Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zbyt wysokie wolne obroty w Renault 5 1.4 Super

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

bartoszm

Zbyt wysokie wolne obroty w Renault 5 1.4 Super

Post autor: bartoszm »

W samochodzie są zbyt wysokie wolne obroty, co może byc tego przyczyną.
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

Witam kolegę.Jak poszukasz w dziale technicznym na pewno znajdziesz na 95% odpowiedz na trapiące pytanie :lol:
bartoszm

Post autor: bartoszm »

Dzięki będe szukac
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jak 1.4 monowtrysk to pisalem juz jak to rozwiazac.
maciekc

Re: Zbyt wysokie wolne obroty w Renault 5 1.4 Super

Post autor: maciekc »

bartoszm pisze:W samochodzie są zbyt wysokie wolne obroty, co może byc tego przyczyną.
Sprawdz silniczek przy przepustnicy. Mozesz go wykrecic i podac na niego +12V(tylko nie pamietam na ktore piny). Powinien sie wsuwac badz wysuwac, po zmianie polaryzacji powinien pojsc w druga strone.
U mnie padl tak ze mialem 6000rpm na jalowym.
Wsadzilem silniczek od drukarki hp i juz z 1,5 roku dziala bez zarzutu.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

maciekc pisze:Wsadzilem silniczek od drukarki hp i juz z 1,5 roku dziala bez zarzutu.
hmm ciekawe jak to rozwiązałeś możesz pokazać?
maciekc

Post autor: maciekc »

wsmpw pisze:
maciekc pisze:Wsadzilem silniczek od drukarki hp i juz z 1,5 roku dziala bez zarzutu.
hmm ciekawe jak to rozwiązałeś możesz pokazać?
Dokladnie juz nie pamietam jak to bylo...

Ale zgrubsza bylo tak drukarka hp 840c bodajze stala w piwnicy wiec ja przynioslem rozebralem na czesci i dorwalem piekny silniczek ktory wymiarami przypominal tamten.
Jak odkrecimy silniczek od przepustnicy to sklada sie on tak jakby z dwoch czesci - silnika i przekladni. Odkrecilem silniczek od przekladni i w to miejsce wstawilem silniczek z hp - prawie idealnie pasowal - trzeba bylo dobrac tylko odpowiednia zebatke(prawie sie udalo - troche rzezi jak sie wsuwa i wysuwa).
Oczywiscie zeby to dobrze spasowac trzeba bylo powiercic troche w tym plastiku i poszlifowac. Mysle ze kazdy silniczek na 12V da rade tam wstawic po drobnych przerobkach.

Na silniczek zalozylem jeszcze opakowanie z dezodorantu(taki z kulka) co by sie zabardzo woda na niego nie lala - oryginalny byl bardziej sczelny. Jednak juz dosyc dawno opakowanie odpadlo i jezdzi bez, jak narazie chodzi...

Moge wrzucic zdjecia jak to z zewnatrz wyglada w przyszlym tygodniu.
kuba

Post autor: kuba »

Wymien uszczelke miedzy kolektorami i bedzie git
kampinek
Posty: 13
Rejestracja: 12 lipca 2010, 15:29
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kampinek »

a ja wymieniłem uszczelke, silniczek dziala a obroty nadzal szaleją, Moze jakies inne sugestie?
Renualt 5 GTR 89r 5 D 1.4 monowtrysk
kolor srebrny
wsmpw

Post autor: wsmpw »

sonda czujniki w kolektrorze temperatury powietrza i samego kolektora
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

No dobra - uszczelkę wymieniłeś - ale czy EGR jest sprawny? Wywal go i zaślep to szczelnie w cholere.
karo3003

Post autor: karo3003 »

z własnego doświadczenia powiem że najlepszym rozwiązaniem jest wymiana na gaźnik :) ten monowtrysk to bardzo niewdzięczne urządzenie...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

A ja przekornie napisze - gaźnik to zabytek klasy zerowej i jego miejsce jest w muzeum, no może jeszcze chwilkę w kosiarkach i piłach spalinowych. Prawidłowo naprawiony 1.4 mono odwdzięcza się małym spalaniem i łatwym bezobsługowym rozruchem.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Popieram :-)
karo3003

Post autor: karo3003 »

no jak się wyda równowartość całego samochodu na wymianę tego, śmego i owego to przy odrobinie szczęścia faktycznie może i podziała do czasu aż się nie popsuje... Swego czasu nie rozumiałem niechęci niektórych do monowtrysku ale teraz sam widzę że to nie jest zbyt udane urządzenie...
ODPOWIEDZ