Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Konkretne pytania o SWAP z F3N na F3R

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

rób jak uważasz ;-)
w sumie te "wady" wersji na 2 cewki to pier.doły, które jakieś strasznie uciążliwe nie są ;-)
wymagają tylko z góry innego podejścia i już ;-)
eujot

Post autor: eujot »

No to mam już silnik i z wstępnych oględzin widzę, że mocowanie alternatora to na silniku z Laguny wypada i muszę przełożyć to z 1.7 z R5. Czy pompa wody również będzie pasowała ta z R5? Ponadto miska olejowa mimo iż stalowa, nie ma przewężenia na wzmocnienie rurowe, o którym pisał Lodoo. Jeszcze nie zaglądałem pod swoją piątkę, ale jeżeli się okaże, że u mnie w 1,7 ono występuje, to czy miska olejowa będzie pasowała od silnika F3N do F3R?

Dalej, wtyczki do podłączenia liczników są inne. Ta z wiązki silnika 2.0 jest czterorzędowa, a z tego co widziałem w R5 mam dwurzędową. Ktoś już to przerabiał? Czy będę musiał bawić się w dorabianie kabelków?

Update:

Z tego co sprawdziłem, wymiana pompy wody nic nie da. Trzeba jednak skrócić króciec wychodzący, z bloku silnika aby podłączyć wąż chłodnicy.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

tak ta rura jest do skrócenia - ale ona wyjmuje się z pompy - możesz wstawić z 1,7 - jest na wcisk na oringu... sama pompa wody zostaje - to w tych silnikach tylko dekiel z wiatraczkiem ;-) i nie ma nic wspólnego z tą rurą... popatrz na zdjęcia z netu jak wygląda pompa do renault...

wiązka cala jest inna - trzeba drutować kabelki i kostkę

mocowanie i alternator i pasek alternatora z R5 1,7

miska z 1,7 nie wiem czy pasi... ale rura powinna pasić z 1,7... mam rurę z 2,0 i nie pasi zbytnio do skrzyni - ale się dopasuje przy pomocy kawałka blachy i spawarki :-D
eujot

Post autor: eujot »

Dziękuję raz jeszcze za pomoc. Ostatnie mam nadzieję pytanie w tym temacie. Jak mam dojść, które przewody do czego służą w tych kostkach? W serwisówce nie znalazłem schematu elektrycznego, w Autodacie również, w necie także. Proszę o jakieś wskazówki, jak to podrutować.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

miernik i jedziesz z kurzem... patrzysz który czujnik idzie w które miejsce kostki i tak całą kostkę... kiedyś to rozpisałem, zobacz u mnie na fotosiku ( fotosik.pl i użytkownik lodoo ) bardzo możliwe, że jest tam zdjęcie z rozpiską za czasów swapa na 1,7... ale coś tam było namieszane z czujnikiem oleju którymś w tej mojej rozpisce... potem poprawiałem...
najlepiej zrób sam ;-)
eujot

Post autor: eujot »

Schemat elektryczny silnika, sprawdzony na F3R E722 z komputerem Bendix Siemens Fenix 3B. Miejscami kolory kabli mogą się różnić, ale można łatwo dojść miernikiem co do czego.

Obrazek

Lodoo, silnik będziesz miał na gaźniku, czy zakładał będziesz jakiś inny komputer do sterowania silnikiem z turbo?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

eujot pisze:Lodoo, silnik będziesz miał na gaźniku, czy zakładał będziesz jakiś inny komputer do sterowania silnikiem z turbo?
GAZ
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

standardowy komp itd z laguny
+ czujnik odcinający zapłon przy jeździe na benzynie, po osiągnięciu minimalnego doładowania - troszkę powyżej ciśnienia atmosferycznego
+ czujnik odcinający zapłon przy jeździe na gazie, trochę powyżej ciśnienia, na którym będę chciał jeździć (nie wiem ile to będzie - myślę że coś z zakresu 0,5-0,8 bara)

także będzie można jeździć na paliwie delikatnie, a w razie czego nie stopię tłoków przez nieuwagę ;-)
Jazda "na turbo" tylko na LPG - przynajmniej na razie ;-)
ODPOWIEDZ