Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Konkretne pytania o SWAP z F3N na F3R

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

eujot

Konkretne pytania o SWAP z F3N na F3R

Post autor: eujot »

Zbieram informacje niezbędne do wymiany silnika na 2.0 z Laguny i w związku z tym mam kilka pytań. Silnik, którego poszukuję to F3R. Na Allegro jest spory wybór i z tego co widzę, są dwa rodzaje. W pierwszym kopułka, z której wychodzą przewody wysokiego napięcia znajduję się na głowicy, z boku, tak jak w F3N.

Obrazek

Drugi model F3R to ten, gdzie przewody wychodzą od dołu z bloku silnika.

Obrazek

Czym one się różnią i czy mogę wybrać dowolny? Czy potrzebny mi jest osprzęt od tego silnika, czy wystarczy mi tylko ten z 1,7 mono (F3N).

BTW, co kryje się pod pojęciem osprzęt? Alernator, pompa wody, coś jeszcze?

Czy układ chłodzenia z F3N wystarczy, czy muszę coś w nim zmieniać?

Czy kolektor wydechowy przypasuje od starego silnika bez przeróbek?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

F3N nie jest mono.
kureckie30
Posty: 223
Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38

Post autor: kureckie30 »

Kabar pisze:F3N nie jest mono.
a to ciekawe, prosze cos wiecej
Maolat

Post autor: Maolat »

F2N gaznik
F3N wtrysk (mono jak i wielopunkt)
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Macie racje, pop.. mi się z gaźnikiem :-P Chyba zmęczony jestem po walce z renią :-)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

osprzęt cały bierzesz z silnika 1,7
łapa silnika, alternator z mocowaniem itp... pompa wody zostaje lagunowa...
rozrusznik i koło zamahowe potrzebujesz z lagunowego, moduł zapłonowy i komputer z wiązką również...
laguny mają immobiliser, więc trzeba go usunąć z komputera... jest tu taki jeden, który jesli będzie chciał może Ci to załatwić, jeśli nie musisz szukać sam elektronika, który Ci to zrobi... koszt od 300 do 500zł
Chłodnica - nie wiem jaką masz - była wersja "cienka" i "gruba" - cienka nie wystarczy, musisz mieć tą grubą - taką jak w dizlu ;-)
dolne wejście cieczy chłodzącej do silnika jest dłuższe niż w R5 - trzeba obciąć i zespawać albo kombinować z wężami gumowymi ostro...
wersja z 2 cewkami albo z modułem i kopuła - twoja sprawa, mi polecono wersję z kopułką i taką kupiłem... Dalej nie wiem dlaczego ta jest niby lepsza :-D
sprzęgło z 1,7 nie pasuje, będziesz musiał kupić z 2.0
kolektor wydechowy musisz mieć z 1,7 ten z 2.0 jesi inaczej wyprofilowany i nie mieści się
koło pasowe na wal - to od paska wielorowkowego - teoretycznie trzeba zmienić na to z 1,7, ale wg mnie będzie pasować to lagunowe... jeszcze tego nie obcykałem do końca ;-)
no i to tyle chyba...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

dlaczego palec lepszy ?? bo tu masz 2 cewki które pewnie z 200 zł za sztuke kosztują więc...
eujot

Post autor: eujot »

Lodoo, dzięki za konkretną odpowiedź. Będę teraz szukał jakiejś Laguny niedaleko domu, aby mieć wszystkie części po ręką.
unikorn

Post autor: unikorn »

Eeeee buła z masłem, prawie PnP :P Powodzenia w pracach ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wsmpw pisze:dlaczego palec lepszy ?? bo tu masz 2 cewki które pewnie z 200 zł za sztuke kosztują więc...
a kopułka i palec, które się co jakiś czas zmienia 50zł...

z tego co pamiętam - ale to takie tylko skojarzenia - chodziło o elektronikę...
ta wersja z 2 cewkami jakaś bardziej awaryjna, czy co... nie chodziło o same cewki same w sobie tylko chyba coś innego...

a i jeszcze jedno:
na pewno nie szpila obrotomierz piątkowy podpięty pod wyjście obrotomierza z komputera laguny... a w wersji z modułem i kopułką podpinamy się pod moduł jak w 1,7 i działa...
eujot

Post autor: eujot »

Czyli jak kupię wersję z dwom cewkami, to będę miał problem z podłączeniem obrotomierza?

Wypatrzyłem taki oto silnik:

Obrazek

Jest z pompą wspomagania i klimatyzacji, które będą wykręcone. Czy może pojawić się problem z znalezieniem odpowiedniego paska? Ponadto silnik ma miskę aluminiową i sprzedający twierdził, że będę musiał ja wymienić na stalową z powodu innego mocowania osłony silnika (?).

Ponadto czy ten kolektor dolotowy na pewno się zmieści pod maska?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zakładasz alternator z R5, koło pasowe wału z R5 i pasek z R5 ;-)
Właśnie - miska to też był ten problem... szczególnie przy turbo - bo trzeba dorobić króciec spływu oleju ;-) wersja na kopułkę ma stalową michę...
obrotomierz podłączysz - ale z laguny ;-) renówkowego nie (do wersji 2-cewkowej)
eujot

Post autor: eujot »

Dzięki za odpowiedź. Nadal jednak nie rozumiem w czym ma przeszkadzać miska aluminiowa? Jest inna? I tak przy swojej piątce nie mam osłony silnika.

Co do kola pasowego wału, to czy pasek z R5 podejdzie pod pompę wody?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

pompa wody jest taka sama jak w r5... gładkie koło o tej samej średnicy...

miska jest alu więc łatwo ją zniszczyć o glebę to raz, a dwa - nie będzie pasować dolne wzmocnienie rurowe między blokiem a skrzynią biegów - to które osłania koło zamahowe od spodu... jak masz miskę stalową, to to wzmocnienie wstawiasz z 1,7, a jak masz alu to nie pasi... (tak mi sięwydaje :-D) , a z 2,0 też nie pasuje do skrzyni JB3 (100%) - wlaśnie na weekend tego doświadczyłem :-/ - trzeba ciąć i spawać... Bez tego wzmocnienia nie radzę - ostatnia skrzynia zaczęła mi pękać od strony mocowania jej do silnika, na dole pod ostatnim mocowaniem bezpośrednim do bloku...
eujot

Post autor: eujot »

Kolejne piękne dzięki za informacje. Rezygnuję z wersji z dwoma cewkami. Zapłon w niej sterowny jest przez komputer, a nie przez aparat zapłonowy. Do tego aluminiowa miska olejowa, problemy z podłączeniem seryjnego obrotomierza.
ODPOWIEDZ