czy po prostu skrzynia była trzaśnięta :?:
za odpowiedz wielkie dzięki ;-)

: 7 maja 2009, 20:17
autor: wsmpw
poprostu gdzieś dałeś pupki.. trzeba blache od silnika odkręcić jakąś szpilke o ile pamiętam.. i u mnie jeździ.

: 7 maja 2009, 21:18
autor: lodoo
pasuje bez problemu... a koło zamahowe mieści się na styk, ale bez problemów ;-)

: 5 marca 2010, 15:56
autor: jjmag
podepnę się pod temat co by nie śmiecić mam do łykniecia 1,7 mpi za czapke drobnych i teraz takie pytanko
1 wiązka na bank do wymiany bo mam 1,1 wiec zapytuje znawców tematu czy od 1,4 energy z 19 wystarczy czy szukać od 1,7
2 komputer sterujący od mono będzie sie nadawał czy muszę szukać konkretnie do mpi

: 5 marca 2010, 16:30
autor: maciek od iwony
Wiązka i komp ma być od 1,7

: 5 marca 2010, 16:46
autor: kabar
Dokładnie, wiązki (próg, komora, deska) muszą być z MPi, podobnie komputer.

: 5 marca 2010, 20:11
autor: wsmpw
kabar pisze:Dokładnie, wiązki (próg, komora, deska) muszą być z MPi, podobnie komputer.
tak można pomodzić z wiązką od mpi z 19 ale zabawa jest i niekoniecznie jest potrzebna wiązka pod deske ale jeśli ma być wszystko jak z serii bez ciągniecie kilku kabli dodatkowych po zmianie zegarów to trzeba też wiązke oryginalną ;)

: 6 marca 2010, 08:34
autor: jjmag
no tutaj właśnie myślałem zostawić cała deskę jak i zegary orginalną a przygotować się do tego w ten sposób że w razie wu podjeżdżam odpinam co muszę odkrecam sanki wraz z kompletną skrzynią i amorami podjeżdżam drugim zestawem i upycham w komplecie na swoje miejsce

: 17 kwietnia 2010, 20:28
autor: mmaniek
witam ponownie. Dawno mnie nie było na forum więc możecie mnie nie pamiętać.Kończę właśnie montować 1.7 u siebie i jeśli można się wtrącić to u mnie przednia poduszka na skrzyni musiała przejść modyfikacje.Za chusteczkę nie chciała pasować. A wiązkę składałem z 3 nie pasowały mi kostki na deskę i słupki więc cążki w dłoń i do boju.Pozdro. :>