Strona 1 z 1

SWAP C1E 1,1 na C3J 1,4, pytania.

: 6 maja 2009, 23:20
autor: ciast
Sto pytań do - na które nie znalazłem odpowiedzi na forum. Czy przy SWAPie takim jak w temacie - czyli z gaźnikowego C1E na monowtryskowy C3J będzie dużo dłubania? Jak wygląda sprawa z elektryką(czy coś takiego tutaj występuje?) Załóżmy, że silnik jest kompletny z wiązką, osprzętem, skrzynią, półosiami. Jak wygląda sprawa hamulców? Czy do wersji z C3Jotem montowali mocniejsze hamulce? Jeżeli tak to tylko pompa o większej wydajności czy zaciski również gabarytowo większe? Potrzebuję wszelkich informacji dotyczących takiego SWAPa.
Pozdro. Ciastek.

: 7 maja 2009, 01:49
autor: corey16
Ja mam C3J na Gaźniku
Podeszedl plug and play bez żadnych zmian

: 7 maja 2009, 07:27
autor: lodoo
komora silnika to pryszcz - wszystko pasuje... potrzebujesz silnika z wiązką i kompem oraz ze skrzynią (z 1,1 też pasuje ale z reguły jest 4 biegowa)
poduszki te same
chłodnica ta sama
zawias i hamulce te same
wydech inny, ale z tego co się orientuję to podpasi ten z 1,1
elektryka czujników itp (kostka przy lewym przednim reflektorze) ta sama podpinasz kostkę i gra
dorzucasz pompę paliwa wraz z filtrem przy zbiorniku

Jedyne co musisz jeszcze przerobić to trochę elektryki pod deską rozdzielczą
- elektryczna pompa paliwa - instalacja do niej (masa i zasilanie), zasilanie idzie z wiązki komputera z jednego z przekaźników w wiązce
- zasilanie wiązki komputera - masa na śrubę i zasilanie plusowe przez duży bezpiecznik, bezpośrednio z akumulatora
- nie wiem jak 1,4 ale 1,7 ma jeszcze "starter signal" podłączany do komputera - tu podajesz sygnał z rozrusznika (stacyjki) - biały kabelek, który włącza elektromagnes na rozruszniku

No i to w zasadzie wszystko, miły i przyjemny mechanicznie i elektrycznie swap

wasQ miał problemy jeszcze z elektryka w zegarach - jakaś inna wersja i po podpięciu była choinka :-D ale to odosobniony przypadek i buda z hiszpanii ;-)

: 7 maja 2009, 09:33
autor: ciast
Pytanie padło bo w Rapidzie mam C3J z mono. Także miałbym wszystko co trzeba. Jakbym przekładał to razem ze skrzynią, bo mimo, że u siebie mam 5cio biegową, to w rapidzie zdaje się być lepsze przełożenie.
Sprawa do przemyślenia.
Corey16, rozumie, że ktoś tam podmienił monowtrysk z gaźnikiem, bo z tego co się orientuję wszystkie C3Joty były mono? - mogę się mylić ;)

: 7 maja 2009, 12:03
autor: lodoo
3 to zawsze wtrysk SPI lub MPI
1 to gaznik
2 to gaznik 2-gardzielowy

: 7 maja 2009, 13:40
autor: corey16
dokładnie
mój silniczek został przerobiony z nie wiadomych mi przyczyn

: 7 maja 2009, 23:47
autor: ciast
Z silników 1,4 jest jeszcze jeden dość ciekawy, tani, i w miarę ma kopyto - E6J - gaźnikowe 80konne, 1,4 energy z R19... też korci.

: 8 maja 2009, 07:23
autor: lodoo
R19 albo Clio - ale ENERGY w Clio ma mocowanie przy kielichu a nie na dolnej poduszce ;-)

: 9 maja 2009, 16:38
autor: ciast
Lodoo, ano raczej myślałem o R19, bo jest chyba mocowany tak samo jak u nas? Ostatnio miałem okazję śmignąć takim, w swojej miałem E7J 75koni i powiem, że dawało radę...;)

ok, koniec, bo się lekki OT zrobił.

: 11 maja 2009, 08:30
autor: lodoo
a nie wiem jak to jest z energy w 19... ale chyba od dołu normalnie...