Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

R5 > diesel > TD

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Bartek_R5

R5 > diesel > TD

Post autor: Bartek_R5 »

Zastanawie mnie jakie silnik wysokoprezne pasuja do R5, wiem ze mozna kazdy spasowac ale chodzi mi o silniki pochodne Renault ktore beda pasowac bez wiekszych modow.

R19 - 1,9D N/A
R19 - 1,9TD
Laguna - 1,9DTI
Laguna - 2,3TD
Clio - 1,9D N/A

w Volvo seri 7##
sa tez 2,4 TDI

nie miałem nigdy styczniosci z zadnym z tych silnikow. Ktory był by najbardziej opcjonalny do R5 pod wzgledem SWAPA i krecenia??

1,9 TD ??
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tylko i wylacznie....

1,9D nie ma sensu....
lagunowe raczej juz nie przypasza...

koszt to jakies 2k za silnik i minimum drugie tyle na czesci zawieszenie i hamulce...
Arti

Post autor: Arti »

1,9td
Piotrek
Posty: 992
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

chyba ze się całego rozbitka ściągnie od sąsiadów z dobrym silnikiem resztą gratów
tel. 694-451-356
Obrazek
Bartek_R5

Post autor: Bartek_R5 »

a czy ktos z forum przerabiał temat 1,9TD do piątki ??
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

Bartek_R5 pisze:a czy ktos z forum przerabiał temat 1,9TD do piątki ??
mialem takie plany ale jednak benzyna i problemy z przemianowaniema auta z benzin an ropa wygraly

druga kwestia 1,9 TD jak juz dorwiesz w r19 to maja one przebiegi po 250 000 - 300 000 km a co za tym idzie przydaloby sie zregenerowac pompe wtryskowa i tu robia sie schody ceny od 500 w gore za regeneracje, koncowki wtryskow 4x60 minimum ze juz nie wspone o regeneracji turbinki lub uzywce tez kolo 500 600 minimum

skad te remonta odrazu ??? :D jak juz wsadzac silnik 1,9 td to niech to jezdzi a nei tylko kopci :D
Awatar użytkownika
Kniksc
Posty: 167
Rejestracja: 30 stycznia 2009, 18:33
Lokalizacja: £ozina (Wroc³aw)

Post autor: Kniksc »

na starym forum jeden z klubowiczów wypatrzył w niemczech zwykłe 1,6 z wstawionym turbo, była to jakaś samoróbka i podobno miała aż 60KM :D
Jak będę miał fundusze i trafi się okazja to w przyszłym roku mam nadzieje że będę śmigał 1,9TD ;] zwłaszcza że mój obecny silnik jest już raczej na wykończeniu :|
JOZBRZ
Posty: 36
Rejestracja: 10 listopada 2009, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JOZBRZ »

jezeli chodzi o silnik to dysponuje takowym i jestem skory go sprzedać cały lub na cześci jezeli jest ktoś zainteresowany prosze pisać:) pozdrawiam.

[ Dodano: 29 Maj 2010, 19:15 ]
dodam tylko ze siedzi on w mojej r5 która stoi przy garażu niestety nie jest na chodzie.. wredna uszczelka pod głowicą zakończyła jej piekny żywot... slicznie sie zbierała:)
corey16

Post autor: corey16 »

mhh
daty??
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no i co, że daty?
może akurat ktoś będzie szukał czegoś właśnie w tym temacie...
akurat taki post jest jak najbardziej na miejscu....
Awatar użytkownika
Kniksc
Posty: 167
Rejestracja: 30 stycznia 2009, 18:33
Lokalizacja: £ozina (Wroc³aw)

Post autor: Kniksc »

JOZBRZ

ale Ty masz dizla 1,6 z turbiną ? czy zwykłego ? bo takie zwykłe 1,6 niedziałające to mam 2szt. i poszukuję raczej sprawnego ;]

tak poza tym to dzięki za odświeżenie tematu, dzięki temu wiem że:
Kniksc pisze:Jak będę miał fundusze i trafi się okazja to w przyszłym roku mam nadzieje że będę śmigał 1,9TD ;] zwłaszcza że mój obecny silnik jest już raczej na wykończeniu :|
1 - wciąż chcę wstawić mocnego dizla do piątki niestety nadal nie mam funduszy i czasu :(
2 - silnik o którym pisałem prawie 2 lata temu że jest na wykończeniu "zabrała" dopiero ta zima...


PS. jeszcze nie miałem okazji do cytowania samego siebie, mam nadzieję że to nie jest sprzeczne z regulaminem forum ;)
JOZBRZ
Posty: 36
Rejestracja: 10 listopada 2009, 16:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JOZBRZ »

kupiłem piątala juz przerobionego na 1.9td silnik chyba od 19 tak mi sie wydaje.. powoli zostaje rozkręcany na części dlatego też piszę może komuś coś sie przyda..?? a ja raczej czasu i $$ nie mam zeby sie bawić w zmiane uszczelki pod głowicą.. inwestuje w 5 1.4 w benzynce:)))
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

Kniksc, Poważnie ktoś wstawił turno do 1.6 ? Wiesz może o tym coś więcej :D?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Odgrzebałeś okropnie stary temat.
Skoro jednak Cię to interesuje, to wstawiłem zarówno 1.9 D do piątki jak i 1.9 TD
Uturbianie 1.6 D jest bez sensu, gdy tanio można kupić 1.9 TD razem z całą skorodowaną R19 :)
Wszystko pasuje, a jak sam wiesz przy tym silniku instalacja elektryczna praktycznie nie istnieje - przekładasz wszystko od 1.6D włącznie z czujnikami. Jedynie elektrozawór przy pompie może mieć co najwyżej inną wtyczkę.
Przednią łapę i mocowanie alternatora możesz przełożyć od 1.6D, ale polecam kupić i wspawać w budę dodatkowe wzmocnienie jakie było w Rapidzie przy 1.9D i zastosować górną łapę od rapida - mniej wtedy trzęsie bo silnik wisi a nie opiera się na poduszce.
Jedyny poważniejszy problem tej operacji, to konieczność dopasowania lepszej chłodnicy. Co prawda ta od R5 1.6 D daje radę, ale w upały wentylator co chwila się włącza. Może nawet nie tyle większą co nową mosiężną bez kamienia.

EDYCJA: No i filtr powietrza - trzeba z czegoś podpacować. Ja na szybko miałem stożek w obudowie od czegoś znalezionego na szrocie :)
Awatar użytkownika
kusio102
Posty: 373
Rejestracja: 29 września 2014, 18:33
Lokalizacja: Wa³brzych

Post autor: kusio102 »

Wiem ale właśnie tego szukałem, ale zakładając, jeśli ktoś zrobi kompletny remont 1.6 i wszystko bedzie igła to uturbienie i żywotnosc powyzej najblizszej biedronki jest osiągalna ?
A o tym ze 1.9 td pasuje bez problemu wiem bo brat kiedyś wstawił coś takiego do swojej r5
ODPOWIEDZ