Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

swap układu hamulcowego

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Bartek_R5

swap układu hamulcowego

Post autor: Bartek_R5 »

Witam ;) na form jest napisane jakie silniki jest mozliwosc swapowac w R5 ale mało co znalzłem o podstawowej rzeczy tzn. układy hamulcowe, jezdne i zawieszenia. I mam pare pytan :)


1. Jaki jest najwiekszy i najskuteczniejszy zestaw hamulcowy przod do R5 ??

2. Czy serwa sa takie same we wszystkich R5??

3. Wiem ze w GTE/GTT były dwa rodzaje MacPersonow jakie?? czym sie rozniły ?? czy mocowanie do zwrotnic tez były rozne??

4. Belka tylniego zawieszenia były 2 rodzaje, z bebnami 2 drazkowa i z tarczami 4 drazkami tak?? jezli sie myle prosze mnie poprawic ;)

5. Jaki zestaw hamulcowy o wiekszej skutecznosci niz seryjne z R5 GTT/GTE na tył ??

6. Czy gałki kierownicze, drazki, magłownice we wszystki R5 sa takie same ?? Wiem ze były ze wspomaganiem i bez.

i chyba tyle ;) z gory przepraszam za ew. błedy.

Pozdrawiam ;)
Arti

Post autor: Arti »

1. Największy zestaw na przód jest taki jaki zmieści się pod felgą
std w gtt to 238mm
ja mam 259mm z clio 16V
można założyć też 285mm
wszystko kwestia felgi

3. W gtt/gte były dwa rodzaje - różniły się mocowaniem do zwrotnicy i górnymi mocowaniami

4. belka czterodrążkowa była w gtt/gte i miała tarcze

5. Po co kombinować z większym zestawem na tył niż gtt i gte - dobra tarcza i klocek
tył pracuje na około 20-30%

6. Magiel w gtt ma inne mocowania, wersje ze wspomaganiem również występowały
znalezienie magla do piątki ze wspomą to duży problem
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Na tyl nie ma sensu kombinowac - ew. tylko lepsze tarcze/klocki ale w oryginalnej konfiguracji, za to na przod.....

285 mm, felga 15" minimum

300 mm, felga 16" minimum

325 mm, felga 17" minimum

Miec moc to nie wszystko - trzeba to jeszcze wyhamowac.
osamiec

Post autor: osamiec »

No dobra, ale dajmy na to że posiadając zwykłą piątkę 1,4 zechciałoby mi się udoskonalić ukł. hamulcowy. Teraz to mam "kapselki" z przodu, z tyłu bebny. Czy jest jakiś zestaw, np z innej renaty, który by pasował plug n play? Bez drastycznego zmieniania całego przedniego i tylnego zawiasu, mocowań zacisków, wybebeszania połowy samochodu etc? Pytanie czysto teoretyczne, więc nie karćcie mnie Panowie za to że nie wiem jaki rozmiar ma tarcza w moim samochodzie, czy za zadawanie głupich pytań :oops: .
pavko

Post autor: pavko »

Z przodu wymieniasz tarcze i zaciski na takie od tarcz wentylowanych 259 mm (2 śruby i przewód met-gum) a z tyłu zdejmujesz bębny, tarcze kotwiczne z szczękami i cylinderkami a następnie zakładasz tarczowe z gtt, r19 1.8 16V (nakrętka piasty, 4 śruby, przewód hamulcowy). Wg mojej wiedzy z przodu da się spokojnie założyć wentylowane 280 na zaciskach bosh'a z kangoo, megane, laguny (ale dopóki nie przymierzę to nie zaręczę...). Pamiętaj też że zwiększając rozmiar tarczy pozbawiasz się kolejno możliwości użycia felg 13 i 14 calowych. I to w zasadzie cała filozofia ;)
osamiec

Post autor: osamiec »

pavko pisze:Z przodu wymieniasz tarcze i zaciski na takie od tarcz wentylowanych 259 mm (2 śruby i przewód met-gum))
Czyli przy doborze odpowiednich zacisków nie musze nic grzebać przy mocowaniach?
pavko pisze:Pamiętaj też że zwiększając rozmiar tarczy pozbawiasz się kolejno możliwości użycia felg 13 i 14 calowych. I to w zasadzie cała filozofia ;)
Akurat z miejscem na większe zaciski/tarcze nie ma problemu u mnie, mam 15" na 7" szerokie.
pavko

Post autor: pavko »

osamiec pisze:Czyli przy doborze odpowiednich zacisków nie musze nic grzebać przy mocowaniach?
Dokładnie tak ;) Np. te zaciski które w dziale k/s sprzedaje wasq... Z tego co pamiętam r19 1.9td, 1.8 16V, mocniejsze wersje clio I, clio II... jest tego trochę...
ODPOWIEDZ