Strona 2 z 2

: 19 lutego 2015, 10:26
autor: tommies
Trochę to sztuka dla sztuki. Zazwyczaj wersje z turbo mają inne tłoki i korbowody, głowica. Obniżony jest też stopień sprężania. Nigdy sam tego nie robiłem, ale jak czyta się na forach operacje takie się udają jak nie przesadzi się z doładowaniem. Co do trwałości, to na pewno będzie dużo niższa - pytanie tylko o ile.
Moim zdaniem taka operacja jest bez sensu. Po co wyłamywać drzwi skoro są otwarte? Poszukasz trochę i za 1500 znajdziesz R19 1.9TD na przykład
http://olx.pl/oferta/renault-19-chamade ... 11516eac89
Elegancko sobie wszystko do swapa przygotujesz i posprawdzasz.

: 19 lutego 2015, 12:44
autor: kurylek
nie wspominając o częściach które możesz wyciągnąć typu hamulce, wiązki(wtyczki),żaróweczki , zegary itd.

: 22 października 2019, 21:37
autor: kruszyn
Czy jakimś cudem jest tu jeszcze ktoś, kto wstawił 1.9 TD zamiast 1.6D? Mój diesel chyba powoli kończy żywot, zastanawiam się nad kupnem 1.9TD i wstawieniem do starej budy, aniżeli remontem 1.6 chociaż takiej możliwości też nie wykluczam. Czy wystarczy kupić coś w stylu:
https://www.olx.pl/oferta/silnik-renaul ... xKZau.html
i rzeźbić?

: 23 października 2019, 10:11
autor: tommies
Można i 1.9TD, ale prościej 1.9D
Najlepiej na szrocie znaleźć Rapida/Expressa 1.9D i oprócz silnika wyciąć także górne mocowanie przy kielichu.
Sanki też z Rapida albo Clio I, lub przerobić R5tkowe, aby wlazła większa chłodnica.Jeśli nie planujesz wspomagania elektrohydraulicznego, to z niewielką przeróbką wejdzie obudowa filtra powietrza od Rapid/Clio 1.9D

Musisz szukać silnika starszego typu bez sterowania elektronicznego na pompie.
Z elektryki silnika to tylko świece żarowe i elektrozawór ;)