Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

SWAP z Renault Clio RSI (110 KM)

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

SWAP z Renault Clio RSI (110 KM)

Post autor: Hawi »

Po próbach znalezienia silnika 1,7 MPI i kłopotach z jego nabyciem z osprzętem oraz skrzynią i wszystkimi częściami potrzebnymi na przeszczep zastanawiam się nad inną modyfikacją.

Próbowałem znaleźć taki temat jednak bez skutku. Jak jest nie linczować :mrgreen:

Kiedyś miałem ochotę mieć clio rsi i tu moje pytanie.

Czy ktoś ma pojęcie jakie można napotkać problemy i co to w ogóle jest za silnik co będzie pasowało a czego będę musiał szukać. No i podstawowe pytanie czy jest to możliwe. To głupie pytanie bo większe cuda widziałem na forum :-D

Więc poprosił bym o wsparcie projektu który nie może ruszyć bo ciągle jakieś przeciwności napotykam.

Myślę o zakupie całego clio i rozebraniu. No chyba, że jest jakaś inna opcja.

Moc jest przyzwoita w tym silniku bo williams odpada za dużo modyfikacji jak dla mnie. A i strach za duży bym miał w oczach. :-P

pozdrawiam
unikorn

Post autor: unikorn »

Hmm... ciekawe ciekawe, chętnie na to popatrzę, podam 13 czy 16 jak będzie trzeba :mrgreen:
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Z tego co wyczytałem to jest silnik F3P - jednak moc mi się nie zgadza. No i nie wiem jaka jest tam skrzynia. Ale pomysł jest zobaczymy jak się rozwinie. :-D
unikorn

Post autor: unikorn »

Masz warunki żeby to ogarnąć?
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No o to się nie martwię. ;-) Bardziej martwię się czy jest to projekt do zrobienia. :-)

Mam nadzieję, że ktoś na forum będzie mógł mi pomóc by wiedzieć czy warto się w takiego swap-a bawić.
jjmag

Post autor: jjmag »

jeżeli są warunki i trochę narzędzi wszystko jest do zrobienia a w przypadku takiego silnika równie dobrze możesz poszukać 19 rozbitej
http://moto.allegro.pl/item636412746_re ... 160km.html przykładowa aukcja, i zero problemów z papierami skoro jeszcze nie jest zarejestrowana w polsce
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 11:56 przez jjmag, łącznie zmieniany 1 raz.
konradmk

Post autor: konradmk »

hawryl pisze:Z tego co wyczytałem to jest silnik F3P - jednak moc mi się nie zgadza. No i nie wiem jaka jest tam skrzynia. Ale pomysł jest zobaczymy jak się rozwinie. :-D
F3P miał 2 wersje albo nawet 3. na pewno był 1.7 gaźnik (tego nie byłem pewien czy to F3P), 1.7 SPI i 1.7 MPI. Ostatni miał ponad 110KM, 1.7 SPI chyba 95.
jjmag

Post autor: jjmag »

dokładnie tak Konrad te 110 konne głównie były robione na rynek niemiecki i dużo ich było w 19 montowanych, przy dobrym wyżyłowaniu tego silnika można było z niego wyjąć śmiało150 kucy, na moim podwórku jeździ taka z podciągnietym silnikiem na 130 koni
eujot

Post autor: eujot »

F3P to 1,8, a nie 1,7.
konradmk

Post autor: konradmk »

wydaje mi się że rzeźbienie w F3P jest bez sensu skoro można mieć F7P który ma seryjnie 136KM i daje się go wymodzić na ok 170KM w NA. moim zdaniem jedyny sensowny swap to F7P z clio albo R19 ze wskazaniem na ten drugi z uwagi na łatwiejszy montaż.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2009, 12:58 przez konradmk, łącznie zmieniany 1 raz.
konradmk

Post autor: konradmk »

eujot pisze:F3P to 1,8, a nie 1,7.
racja! F3P to 1.8 8v. Przepraszam. Co ciekawe był to silnik SPI 95KM a 1.7 MPI miało większą moc!

http://s163499322.onlinehome.fr/secreta ... enault.htm

http://www.telecable.es/personales/forc ... 20list.pdf
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No powoli się robi dziwnie. :-> I 220 KM można wsadzić, ale po co.

Mi wystarczył by ten silnik i szukałem porady gdzie mogą być problemy.

Ok szukam już R19, ale wolałbym mieć nie potwora a samochód który fajnie jeździ i przyśpiesza. Nie chce nikogo urazić, ale F3P by było takim moim zdaniem złotym środkiem.
Bo sądzę 137 KM to po tylu latach troszkę kondycyjnie nie wyrabiają takie siniki. No chyba że się mylę.

A 107 KM by mi w zupełności wystarczyło tylko czy można to podciągnąć pod swap-a jak przy 1,7 ?? Czy inaczej.
lodoo
Posty: 6713
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ale namieszaliście :-P

1,7 SPI - F3N - 75KM - 8V - pali mało :-P - około 7-8/100 w R5
1,7 MPI - F3N - 95KM - 8V - pali więcej - około 9-10/100 w R5
1,8 SPI - F3P - ? - 8V - pali tyle co 1,7 SPI
1,8 MPI - F3P - 110KM - 8V - pali tyle co 1,7 MPI (clio rsi)
2,0 MPI - F3R - 115KM - 8V - pali tyle co 1,7 MPI

1,8 MPI - F7P - 136KM - 16V - pali więcej niestety - dość paliwożerny silnik - około 12-14.100 (clio 16V)
2,0 MPI - F7R - 150KM - 16V - pali ojojoj :mrgreen: (clio williams)

swap z RSI podobnie jak na silnik z laguny 2,0 opisywany ostatnio przeze mnie... z tym, że w clio i R19 nie ma immobilisera, więc odpada jego zdjęcie... reszta modyfikacji ta sama...
polecam jednak silniki z R19 z uwagi na mocowanie - takie samo jak w R5 - dołem, jak z clio, to trzeba się zaopatrzyć w łapy z silnika 1,7 z R5
silniki 16v - małe wyzwanie z uwagi na miejsce... trzeba sanki z clio - ale wtedy nie ma miejsca na łapę dolną i trzeba spawać do kielicha mocowanie górne, albo ciąć dołem oryginalne sanki żeby chłodnica weszła ;-) - ale wtedy jest miejsce na poduszkę dolną

1,7 znajdziesz bez problemu - zestaw z każdej R19 - i najłatwiej go wpasujesz - w całości ze skrzynią i łapami plug and play ;-) i ma niewątpliwą zaletę - cenę - w porównaniu do 1,8 i 2,0
konradmk

Post autor: konradmk »

uffff a ja zgubiłem gdzieś moją ściągawkę z silnikami renault a jak widać z pamięcią u mnie słabo. dodam tylko że 1.8 SPI (90KM lub 95KM) pali tyle samo co F7P w normalnej jeździe czyli bez pałowania - wiem bo miałem oba w R19, a do tego nie jedzie na wysokich obrotach i przy pałowaniu wciąga masę paliwa.

PS do listy dodałbym jeszcze silnik z clio sport 2.0 16v 169 KM - pali mało w mieście (o dziwo każdy potwierdza że ok 8-9 l/100km)
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No to fakt, że 1.8 wychodzi drożej. Jednak pozostanę przy szukaniu 1.7 MPI.

Mam na oku jeden silniczek ze skrzynią i się zastanawiam bo nigdy nie jechałem i ciężko mi porównać czy to wystarczy czy nie. Wiem słowa wystarczy powinienem nie wymawiać. :-P

Wiem lamerskie pytanie. A układ paliwowy z R5 muszę znaleźć czy przygarnąć z R19.
Bo chłodnice wiem że mi się nie przyda.
ODPOWIEDZ