Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Masy

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Dziku

Masy

Post autor: Dziku »

Z racji czynników różnych, zdajesie że powróci r5 w me posiadanie. Ścierka najprawdopodobniej ewoluuje do stadium luxuowego 4x4~200KM ale maży mi sie drugi samochodzik, właśnie r5, z tym że mam 2 koncepcje:
- zapier**dełko zakrętowe czyli f7p, klatka zawias, żrby jak najszybciej z dużą frajdą..
- oszczędne, wygodne i inne, aczkolwiek dynamiczne 1.9TD...

I tu pojawwia sie pytanie:
Ile ważą konkretne silniki,najchętniej z osprzętem, czyli:
- 1.4 ohv
- 1.7mpi/gaźnik
- 1.8 16v
- 2.0 8v(laguna bodajże)
- 1.6/1.9d
- 1.9 TD

z góry dzieki za odpowiedź. z wierzchu patrząc to 1.7, 2.0 i diesle wyglądają podobnie, ale jak jest z masą?
Pozdr
Awatar użytkownika
Kniksc
Posty: 169
Rejestracja: 30 stycznia 2009, 18:33
Lokalizacja: £ozina (Wroc³aw)

Post autor: Kniksc »

moim zdaniem sam silnik od 1,6 po 2.0 waży praktycznie tyle samo +- waga osprzętu
1,4 zapewne mniej ale bij zabij nie mam pojęcia o ile, może ktoś ma jakies konkretniejsze dane, czekamy ;]
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

1,7 i 2,0 8v wazy tyle samo... identyczny silnik... roznica moze byc niewielka w osprzecie jedynie... podpialbym tez do tego 1,6D i 1,9D...
16V jest jzu wyczuwalnie ciezsze i do tego malo miejsca pod maska
TD tez bedize troche ciezsze niz zwykle 1,9 ze wzgledu na turbo i osprzet... ale mysle ze bedize podobnie do 16V
pavko

Post autor: pavko »

1.9D z osprzętem (pompa wtryskowa, kolektory, alternator, sprzęgło) na palecie ważył 150 kg
konradmk

Post autor: konradmk »

imho 1.8 16v jest tak ciężkie że żeby był sens montowania tego w R5 trzeba przesunąć jakoś trochę ciężaru na tył. niestety jest to chyba niewykonalne, można co prawda wziąć ze 4 płyty chodnikowe zamiast tylnej kanapy ale wtedy ucierpi przyspieszenie :D ja bym jednak polecał 1.4 turbo, mocniejsze po modach i lepiej wyważone przez co w zakręcie dupa nie wyprzedzi przedniej osi bez ostrzeżenia
Dziku

Post autor: Dziku »

Wiesz, trochę przesunąć zawsze można, aku do bagażnika, laminatowa maska itp. Zawsze coś to da. Jakoś mi sie nie che wierzyć żęby był jakiś przesadnie cieższy od 1.7, co tam waży wiecej? kawałek głowicy i wałek? bez wspomagania, tez sobie poradzę, duży jestem. A nie ukrywam, że 1.8 to 2.5-3kpln na r19 Z zego trochę wróci, będą cheble itp+rozrząd i płyny, a gtt żeby jeździło podobnie?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

gtt jezdzi podobnie w serii :-P jak nie lepiej...
silnik 16V jest DUZO ciezszy... awaryjny i generalnie nie polecany... juz lepiej 2.0 8V - osiagi podobne (patrz na moment) a masa duzo mniejsza, silnik trwalszy i bez wady fabrycznej w postaci zacierajacych sie panewek co jakis czas :-D
ODPOWIEDZ