Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

SWAP z Renault Clio RSI (110 KM)

W tym temacie znajdziemy wszelkie informacje potrzebne przy przekładaniu silnika

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

chłodnica z R5 GTE albo R5 1,6 DIESEL - koniecznie z dużym wiatrakiem ;-) (były 2 typy)
układ paliwowy - potrzebujesz pompę paliwa montowaną na zewnątrz baku pod autem z R5 1,7 na wtrysku i zaraz za pompa filtr paliwa i wymienić przewody paliwowe... zasilanie 8mm powrót 6mm - ja zrobiłem tak, że dałem nowe zasilanie 8mm, a zasilanie oryginalne wykorzystałem jako powrót ;-)
z resztą o swapie na 1,7 było dużo to poczytaj...

co do F7P i spalania - jak się mu depie to też ciągnie kosmiczne ilości paliwa ;-) pamiętam jak kabar mówił jak wsadzili go w rajdówkę białą - 15-17 było normą

z reguły słabsze silniki są oszczędniejsze przy spokojnej jeździe, a przy deptaniu jak noga w podłodze to piją i piją ;-) a mocniejsze palą mniej, bo nie trzeba ich tak deptać, żeby osiągnąć takie parametry jazdy jak przy słabszym silniku, ale jak się depta i wykorzystuje maksymalne osiągi to nie ma cudów - konie z powietrza się nie biorą ;-)
1,7 palił mi w R5 około 10 gazu... tyle samo co 1,4 hehehe
unikorn

Post autor: unikorn »

Lodoo pisze:1,7 palił mi w R5 około 10 gazu... tyle samo co 1,4 hehehe
tego akurat jestem 100% pewien :P nie musisz mnie przekonywać ;(
konradmk

Post autor: konradmk »

zgoda, F7P to ogólnie mówiąc straszny żłop
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

nom i ma pewne wady konstrukcyjne :P jak panewki ;)

i ogolonie remont jest kosztoweniejszy niz 1,7


co do clio sporta mozna juz kuipic w wypadkowego auta silnik ale to jzu inna dzialka cenowa plu dodatkowa rzezba z mocowaniem plus przeorbka wiazki

i koszt utrzymania np rozrzad sprzeglo sa wyzsze niz 1,7
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No to widzę, że jednak 1.7 MPI to najlepsze rozwiązanie. Takie pośrodku.

Tylko problem aby znaleźć dobrą sztukę aby od razu remontu nie trzeba było robić.

Jak coś w dziale kupię ogłoszenie dalej wisi :-)

Znalazłem kompletny z R19 za 300 zł + 200 zł przesyłka bo strasznie daleko i sprzedawca zaznaczał, że jest w nim wszystko i kompletne i mam dylemat. Wiadomo, że paru rzeczy tak jak to było opisywane brakować będzie, ale sądzę że nie jest to przeszkodą.

A tak z ciekawych rzeczy mój obecny silnik zaczął palić jak smok przy oponach 175/65/13

Całość jak znajdę chwile to opiszę w dziale nasze piątki.
konradmk

Post autor: konradmk »

czyli kupisz za 500 1.7 MPI a ja np sprzedałem swój F7P za 600 też w komplecie ze skrzynią, kompem, alternatorem itd. za 300 to co innego, poszukaj lepiej gdzieś bliżej, na szrotach jest sporo R19


PS http://www.forum.renault5.pl/viewtopic. ... sc&start=0

chyba już cena spadła bo właściciel montuje mocniejszy motor i mu się spieszy :)
rocker

Post autor: rocker »

Cóś mi się zdaje, że ten silniczek już zmienił właściciela :)
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

rocker pisze:Cóś mi się zdaje, że ten silniczek już zmienił właściciela :)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

najlepsza opcja cena/efekt to F3P z 19 na wielopunkcie...
cena bardzo zbliżona do F3N, a robiony na innej elektronice i silniku krokowym boscha - nie ma też niektórych wad 1,7, a do tego troszkę więcej mocy...
W SWAP'ie wychodzi jak 1,7... do tego taki silnik jest 10 lat młodszy... ;-)
Drugi raz w F3N bym się nie pakował... Jeśli możesz, to dołóż parę złotych i bierz 1,8...
1,7 tylko jeśli priorytetem jest kasa...

pamiętaj o hamulcach i zawieszeniu.... silniki te są wyraźnie cięższe niż CLEON'y a auto jeździ całkiem inaczej (przyspieszenie)

no i oczywiście - szukaj na szrocie ;-) tego jest dość dużo i nie opłaca się z allegro targać....

cały zestaw SWAP'owy mieści się w bagażniku R5 ;-)
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No i chyba tak zrobię i będę szukał tylko F3P.

Znalazłem coś takiego i za 650 tylko daleko, ale za tydzień wybieram się na dłuższą przejażdżkę piątką więc będę miał możliwość podjechać.

http://moto.allegro.pl/item642021870_re ... 4_1_8.html

Trzeba pieniążki przeliczyć i się długo nie zastanawiać.

Co do zawieszenia do na pewno będzie trzeba pomyśleć jednak po założeniu lepszych oponek i poprawie zawieszenia jest lepiej i to dużo.

Hamuje przyzwoicie jednak trochę pedał mi wpada więc przydało by się wymienić płyn i odpowietrzyć. Wczoraj szybciej wyhamowałem z pasażerem niż kolega GTT sam. No tylko on na zimówkach. :mrgreen: Więc poczekam jak założy oponki i zobaczymy wtedy.
konradmk

Post autor: konradmk »

650 za F3P???? ok w sumie nie moja sprawa ale za tyle samo możesz mieć mocniejszy motor. albo jesteś baba albo nie wiem co :D :D :D
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

He he. Baba... Liczę siły na zamiary i chcę pojeździć a nie zajeździć lub na dachu wylądować. :-D

Tak precyzując. Uważam, że 120 KM w R5 jak dla mnie by było ok nie więcej.

Nie potrzebuje nie wiadomo ile pod maską to mi nic nie zmienia.

Szukam ultimatum i tyle. Kupić zajeżdżony 1.8 16V sądze żaden problem a raczej nie o to chodzi :-)

Mówisz dużo ? No uważam, że nikt zdrowego silnika nie sprzeda za grosze bo po co.

Wolę zapłacić i mieć niż za 3 miechy wymieniać bo remont się nie opłaca.
jjmag

Post autor: jjmag »

Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1031
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No po pierwsze to chyba jednopunktowy wtrysk, dwa koleś pourywał kable bo mu się śpieszyło no i cena 700 zł za nieumiejętne wyciągniecie.

Trzeba szukać dalej. :-/
gufner

Post autor: gufner »

Podepne się tutaj. Silnik z allegro z Clio - F16 i.e.

http://moto.allegro.pl/item882919607_si ... _16_v.html

Pytanko mam o problemu ze swapem. Jakie koszta jeszcze doliczyc do ceny silnika? Dziekować za podpowiedzi.
ODPOWIEDZ