Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Konkretne pytania o SWAP z F3N na F3R
Moderator: Moderatorzy
Konkretne pytania o SWAP z F3N na F3R
Zbieram informacje niezbędne do wymiany silnika na 2.0 z Laguny i w związku z tym mam kilka pytań. Silnik, którego poszukuję to F3R. Na Allegro jest spory wybór i z tego co widzę, są dwa rodzaje. W pierwszym kopułka, z której wychodzą przewody wysokiego napięcia znajduję się na głowicy, z boku, tak jak w F3N.
Drugi model F3R to ten, gdzie przewody wychodzą od dołu z bloku silnika.
Czym one się różnią i czy mogę wybrać dowolny? Czy potrzebny mi jest osprzęt od tego silnika, czy wystarczy mi tylko ten z 1,7 mono (F3N).
BTW, co kryje się pod pojęciem osprzęt? Alernator, pompa wody, coś jeszcze?
Czy układ chłodzenia z F3N wystarczy, czy muszę coś w nim zmieniać?
Czy kolektor wydechowy przypasuje od starego silnika bez przeróbek?
Drugi model F3R to ten, gdzie przewody wychodzą od dołu z bloku silnika.
Czym one się różnią i czy mogę wybrać dowolny? Czy potrzebny mi jest osprzęt od tego silnika, czy wystarczy mi tylko ten z 1,7 mono (F3N).
BTW, co kryje się pod pojęciem osprzęt? Alernator, pompa wody, coś jeszcze?
Czy układ chłodzenia z F3N wystarczy, czy muszę coś w nim zmieniać?
Czy kolektor wydechowy przypasuje od starego silnika bez przeróbek?
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38
osprzęt cały bierzesz z silnika 1,7
łapa silnika, alternator z mocowaniem itp... pompa wody zostaje lagunowa...
rozrusznik i koło zamahowe potrzebujesz z lagunowego, moduł zapłonowy i komputer z wiązką również...
laguny mają immobiliser, więc trzeba go usunąć z komputera... jest tu taki jeden, który jesli będzie chciał może Ci to załatwić, jeśli nie musisz szukać sam elektronika, który Ci to zrobi... koszt od 300 do 500zł
Chłodnica - nie wiem jaką masz - była wersja "cienka" i "gruba" - cienka nie wystarczy, musisz mieć tą grubą - taką jak w dizlu
dolne wejście cieczy chłodzącej do silnika jest dłuższe niż w R5 - trzeba obciąć i zespawać albo kombinować z wężami gumowymi ostro...
wersja z 2 cewkami albo z modułem i kopuła - twoja sprawa, mi polecono wersję z kopułką i taką kupiłem... Dalej nie wiem dlaczego ta jest niby lepsza
sprzęgło z 1,7 nie pasuje, będziesz musiał kupić z 2.0
kolektor wydechowy musisz mieć z 1,7 ten z 2.0 jesi inaczej wyprofilowany i nie mieści się
koło pasowe na wal - to od paska wielorowkowego - teoretycznie trzeba zmienić na to z 1,7, ale wg mnie będzie pasować to lagunowe... jeszcze tego nie obcykałem do końca
no i to tyle chyba...
łapa silnika, alternator z mocowaniem itp... pompa wody zostaje lagunowa...
rozrusznik i koło zamahowe potrzebujesz z lagunowego, moduł zapłonowy i komputer z wiązką również...
laguny mają immobiliser, więc trzeba go usunąć z komputera... jest tu taki jeden, który jesli będzie chciał może Ci to załatwić, jeśli nie musisz szukać sam elektronika, który Ci to zrobi... koszt od 300 do 500zł
Chłodnica - nie wiem jaką masz - była wersja "cienka" i "gruba" - cienka nie wystarczy, musisz mieć tą grubą - taką jak w dizlu
dolne wejście cieczy chłodzącej do silnika jest dłuższe niż w R5 - trzeba obciąć i zespawać albo kombinować z wężami gumowymi ostro...
wersja z 2 cewkami albo z modułem i kopuła - twoja sprawa, mi polecono wersję z kopułką i taką kupiłem... Dalej nie wiem dlaczego ta jest niby lepsza
sprzęgło z 1,7 nie pasuje, będziesz musiał kupić z 2.0
kolektor wydechowy musisz mieć z 1,7 ten z 2.0 jesi inaczej wyprofilowany i nie mieści się
koło pasowe na wal - to od paska wielorowkowego - teoretycznie trzeba zmienić na to z 1,7, ale wg mnie będzie pasować to lagunowe... jeszcze tego nie obcykałem do końca
no i to tyle chyba...
a kopułka i palec, które się co jakiś czas zmienia 50zł...wsmpw pisze:dlaczego palec lepszy bo tu masz 2 cewki które pewnie z 200 zł za sztuke kosztują więc...
z tego co pamiętam - ale to takie tylko skojarzenia - chodziło o elektronikę...
ta wersja z 2 cewkami jakaś bardziej awaryjna, czy co... nie chodziło o same cewki same w sobie tylko chyba coś innego...
a i jeszcze jedno:
na pewno nie szpila obrotomierz piątkowy podpięty pod wyjście obrotomierza z komputera laguny... a w wersji z modułem i kopułką podpinamy się pod moduł jak w 1,7 i działa...
Czyli jak kupię wersję z dwom cewkami, to będę miał problem z podłączeniem obrotomierza?
Wypatrzyłem taki oto silnik:
Jest z pompą wspomagania i klimatyzacji, które będą wykręcone. Czy może pojawić się problem z znalezieniem odpowiedniego paska? Ponadto silnik ma miskę aluminiową i sprzedający twierdził, że będę musiał ja wymienić na stalową z powodu innego mocowania osłony silnika (?).
Ponadto czy ten kolektor dolotowy na pewno się zmieści pod maska?
Wypatrzyłem taki oto silnik:
Jest z pompą wspomagania i klimatyzacji, które będą wykręcone. Czy może pojawić się problem z znalezieniem odpowiedniego paska? Ponadto silnik ma miskę aluminiową i sprzedający twierdził, że będę musiał ja wymienić na stalową z powodu innego mocowania osłony silnika (?).
Ponadto czy ten kolektor dolotowy na pewno się zmieści pod maska?
pompa wody jest taka sama jak w r5... gładkie koło o tej samej średnicy...
miska jest alu więc łatwo ją zniszczyć o glebę to raz, a dwa - nie będzie pasować dolne wzmocnienie rurowe między blokiem a skrzynią biegów - to które osłania koło zamahowe od spodu... jak masz miskę stalową, to to wzmocnienie wstawiasz z 1,7, a jak masz alu to nie pasi... (tak mi sięwydaje ) , a z 2,0 też nie pasuje do skrzyni JB3 (100%) - wlaśnie na weekend tego doświadczyłem - trzeba ciąć i spawać... Bez tego wzmocnienia nie radzę - ostatnia skrzynia zaczęła mi pękać od strony mocowania jej do silnika, na dole pod ostatnim mocowaniem bezpośrednim do bloku...
miska jest alu więc łatwo ją zniszczyć o glebę to raz, a dwa - nie będzie pasować dolne wzmocnienie rurowe między blokiem a skrzynią biegów - to które osłania koło zamahowe od spodu... jak masz miskę stalową, to to wzmocnienie wstawiasz z 1,7, a jak masz alu to nie pasi... (tak mi sięwydaje ) , a z 2,0 też nie pasuje do skrzyni JB3 (100%) - wlaśnie na weekend tego doświadczyłem - trzeba ciąć i spawać... Bez tego wzmocnienia nie radzę - ostatnia skrzynia zaczęła mi pękać od strony mocowania jej do silnika, na dole pod ostatnim mocowaniem bezpośrednim do bloku...